וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועיי למוריניו

15.12.2010 / 11:42

בניטז מעצבן אותו ופיפ"א אפילו לא כללה אותו ב-23 המועמדים ל'כדור הזהב'. אולי בגביע העולם לקבוצות דייגו מיליטו יזכיר להם מי הביא את אינטר לשם עם טרבל ולמה מאמן ריאל חולם עליו

בדקה ה-76 במשחק הניצחון של אינטר על פאלרמו (1:2) ברנצו ברברה, ביצע רפא בניטז את החילוף הראשון שלו. המאמן הספרדי לא חרג ממנהגו, והשחקן המוחלף היה דייגו מיליטו. מצלמות הטלוויזיה עקבו אחר החלוץ הארגנטינאי, שירד לאיטו אל הספסל ונקלט ממלמל: "למה תמיד אני זה שמוחלף? זה לא בסדר. אנחנו חייבים לדבר על זה". בניטז נשאל על כך בסיום וניסה למנוע חיכוך כשהרעיף שבחים על החלוץ ("הוא שיחק טוב, רק שער היה חסר לו"), אך רשם כישלון חרוץ בטיפול בבעיה. מיליטו הוא האחרון שיתרשם מכמה מילים טובות בתקשורת. יחס אישי ואיזה ליטוף קל – כמו שקיבל מז'וזה מוריניו, אבל גם ממאמניו בגנואה וסראגוסה – היו עושים שירות נפלא ליחסים ביניהם ולקבוצה כולה. את זה בניטז לא השכיל להבין עד עתה, גם אחרי חצי שנה בתפקיד.

דייגו מיליטו חלוץ אינטר לצד מאמנו רפא בניטז והבלם מרקו מטראצי. GettyImages
הלו, גם לי מגיע יחס. מיליטו לצד בניטז ומטראצי/GettyImages

אינטר, כאמור, זכתה בשלוש הנקודות באותו משחק ומיליטו אף בישל את אחד משני השערים של אטו והיה מצוין. אלא שמאז ניצחה האלופה רק ארבע פעמים ב-12 מחזורים (כולל הפסדים לרומא, מילאן ולאציו) ונחשפה במערומיה. אחרי הניצחון בסיציליה הגיע גם אחד על בארי, בו כבש מיליטו שניים משלושת שעריו היחידים העונה, אלא שגם ההבלחה הזו לא השכיחה ממנו את הגעגועים למוריניו ולימים היפים בעונה שעברה, אז היה האיש המרכזי בהתקפה והווינר הגדול שכבש בכל משחקי ההכרעה שהובילו לטרבל ההיסטורי.

עכשיו, אחרי שהתאושש מפציעה בשריר הירך האחורי שהשביתה אותו לחודש ימים מאז ההפסד בדרבי, מיליטו מריח הזדמנות לתואר נוסף – אליפות העולם לקבוצות. באינטר מקווים שהחלוץ הארגנטינאי יתעורר מתרדמתו ויחזור לחייך לאור האפשרות להניף עוד גביע. גם מיליטו עצמו צריך את הטורניר באבו דאבי כדי להוכיח שגם בגיל 31 הוא מסוגל להציג המשכיות ברמות הגבוהות ביותר. מי יודע? אולי דווקא השחקן הראשון שהתעמת עם בניטז יהיה גם האיש שיציל לו את המשרה.

אנדרייטד לנצח

את סיום העונה הקודמת כולם זוכרים. מיליטו הבקיע את שער הניצחון בגמר הגביע מול רומא, היה אחראי גם לגול האליפות במחזור הסיום מול סיינה וכבש פעמיים לרשת באיירן מינכן כדי להעניק לאינטר אליפות אירופה ראשונה מאז 1965. מעטים זוכרים שאת כל זה הוא עשה בעונתו הראשונה במדי הנראזורי, כשהובא כדי לעזור לסמואל אטו למלא את החלל שהותיר אחריו זלאטן איברהימובץ'. היו מי שפקפקו ביכולתו לייצר שערים בסיטונות גם בקבוצה גדולה, אך מיליטו קיבל ממוריניו בלעדיות בעמדת החלוץ המרכזי, פרח בשיטת ה-4-2-3-1 וסיים את העונה עם 30 כיבושים בכל המסגרות.

למרבה הפלא, העונה הנהדרת של מיליטו, בה ראו גם מקטרגיו כי מדובר בשועל רחבות בעל משחק ראש משובח ומיקום פנטסטי שיודע להתעלות ברגעי ההכרעה, לא שינתה כהוא זה את עובדת היותו אנדרייטד מובהק. רוצים דוגמאות? לא חסר. 23 מועמדים היו ברשימה של פיפ"א ומגזין 'פראנס פוטבול' לתואר 'כדור הזהב', ולמיליטו לא נמצא מקום. אסמואה גיאן ומירוסלב קלוזה זכו להכרה בעקבות מונדיאל מוצלח ולמרות עונה בינונית בקבוצות (במקרה הטוב), לאטו סלחו גם על גביע עולמי מביך ונתנו קרדיט על חלקו בעונה המרשימה של אינטר, אבל את מיליטו, 'הנסיך מברנאל', פשוט שכחו. בדיוק כפי שדייגו מראדונה התעלם ממנו במונדיאל בדרום אפריקה, שם קיבל רק 91 דקות משחק בכל המשחקים גם יחד.

חוסר ההערכה כלפי מיליטו מצד פיפ"א עורר את זעמם של אנשי אינטר ופובליציסטים רבים בארגנטינה. "באוגוסט נדמה היה כי דברים השתנו כשאופ"א בחרה בו לשחקן העונה בליגת האלופות, אבל מסתבר שזה היה מקרה יוצא דופן", כתב כריסטיאן גרוסו ב'לה נאסיון'. "ההתעלמות מצד פיפ"א היא בלתי נסלחת. זו האיוולת של השנה". כולם אמרו את דברם, רק החלוץ עצמו שתק. מאז המונדיאל הוא נראה כמו צל חיוור של אותו חלוץ שהרעיד רשתות ללא הרף, ומבין שאת התשובות הוא יכול לספק רק על כר הדשא. בדיוק כמו שעשה בשנים קודמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חוסר ודאות

בתחילת העונה עשה בניטז את הבחירה שלו. אטו דרש לשחק במרכז כדי לכבוש יותר שערים אחרי עונה עמוסת מטלות טקטיות אצל מוריניו, והמאמן הספרדי נענה לבקשתו. הוא אמנם הרוויח את השערים של הקמרוני בחודשים הראשונים, אך ערער את האיזון ואיבד את התרומה של מיליטו. "אי אפשר להאשים רק את בניטז", טען פולביו קולבאטי, שחקן העבר של אינטר ונבחרת איטליה, ב'אודאון TV'. "מיליטו נראה שבע ולא חד. הוא ופאנדב כבשו העונה ביחד רק ארבעה שערים ולא עזרו לאטו, שנשא את כל הנטל ההתקפי לבדו. זו הסיבה לכישלון של אינטר".

להגנתו של הארגנטינאי, ניתן לומר כי בשלבים רבים של מחצית העונה הזו הוא התמודד עם פציעות ולא היה כשיר כדי לסתור את קביעתו של קולבאטי. מיליטו השלים רק פעמיים העונה 90 דקות, הבקיע שלושה שערים בתשעה משחקי ליגה ועסק בדרך כלל בפינוי שטחים והעסקת שחקני ההגנה של היריבה עבור אטו. "דייגו לא מרגיש אמון מצד המאמן", הסביר סוכנו של מיליטו, פרננדו הידלגו. "מוריניו נתן לו להרגיש בטוח ותמיד שידר רוגע. זה לא קורה העונה. למעשה, דייגו נמצא כל העת בחוסר ודאות. הוא תמיד השחקן הראשון שמוחלף".

היעדרותו בחודש האחרון מנעה מבניטז התמודדות עם הדילמה ההתקפית הכרוכה בשילוב שני החלוצים. באליפות העולם לקבוצות זה יקרה, ועל פי דבריו של בניטז והאימונים האחרונים נראה כי מיליטו ואטו ישחקו בצוותא בחוד. אטו טען לפני כחודשיים כי השיטה של בניטז נוחה יותר לחלוצים, שיכולים להגיע לכמות מצבים גדולה בזכות החזקת הכדור, בניגוד להתבססות על מתפרצות בימי מוריניו. מיליטו ודאי לא מחזיק בדעה דומה, אך אולי אליפות העולם לקבוצות תביא למפנה המיוחל. "אני נרגש לראות את מיליטו מתאמן, לחזות בו כובש באימון", אמר המאמן הספרדי במסיבת העיתונאים באבו דאבי, כשהחלוץ יושב לצידו. "הסתכלתי עליו ואמרתי לעצמי: 'כן, אנחנו מתחזקים'".

על הפנים של מיליטו ניתן היה לראות כי אינו מרגיש בנוח עם הסיטואציה. הארגנטינאי סיפר על רצונו לזכות בתואר נוסף ולחזור למגרשים כדי לעזור לקבוצה שלו, אך את המאמן שלו הוא לא הזכיר. מיליטו הוא לא האיש שישקר בפומבי. את דעתו הוא הביע כמה שבועות קודם לכן, כשחשף עד כמה הוא מתגעגע למוריניו. "לא קל לי לדבר עליו כי יש לו השפעה מאוד גדולה עליי", הודה בפני התקשורת האיטלקית. "אני מעריץ אותו, הוא באמת מיוחד. אני זוכר שהיינו בפיגור מול קליארי והוא דיבר איתי בהפסקה. כבשתי צמד במחצית השנייה וניצחנו. אחרי שהיה לי אותו בתור מאמן וזכינו בכל התארים, אנחנו צריכים עכשיו להתרגל למאמן חדש עם סגנון אחר". חצי שנה עברה, ומיליטו עדיין לא התרגל לבניטז. גם אינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully