וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה 68:71 את ז'לגיריס בקובנה

וואלה! ספורט

2.12.2010 / 21:40

הצהובים נעזרו בדקות סיום גדולות של שחורציאניטיס, פרקינס ואידסון על מנת להבטיח מקום בטופ 16. צפו בשלשה של אידסון

ספורט 5

אחרי חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג, מכבי תל אביב, ענודה בסרטים שחורים עקב אסון השריפה בכרמל, התייצבה בקובנה למשחק נגד ז'לגיריס, במטרה לרשום ניצחון חוץ שלישי רצוף ולהבטיח את המקום הראשון בבית א'. אומרים שהתקפה מנצחת משחקים והגנה מביאה אליפויות, אבל הערב (חמישי) מכבי הוכיחה שהגנה מנצחת גם משחקים, ועל אליפויות אפשר בינתיים רק לפנטז. למרות תרומה זניחה מהספסל ומשחק התקפה איום, ההגנה האדירה של מכבי כפתה על הליטאים 28 איבודי כדור למכביר, כולל אחד קריטי בשניות הסיום, ואפשרה לדייויד בלאט ושחקניו לנצח 68:71 את ז'לגיריס.

שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון זורק מול ז'לגיריס קובנה. Mindaugas Kulbis, AP
השתטח, חטף, וקלע שלשה גדולה שחוללה מהפך בתוצאה והעניקה למכבי ניצחון. אידסון עם השלשה המנצחת/AP, Mindaugas Kulbis

הניצחון האחרון של מכבי בקובנה היה בנובמבר 2004, אז יניב גרין סחף אותה לניצחון במשחק שיא. מאז, רשמה מכבי שלושה הפסדים בעיר הליטאית. הפעם מכבי קיבלה רק 5 נקודות מהספסל שלה, כולן של דייויד בלו, אבל היו גיבורים אחרים שידעו להוליך אותה לניצחון.

צ'אק אידסון סבל בעונה שעברה מביקורת רבה על יכולתו, ולרוב בצדק, אולם העונה הוא מוכיח כי יש שחקנים שלפעמים צריכים קצת יותר זמן להתאקלם או פחות אלן אנדרסון לצדם כדי לפרוח. אידסון היה נהדר, הלחימה והחטיפות שלו השאירו את מכבי במשחק ושלשה גדולה שלו 10 שניות לסיום העניקה למכבי יתרון אותו לא שמטה. אידסון לא היה לבד. דורון פרקינס, שבחצי הראשון הפגין יכולת ירודה בהתקפה וגם בהגנה, היה בחצי השני שחקן אחר לגמרי. פרקינס סייע בריבאונד, קלע, מסר, חדר וגרם לז'לגיריס לשפע של איבודים. הצלע השלישית בניצחון הגדול היא גדולה מאוד. סופוקליס שחורציאניטיס הוכיח כמה טוב שיש סנטר אמיתי, מסיבי, שמרכז סביבו את הגנת היריבה. סופו לקח את המשחק על עצמו ברגעי ההכרעה, קלע, מצא את חבריו וסיים כקלע המוביל של מכבי עם 22 נקודות. היווני סידר למכבים ניצחון בחנוכה.

מכבי פתחה לא טוב את המשחק. מאמן ז'לגיריס התכונן להגנת הלחץ המפרוסמת של מכבי ועלה עם שלושה מובילי כדור, אבל מכבי לא לחצה, ולמען האמת לא ממש שמרה. הליטאים טיילו בצבע, ורק רכבת החילופים של פקוביץ' עצרה את המומנטום שלהם ומנעה מהם לפתוח פער משמעותי מהצהובים. בתום הרבע הוליכה ז'לגיריס 18:23. ברבע השני חלה ירידה גדולה ביכולת ההתקפית של שתי הקבוצות, ולמרות שבלאט ניסה כל מיני הרכבים, מכבי הייתה תקועה דקות ארוכות על 23 נקודות, אבל למכבי היה את צ'אק אידסון, שהשתטח, חטף, מסר וקלע וניצח על החזרת היתרון לצהובים. והטבעה מפלצתית של ג'רמי פארגו קבעה יתרון 34:35 למכבי בהפסקה.

מכבי פתחה טוב את הרבע השלישי כששחורציאניטיס המשיך להיות נפלא בצבע, וייצר נקודות, ההגנה של מכבי הייתה הדוקה ומכבי פתחה יתרון קטן. אבל אז שוב נעצרה ההתקפה הצהובה, הליטאים, בראשות ווטסון ופוצ'יוס, חזרו למשחק בעזרת ריצת 0:8 ומכבי לא הצליחה לקלוע. את הרבע סיימה מכבי בפיגור 56:53.

פתיחת הרבע הרביעי הייתה רעה. מכבי אומנם גרמה לז'לגיריס לאבד כדורים ולזרוק זריקות רעות, אבל יכולת התקפית חלשה מאוד באותן דקות מנעה ממנה לחולל מהפך. מכבי לא קלעה סל שדה במשך דקות ארוכות, הספסל לא תרם נקודות, זריקות פשוטות לא נכנסו ומכבי החלה להילחץ. אבל ברגע הנכון מכבי קיבלה את פרקינס, שחורציאניטיס ואידסון, שבעזרת יכולת גבוהה בשני צדי המגרש הבטיחו את הניצחון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מחצית ראשונה

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם ג'רמי פארגו, דורון פרקינס, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. ז'לגיריס עלתה עם מנטאס קלינייטיס, מירזה בגיץ', דאיניוס שאלנגה, טדאס קאלימביצ'יוס ותומאס דליניקאיטיס. ז'לגיריס עלתה ל-0:2 מסל של קלינייטיס, פרקינס השיב בשלשה אבל הליטאים חדרו ללא הרף פנימה ושלשה של דליניקאיטיס העלתה אותם ל-7:14. בלאט הזעיק פסק זמן כשראה כי ההגנה של מכבי לא מצליחה לעצור את הליטאים. מאמן ז'לגיריס אקו פקוביץ' המשיך ברכבת החילופים, והמומנטום של קבוצתו נעצר. דייויד בלו, אידסון ופניני הוליכו את מכבי לריצת 0:9 ויתרון שני במשחק 14:16. שלשות של מרטינאס פוצ'יוס ופאוליוס יאנקונאס החזירו את קובנה לעניינים, והמארחים הוליכו 18:21 בתום הרבע הראשון.

שחורציאניטיס ביצע צעדים בתחילת הרבע השני, אבל החזיר בסל משלו בצד השני. הליטאים המשיכו לקלוע מחצי מרחק, ושחורציאניטיס ניצל את השמירה הכפולה עליו כדי לפטם את בלו. שתי הקבוצות נקלעו לדקות רעות בהתקפה כשבורשטיין, פרקינס ושחורציאניטיס החטיאו לצהובים, ושאלנגה וקלינייטיס מחטיאים לירוקים. דוואן קולינס נכנס בז'לגיריס, אליהו נכנס במכבי ותקופת היובש תמה עם סל של אליהו. ריצת 0:6 צהובה בזכות חטיפות של אידסון ופארגו החזירה את היתרון למכבי, והליטאים נראו רע מאוד באותן דקות, כשהתקשו להגיע למצב זריקה. אבל אחרי קרוב לחמש דקות ללא סל ז'לגיריס התעוררה ובזכות האנרגיות של טרוויס ווטסון החזירה לעצמה את היתרון. אבל אז הגיע הרגע של ג'רמי פארדו, ש-7 שניות למחצית לקח את הכדור והטביע בצורה מפלצתית עם הבאזר כדי להוריד את מכבי להפסקה ביתרון 34:35.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם נקודות של ליאור אליהו מהקו, ולחץ על כל המגרש. שחורציאניטיס קלע וקלע וההגנה של מכבי הצליחה לפתוח יתרון קטן 36:42. אליהו ופרקינס, בפעולות אישיות טובות, שמרו את היתרון צהוב, ופקוביץ' הכניס את ווטסון בתקווה לשינוי. ריצ'רד הנדרקיס התקשה בשמירה על בגיץ', נשרקה נגדו בלתי ספורטיבית ובלו עבר לעמדה מספר 4. 3:42 לסוף הרבע נשרקה גם בלתי ספורטיבית נגד פרקינס, אך ווטסון דייק רק באחת מהקו, בלו סחט תוקף מווטסון לאחר שהוצא הכדור מהצד. אבל מכבי לא הצליחה לברוח, ושלשה של מרטינאס פוצ'יוס השוותה ל-50:50, ועוד שתיים מהקו קבעו ריצת 0:8 ליטאית ויתרון 50:52 כשעל השעון 1:54 דקות לסוף הרבע. פרקינס השווה מהקו, ווטסון קלע מתחת לסל, פוצ'יוס הוסיף מהקו, פניני החטיא וז'לגיריס הוליכה 53:56 בתום הרבע.

יניב גרין פתח את הרבע הרביעי ומיד חטף כדור מבגיץ', שהיווה שחקן המטרה של ז'לגיריס. פארגו ופרקינס החטיאו, ונענשה בסל של שאלנגה. בצד השני, שחורציאניטיס זרק אייר-בול מהקו לאחר שנפגע בידו מעבירה של יאנקונאס, וירד לספסל. את הזריקה השנייה קלע בלו, ומכבי גרמה לז'לגיריס לאבד עוד כדור בזכות שמירת הלחץ. אבל בלו לא פגע, פניני לא קלע, מכבי לא ייצרה סל וההפרש של ז'לגיריס עלה ל-8. בצר לה, מכבי הלכה לענק היווני שלה, וסופו לא אכזב כייצר נקודות בצבע ומצא את החברים. אידסון ואליהו המשיכו להחטיא, ומכבי לא הצליחה לסגור את הפער שעמד שתי דקות לסיום על 3 נקודות. סופו דייק מהקו 56 שניות לסיום וצימק למינוס 2. בהמשך ווטסון ביצע עוד עבירה על שחורציאניטיס, והיווני קלע רק אחת. קובנה הוליכה ביתרון נקודה 37 שניות לסיום, סופו חטף, וקלע בצד השני סל גדול כדי להעלות את מכבי ל-66:67. אבל מכבי קצת חלמה בהגנה וסל של קלינייטיס החזיר את היתרון לקובנה, 16 שניות לסיום. פארגו מצא את אידסון בצד, וצ'אק שם צ'אקה והעלה את מכבי ל-68:70 כשעל השעון 10 שניות. דליניקאיטיס איבד כדור, בלו הלך לקו ומכבי השלימה חג חנוכה כהלכתו עם ניצחון גדול 68:71.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 22 נקודות (8 מ-12 מהשדה), דורון פרקינס 20 (7 ריבאונדים), צ'אק אידסון 8 (5 חטיפות), ג'רמי פארגו 8, ליאור אליהו 8, דייויד בלו 5. דרק שארפ, ריצ'ארד הנדריקס, גיא פניני, יניב גרין וטל בורשטיין שותפו ולא קלעו.

קלעו לז'לגיריס: מרטינס פוצ'יוס, מנטאס קלנייטיס, תומאס דלינינקייטיס, מירזה בגיץ' 10 כל אחד, טדאס קאלימביצ'יוס ופאוליוס ינקונאס 7 כל אחד, טרוויס ווטסון 6, דאיניוס שאלנגה 5, ארתורס מילאקיניס 3.

סטטיסטיקה קבוצתית:

ז'לגיריס:

17 מ-27 ל-2, 7 מ-17 ל-3, 34 ריבאונדים (5 בלבד בהתקפה), 6 חטיפות, 28 איבודים, 15 אסיסטים.

מכבי תל אביב 23 מ-46 ל-2, 3 מ-16 ל-3, 27 ריבאונדים (12 בהתקפה), 14 חטיפות, 11 איבודים, 15 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully