וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטרס: נדאל ופדרר ייפגשו בגמר

הספרדי גבר 6:7, 6:3, 6:7 על מארי בתום מותחן מרתק, שארך למעלה משלוש שעות. פדרר דרס את דג'וקוביץ' 1:6, 4:6

רפאל נדאל, הטניסאי הטוב בעולם, כבר רשם אינספור רגעים היסטוריים. השור ממאיורקה זכה כבר בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם, במדליית זהב באולימפיאדה ואפילו בגביע הדייויס. היום (שבת) הוא עשה צעד נוסף אל עבר היסטוריה נוספת: זכייה בגביע המאסטרס, כשעלה לגמר הראשון בקריירה שלו. נדאל ניצח 6:7, 6:3, 6:7 את אנדי מארי בתום מותחן של למעלה משלוש שעות וביום ראשון הוא ינסה לקטוף את התואר הראשון שלו בקריירה בטורניר הזה כשיתמודד נגד רוג'ר פדרר (19:30, שידור ישיר ב-ESPN) בקלאסיקו של הטניס.

אנדי מארי ורפאל נדאל סיפקו מערכה ראשונה מרתקת, צמודה וחזקה במיוחד. השניים הצליחו לשמור על ההגשות שלהם לאורך כל המערכה, כשהבריטי אפילו מצליח להשיג תשעה אייסים ולדייק ב-72 אחוזים בהגשה הראשונה. לא זו בלבד שלא הייתה אף שבירה במערכה הראשונה, אף אחד משני הטניסאים אפילו לא הצליח להשיג נקודת שבירה. עד כדי כך ההגשות של השניים היו איכותיות. גם שובר השוויון היה צמוד מאוד, עד שבמצב של 5:6 לנדאל, הצליח הספרדי להשיג מיני שבירה בדיוק ברגע המתאים, לנצח את שובר השוויון 5:7 ואת המערכה הראשונה 6:7.

גם המערכה השנייה הייתה שקולה ושני השחקנים הצליחו לשמור על ההגשות שלהם עד למצב של 3:3, בו הצליח מארי לעלות ל-0:40, אך נדאל חזר לשוויון בזכות טעות קשה של הבריטי. מארי לא התייאש והצליח בכל זאת לשבור את הספרדי עם קרוס אדיר בבקהנד. אלא שהוא לא נעצר כאן, המשיך במומנטום המצוין שלו ושבר פעם נוספת בדרך ל-3:6 במערכה השנייה.

במערכה השלישית, נדאל הצליח להשיג שבירה מוקדמת ולברוח ל-3:5. מארי שמר על ההגשה שלו וצימק ל-5:4, כשנדאל הגיש למשחק, אך הבריטי הנחוש לא הרים ידיים, הציג טניס אגרסיבי במיוחד ושבר את נדאל בדרך ל-5:5. מארי הצליח לשמור גם על ההגשות שלו ועלה ל-5:6, אך כך גם נדאל שקבע 6:6 ושובר שוויון שני במשחק הדרמטי. מארי פתח גם את שובר השוויון הזה טוב ועלה כבר ל-1:4, אך נדאל שמר על ההגשות בדרך ל-3:4 ואפילו שבר את ההגשה של מארי ואיזן ל-4:4. נדאל הצליח להתעלות ולנצח בתום שובר השוויון 6:8 וכאמור עלה לראשונה בקריירה לגמר טורניר המאסטרס.

פדרר שמר כוחות

בזמן שרפאל נדאל קיבל עיסוי כיאה לטניסאי שלא הפסיק לחבוט במשך שלוש שעות מול יריב עיקש, רוג'ר פדרר דווקא נהנה מטיול קליל, אם אפשר לקרוא לזה ככה, נגד נובאק דג'וקוביץ' הסרבי (3 בעולם). פדרר שלט לגמרי במערכה הראשונה אותה ניצח 1:6, וכשהמשחק הזה כבר היה נראה גמור, דג'וקוביץ' הצליח להתאושש ועלה ליתרון מפתיע של 0:3 במערכה השניה, תוך כדי תצוגה מרשימה של פור-הנדים. רוג'ר פדרר לא התרגש יותר מדי מההצגה של הסרבי, והפך אותה לקצרה, כשניצל את שלושת המשחקונים הבאים לצורך פינוק הקהל בהיכל ה-O2 והצגת מהלכים שגרמו לכולם להיזכר מי זה בכלל רוג'ר פדרר ולמה מגיע לו לזכות בתואר חמישי בטורניר גמר הסבב. אחרי שגרם לקהל ביציעים לצעוק "וואו", נראה היה ששום דבר לא יעצור אותו בדרך למשחק הגמר. דג'וקוביץ' אמנם הציל שלוש נקודות שבירה כדי לנצח 3:4 במשחקון השביעי, אבל פדרר שנחלץ משוויון במשחקון הבא השיג את השבירה המיוחלת במשחקון התשיעי - ומכאן דג'וקוביץ' כבר לא הצליח לחזור. פדרר ניצח 4:6 במשחקון השני והבטיח את עלייתו למשחק הגמר.

משחק הגמר בין פדרר לנדאל בלונדון יהיה המפגש הרשמי ה-22 בין שני השחקנים, כאשר הספרדי מוביל 7:14 במאזן הפנימי בין השניים. השנה הם התמודדו פעם אחת כשנדאל ניצח בגמר טורניר המאסטרס במדריד, כשהניצחון האחרון של פדרר על השור ממאיורקה הושג ב-2009 כשפדרר ניצח בגמר של אותו טורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully