וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "מאמין שנוכל לעלות ליורו"

מאמן הנבחרת מעודד מהניצחון על איסלנד. לוזון: "פרננדז עובד הרבה יותר מהמאמנים לפניו". רפאלוב נפצע וייבדק בחיפה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל ניצחה הערב (רביעי) 2:3 את איסלנד במשחק הכנה לקראת המשך קמפיין מוקדמות יורו 2012. יחד עם זאת, קשה לומר שהיכולת של הנבחרת הרשימה יותר מדי, בטח לא אחרי השער השלישי בדקה ה-27 אותו כבש ליאור רפאלוב לאחר צמד של עומר דמארי (5 ו-13). קשה לראות מה יוכל לואיס פרננדז לקחת איתו מהמשחק הזה להמשך הקמפיין ולצמד המשחקים הביתיים מול לטביה וגאורגיה בתחילת מרץ, אולי פרט למעט ביטחון לשחקני ההתקפה ובעיקר לדמארי, שנראה מצוין כבר בהופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים.

מאמן הנבחרת לואיס פרננדז אמר בסיום: "ראינו את איסלנד נגד פורטוגל במוקדמות היורו, היא לא נבחרת חלשה. שיחקנו טוב במחצית הראשונה. פיזית ירדנו קצת במחצית השניה, אבל עשינו משחק טוב והעיקר הוא הניצחון". פרננדז החמיא לשחקן הישראלי: "אני חושב שיש הרבה כישרון לשחקן הישראלי, אבל יש נטייה בנבחרת לטפח יותר שחקני קישור והתקפה. כנראה שההגנה זו הבעיה שיש פה בארץ".

על הביקורות כלפיו, הוסיף המאמן: "אני חושב שגם היום תהיה ביקורת, אבל זה מכיוון שאנחנו חשופים בכדורגל. רק שישה שחקנים חדשים שזומנו שיחקו. כבר חצי שנה אנחנו מנסים להיות הכי רציניים ומקצועיים שיש בעניין הזה. הנבחרת היא של כל העם ולא רק של המועדונים הגדולים".

על שני המשחקים הבאים מול לטביה וגאורגיה, הוסיף המאמן: "עד המשחקים האלה צריך להחזיר את השחקנים החשובים ואחרי זה אני מאמין שנוכל להעפיל ליורו, כי זו המטרה ואני ממשיך לעבוד למען המטרה הזו".

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, על עומר דמארי: "זו לא הפתעה בשבילי, גם בפעמים הקודמות הוא היה צריך לשחק. אין לי ספק שהוא יעזור לנבחרת. הוא מוכיח את עצמו משבת לשבת, אבל אין לנו בעיה בשחקני התקפה. הבעיה שלנו היא יותר בשחקני ההגנה".

לוזון הוסיף: "אני לוקח בחשבון עוד דברים חוץ מתוצאות. ברור שאם נעלה או נגיע להצלבה לפחות, הכל ברור וקל. במצב שלא עולים, השאלה היא גם איך לא עולים. יש הרבה דברים שרואים מסביב בעניין העבודה של פרננדז, שעובד הרבה יותר מאשר כל המאמנים לפניו. פרננדז עושה טעויות, ומה שאני חושב אני אומר לו בארבע עיניים. אני אומר את הדברים בלי עצם בלשון. הוא גם לומד, מסיק מסקנות ומתקן".

עומר דמארי, שכבש צמד במשחק הבכורה שלו, אמר בסיום: "אני שמח שהצלחתי להבקיע במשחק הראשון, אבל בסך הכל מדובר במשחק ידידות ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות ולתקן את מה שעשינו במשחקים הקודמים". חלוץ מכבי פתח תקוה סיפר כי הופתע כשגילה שהוא פותח בהרכב: "לא ציפיתי לפתוח היום. לקחתי את ההזדמנות ואני שמח שזה יצא ככה. זה מרגש מאוד והגשמת חלום מבחינתי".

על התפתחות המשחק לאחר ה-0:3, הוסיף החלוץ: "במחצית השנייה היינו לא טובים וצריך לראות בדיוק מה היו הטעויות שלנו. נעבוד על זה ונשפר את זה למשחקים הבאים. יש לנו מאמנים טובים מאוד, הם נותנים לנו הרבה ביטחון ושקט".

עוזר מאמן הנבחרת, טל בנין: "בסך הכל רצינו לשחק במשחק אימון ולבדוק את השחקנים, שחלקם הצטיינו בליגה. אני חושב שיהיה לנו על מה לדבר אחרי המשחק הזה. אני לא מופתע מהיכולת של עומר דמארי, הוא יכול להגיע להרבה יותר, וככל שהוא יתאמן ויתחזק יותר, הוא יגיע רחוק. במשחקים הרשמיים לא שיתפנו יותר מדי שחקנים. אנחנו מנסים למצוא את השחקנים שיכולים לשחק בצורה הכי מתואמת שיש. אנחנו מנסים למצוא את רביעיית ההגנה המתאימה ביותר. הייתה ירידת מתח לצערי הרב ומשחקים כאלה צריך לנצח בצורה יותר משכנעת".

על הביקורות סביב עבודתו של פרננדז, הוסיף בנין: "אנחנו חיים עם זה בסדר, אנחנו מתרכזים במשחקים. מעבר לזה זה לא מעניין אותנו".

גל אלברמן אמר: "הנבחרת הלאומית היא לא תוכנית כבקשתך, וגם אם היו מבקשים ממני לשחק כשוער, הייתי עושה זאת. יש מאמן שיחליט בסופו של דבר אם זה מתאים לו או לא.

"גם אני וגם שאר החברים מנסים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. אי אפשר לבוא בתלונות למישהו שהוא לא עושה את המקסימום. אנחנו באים עם הרבה ביטחון למשחקים, משחקים שחקנים צעירים שלא פוחדים".

ליאור רפאלוב, שהוחלף במחצית השנייה, חש כאבים במפשעה כבר במחצית המשחק והצוות המקצועי של הנבחרת החליט שלא לסכן אותו והוא ייבדק ביום שישי על ידי רופא מכבי חיפה. צריך לזכור שהדרבי מול הפועל חיפה הוא רק ביום שני ואם מדובר בפציעה קלה, יש אפשרות שרפאלוב כן ישחק. אם השחקן לא יהיה כשיר ב-100 אחוז, בחיפה לא יקחו סיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully