וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: שלושער לאדבאיור בניצחון מנצ'סטר סיטי

טבז קיבל מנוחה, מחליפו כיכב ב-1:3 על פוזנאן. רק 1:1 ליובנטוס בזלצבורג, 0:0 לליברפול בנאפולי. פאלרמו-צסק"א 3:0

אחרי שהמחזור השלישי של אחותה הגדולה, ליגת האלופות, נערך השבוע, התקיים הערב (חמישי) המחזור השלישי גם בליגה האירופית, שעושה רושם השנה כאחת המרתקות שהיו בשנים האחרונות כשאימפריות גדולות נאבקות זו בזו כבר בשלב הבתים. במוקד המשחקים עמד העימות בין נאפולי לליברפול, שלווה לפני המשחק בפגיעה פיזית במספר אוהדים אנגלים ברחובות העיר. המשחק עצמו הסתיים ב-0:0 מאכזב. זניט סנט פטרסבורג, שטוטגרט ופורטו שמרו על מאזן מושלם ונראות בדרך הבטוחה לשלב הבא.

בסבב המשחקים השני השתלטה מנצ'סטר סיטי על ראשות בית א' בזכות 1:3 בכיכובו של עמנואל אדבאיור מול לך פוזנאן, בזמן שיובנטוס הסתפקה ב-1:1 בזלצבורג. אתלטיקו מדריד הביסה 0:3 את רוזנבורג ואת התוצאה המרשימה של הערב סיפקה צסק"א מוסקבה, שחגגה עם 0:3 בפאלרמו. כמו צסק"א, גם ספורטינג ליסבון מושלמת אחרי 1:5 גדול מול גנט (ללא שלומי ארבייטמן).

בית א'

מנצ'סטר סיטי - לך פוזנאן 1:3

שתי מוליכות בית א' עם ארבע נקודות כל אחת נפגשו בסיטי אוף מנצ'סטר, אבל זהות המנצחת לרגע לא הוטלה בספק. רוברטו מאנצ'יני העניק מנוחה לכמה מכוכביו, ביניהם קרלוס טבז, ומי שניצל זאת כדי לככב היה עמנואל אדבאיור. כבר בדקה ה-13 החלוץ הטוגולזי קיבל כדור מפטריק ויירה, השתחרר מהשומר שלו עם סיבוב נהדר וסיים עם בעיטה לרשת. בדקה ה-25 הכפיל אדבאיור את התוצאה, אחרי הגבהה של דויד סילבה. ג'ואל צ'יבמבה צימק את התוצאה בדקה ה-50 בעזרת מגוון טעויות בהגנת סיטי, אך המילה האחרונה הייתה של אדבאיור, ששוב קיבל כדור מצוין מסילבה והשלים שלושער בדקה ה-73.

זלצבורג - יובנטוס 1:1

הגברת הזקנה אולי התחילה להיראות טוב יותר בליגה האיטלקית, אך בליגה האירופית היא עדיין ללא ניצחון. מי שאספה על חשבונה נקודה ראשונה במפעל היא רד בול זלצבורג, שבעונה שעברה סיימה את הבית עם מאזן מושלם ועכשיו חיכתה למחזור השלישי כדי לכבוש לראשונה. דושאן שבנטו עשה זאת עבורה, כשבדקה ה-36 קיבל כדור בצד שמאל, הטעה ללא בעיה את זדנק גריגרה ושלח בימין לפינה הרחוקה של אלכס מנינגר. מי אם לא מילוש קראסיץ' הפנטסטי איזן בדקה ה-48, שתי דקות אחרי שעלה מהספסל, והעמיד את יובנטוס על שלוש נקודות משלושה משחקים, כשמנינגר מנע הפסד בתוספת הזמן.

בית ב'

אתלטיקו מדריד - רוזנבורג 0:3

מחזיקת הגביע השיגה ניצחון ראשון על חשבון יריבתה הנורבגית. הילד ג'ואל ערך הופעת בכורה בין הקורות, דייגו פורלאן חזר להרכב ודווקא דייגו אורוגוואי אחר - דייגו גודין - כבש לראשונה במדי אתלטיקו. חוסה אנטוניו רייס הגביה כדור נהדר בדקה ה-18, והבלם המשיך בנגיחה טובה לפינה של דניאל אורלונד. סרחיו אגוארו חזר גם הוא מפציעה כשהחליף את פורלאן בדקה ה-65, ואחרי דקה הוא קיבל כדור עומק מרייס וכבש את השני של אתלטיקו. בדקה ה-78 שוב רייס התחיל התקפה, דייגו קוסטה ביצע דאבל פס עם אגוארו והתכבד בשלישי של המארחת.

אריס סלוניקי - באייר לברקוזן 0:0

גם הגרמנים לא הצליחו לצאת עם כל השלל מהר הגעש קלאנטיס ויקלידיס, שם אריס לא הפסידה באירופה מאז 1968. סימון רולפס, קפטן לברקוזן שרשם קאמבק אדיר עם צמד וסחיטת פנדל במהפך 2:3 על וולפסבורג בשבת, פתח בהרכב לראשונה מאז מרץ, אבל גם הוא לא עזר לאורחים להשיג שלוש נקודות ביוון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית ג'

ספורטינג ליסבון - גנט 1:5

הירוקים מליסבון הפכו לקבוצה השנייה מפורטוגל עם מאזן מושלם בתום שלושה מחזורים. דיוגו סלומאו כבש מהאוויר בדקה השישית וליידסון הכפיל עם בעיטה בסיבוב מ-20 מטרים כעבור שבע דקות. טימו הילדברנד הגרמני, שקיבל את האשראי בין הקורות של ספורטינג לראשונה באירופה אחרי הפאשלות של רוי פטריסיו וטיאגו, הראה שגם הוא בעייתי למדי, עם השמטת כדור מביכה שסידרה לסטף וילס שער מצמק בדקה ה-17. ספורטינג לא נבהלה מהשטות של השוער, וסגרה עניין לפני ההפסקה משערים של ליידסון (27) ומאניש הוותיק (37). הלדר פושטיגה נעץ את החמישי בדקה ה-60, שלומי ארבייטמן ישב 90 דקות על הספסל של גנט.

ליל - לבסקי סופיה 0:1
לליל: אורלאן שג'ו (49)

בית ד'

ויאריאל - פאוק סלוניקי 0:1

הצוללת הצהובה התגברה על האכזבה ממחזור הליגה האחרון (2:2 מול הרקולס) בעזרת ניצחון ביתי על פאוק סלוניקי, שהגיעה אחרי רצף הפסדים בליגה שלה וגם פיטורי מאמן. ויאריאל הייתה טובה יותר מהרגע הראשון, ובדקה ה-38 השיגה את שער הניצחון עם בעיטה חזקה של הארגנטינאי מרקו רובן, כשהשוער האורח הצליח רק לגעת ולא למנוע ממנה לחדור פנימה.

דינמו זאגרב - קלאב ברוז' 0:0

בית ה'

אלקמאר - דינמו קייב 2:1

ההולנדים הופיעו בהרכב חסר למדי ואיפשרו לדינמו קייב לרשום ניצחון ראשון בשלב הבתים. ארטם מילבסקי סיים מהלך קבוצתי נאה עם שער קל משבע מטרים בדקה ה-16, אריק פאלקנבורג איזן בדקה ה-35, אבל יבגני חאקרידי החזיר את היתרון לדינמו עם נגיחה מוצלחת בדקה ה-40.

שריף טיראספול - באטה בוריסוב 1:0
לבאטה: סרגיי סוסנובסקי (8)

בית ו'

פאלרמו - צסק"א מוסקבה 3:0

הרוסים המצוינים שמרו על מאזן מושלם עם ניצחון חוץ מרשים בסיציליה על אחת הקבוצות החמות בכדורגל האיטלקי. חאבייר פסטורה פתח בהרכב פאלרמו ללא השותף הקרואטי יוסיפ איליצ'יץ', אך היה חלש ואף הורחק 16 דקות לסיום. ואגנר לאב החמיץ אמנם פנדל בדקה ה-23, אבל נגיחה נפלאה בדקה ה-34 של סיידו דומביה, המצוי בכושר מדהים בתקופה האחרונה, כיפרה על כך ושמה את צסק"א ביתרון. החלוץ מחוף השנהב היה חתום גם על השני, אחרי שקיבל מסירת עקב ועבר בין שני בלמי פאלרמו כדי לכבוש בדקה ה-59. המחליף תומאש נסיד חתם את ההשפלה בדקה ה-82.

ספרטה פראג - לוזאן 3:3
לספרטה: ווילפרד בוני (10 ו-23), יוראי קוצקה (20). ללוזאן: סבסטיאן מיולי (6), מרטין סטובלה (75), סילביו (90)

בית ז'

זניט סנט פטרסבורג - היידוק ספליט 0:2

קבוצתו של לוצ'יאנו ספאלטי ממשיכה בשלה ומשייטת לה לעבר השלב הבא. המאמן האיטלקי הותיר הפעם את הסקורר אלכסנדר קרז'אקוב על הספסל, אבל קיבל את התמורה מהמחליף אלכסנדר בוחארוב. חלוץ הרכש שהגיע מרובין קאזאן נגח נהדר לרשת מ-11 מטרים בדקה ה-25, אחרי הגבהה של דני. הפורטוגלי הבינלאומי הכפיל את התוצאה בנגיעה אלגנטית מהאוויר בדקה ה-68. זניט עם תשע נקודות, היידוק נותרה על שלוש ותיאבק עם אנדרלכט וא.א.ק אתונה על הכרטיס השני.

אנדרלכט - א.א.ק אתונה 0:3
לאנדרלכט: מבארק בוסופה (31), רומלו לוקאקו (71), רולנד יוהאש (75)

בית ח'

שטוטגרט - חטאפה 0:1

בניגוד לליגה, שם היא מקרטעת ונמצאת עדיין במקום האחרון, באירופה שטוטגרט לוהטת. הקבוצה הגרמנית, שנפרדה לאחרונה ממאמנה כריסטיאן גרוס, השיגה ניצחון שלישי משלושה משחקים במפעל ונראית בדרך הבטוחה לשלב הבא. החלוץ הרומני צ'יפריאן מאריצה בעט פנימה מזווית אלכסונית בדקה ה-29 והכריע את ההתמודדות. חטאפה תצטרך להשיג נקודות במשחקי הבית אם ברצונה להתקדם במפעל.

יאנג בויס - אודנסה 2:4
ליאנג בויס: הנרי ביינבנו (25), סקוט סאטר (34), דויד דגן (61), סנאד לוליץ' (74). לאודנסה: פיטר אוטאקה (48), כריס סורנסן (84 בפנדל)

בית ט'

דברצן - איינדהובן 2:1

ההולנדים שמרו על מאזן נקי מהפסדים בליגה ובאירופה, השיגו ניצחון חוץ חשוב וגם פירגנו למארחת שער בכורה. בדקה ה-35 עלתה דברצן ליתרון, כשמירסאד מיאדינוסקי דחק מקרוב אחרי כדור חופשי. חמש דקות לאחר מכן איזנה איינדהובן משער של אורלנדו אנגלאר, שקיבל מסירה בעקב, עבר שחקן אחד ולא נכשל מול השוער. קשרה ההונגרי של איינדהובן באלאש דז'ודז'אק ערך הופעה מרגשת מול קבוצתו לשעבר, ובדקה ה-66 היה מעורב בשער הניצחון, כשהגבהה מצד שמאל פגעה בגבו והומשכה פנימה מרגלי המחליף ג'ונתן ריס.

מטאליסט חרקוב - סמפדוריה 1:2

חוסר היציבות של האיטלקים נמשך, הפעם עם הפסד מביך ל-10 שחקנים באוקראינה. בליגה סמפדוריה חזרה לנצח אחרי חמישה משחקים בזכות 1:2 על פיורנטינה, אך בליגה האירופית היא לא הצליחה ליצור רצף. ולדימיר קומאן ההונגרי כבש בדקה ה-32 לאחר צירוף מסירות נאות שהחל אנטוניו קסאנו, אבל טייסון איזן עם פצצה מ-20 מטרים בחלוף שש דקות. החלוץ הברזילאי של חרקוב הורחק בדקה ה-56 בעקבות ניסיון להלום במאסימו וולטה האורח, אבל זה לא מנע מחברו קלייטון שאבייר לנצח את המשחק עם מספרת נהדרת בדקה ה-73.

בית י'

דורטמונד - פריס סן ז'רמן 1:1

אחרי שבעה משחקים בכל המסגרות, גם אפולה אדל נכנע. פריס סן ז'רמן הגיעה לדורטמונד מהמקום השלישי בצרפת ואחרי רצף מרשים ללא ספיגת שער, המאמן אנטואן קומבוארה המשיך ברוטציה שלו בליגה האירופית וגם הפעם לא ירד מנוצח. מוליכת הבונדסליגה, עם השוער רומן ווידנפלר שהכחיש שמועות על מעבר שלו לפריס, עלתה ליתרון הודות לפנדל די מפוקפק שכבש הטורקי נורי שאהין בדקה ה-50. קלמון שאנטום, שנמצא בכושר מצוין לאחרונה, עלה מהספסל בדקה ה-82 והשווה עבור פ.ס.ז' שלוש דקות לסיום.

קרפטי לבוב - סביליה 1:0

גם ללא חסוס נבאס ודייגו קאפל, סביליה הצליחה להתאושש מההפסד לספורטינג חיחון ולהשיג ניצחון שני בליגה האירופית על חשבון המארחת האוקראינית, שמצידה נותרה ללא נקודות. בדקה ה-34 הגביה דייגו פרוטי כדור קרן, ז'וליאן אסקודה נגח פעם אחת ופרדי קאנוטה המשיך בנגיחה שנייה פנימה. גרגוריו מנזאנו יכול לחייך.

בית י"א

נאפולי - ליברפול 0:0

בעיצומו של משבר עמוק בליגה וכשאוהדיה חווים את האלימות על בשרם ברחובות נאפולי, שחקני ליברפול רק קיוו לצאת בשלום מאצטדיון סן פאולו ולהרגיע את הרוחות סביב מעמדו של המאמן רוי הודג'סון. וולטר מצארי לא השאיר הפעם את כוכביו על הספסל, אבל נאפולי סבלה מחוסר מזל והחטיאה פעמיים בגדול במחצית הראשונה, כולל בעיטה של מארק האמשיק שהורחקה מהקו על ידי פול קונצ'סקי. ליברפול נראתה טוב יותר במחצית השנייה ותיסכלה את יריבתה, כשבסיום חלוקת נקודות. הכל עדיין פתוח בבית הזה.

אוטרכט - סטיאווה בוקרשט 1:1
לאוטרכט: אדוארד דופלאן (60). לסטיאווה: אלג'ה סחוט (עצמי, 75)

בית י"ב

בשיקטאש - פורטו 3:1

שתי הראשונות בבית נפגשו לעימות ממנו נעדר ריקרדו קווארסמה, ששיחק חמש שנים בשורות פורטו ונבצר ממנו להתמודד מולה כשחקן בשיקטאש, ובסיום הפורטוגלים היו אלה שנותרו מושלמים. פלקאו הקולומביאני נגח לרשת בדקה ה-27 אחרי הגבהה של פרננדו בלוסצ'י, ופורטו אף הגדילה את התוצאה למרות הרחקתו של מייקון (43), עם צמד נהדר של הולק בשתי מתפרצות בדקות 59 ו-78. גם פרננדו הורחק משורות האורחת לקראת סיום ובובו ניצל זאת כדי לצמק בתוספת הזמן. פורטו תהיה בשלב הבא, גם בשיקטאש אמורה לצלוח את הבית הקל.

צסק"א סופיה - ראפיד וינה 2:0
לראפיד: יאן ונחור אוף הסלינק (28), סטפן הופמן (32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully