וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: שאלקה ניצחה 1:3 את הפועל ת"א

האדומים נכנעו לראול, שכבש צמד (3 ו-58) ועלה לראשות כובשי כל הזמנים באלופות. איתי שכטר צימק (94), אניימה מנע תבוסה

תהיתם פעם איך קבוצה אירופית בכירה יוצאת ממשבר? אז הנה התשובה: פוגשת את הפועל תל אביב. אחרי שבנפיקה וליון כבר עשו את זה, הערב (רביעי) הגיע תורה של שאלקה ושל אחד מהכוכבים הגדולים של הכדורגל העולמי אי פעם - ראול. הגרמנים ניצחו בקלות 1:3 את הפועל תל אביב במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות בזכות שער של חוראדו (68) וצמד נפלא של ראול (3 ו-58), ששיפר את מאזנו ל-69 שערים בליגת האלופות והשווה את שיאו של גרד מילר לכיבושים במפעלים האירופים. איתי שכטר עוד כבש שער שהמתיק מעט את הגלולה בדקה ה-94, אך לא יותר מזה.

ראול, חלוץ שאלקה, חוגג מול הפועל תל אביב. רויטרס
צמד גדול, שערים היסטוריים, מלחמה מעוררת השתאות, וניצחון חשוב. הריעו לראול/רויטרס

הקבוצה של פליקס מגאת שיפרה את מאזנה לשש נקודות והיא במקום השני בטבלת הבית, בעוד האדומים נותרו אחרונים ללא נקודות ועם מאזן שערים די אומלל של 8:2. אף אחד לא יכול לבוא בטענות ותירוצים: שאלקה היא פשוט קבוצה הרבה יותר טובה מהפועל תל אביב.

להפועל דווקא היו כמה רגעים לא רעים בין השער הראשון של ראול בדקה ה-3 ועד הכניסה של איבן ראקיטיץ' הקרואטי הנפלא בדקה ה-53, אבל זה לא הספיק. על פניו נראה שהאדומים הצליחו להיכנס למשחק ולהניע את הכדור, אך למעשה הם לא ייצרו אף מצב מסוכן אמיתי לאורך כל המשחק. בטח לא כדי לסכן את שוערה הראשון של נבחרת גרמניה ואחד הטובים בעולם, מנואל נוייר. הפועל הלכה ודעכה גם אחרי שבדקה ה-58 ביצע גוטמן חילוף כפול, בו הכניס את בן סהר וסלים טועמה במקום טוטו תמוז ושי אבוטבול. האדומים איבדו לחלוטין את מרכז השדה וגם את הגרזן שלה, אך קשה להאשים את המאמן הישראלי שפעל בתעוזה וניסה לבצע משהו חיובי.

היחיד שראוי לציון חיובי משחקני השדה של הפועל תל אביב הוא איתי שכטר. החלוץ הצעיר היה נמרץ, ניסה לסכן ובסוף אפילו הצליח לכבוש שער ניחומים שהמתיק מעט את הגלולה המרה. כמו תמיד, השחקן הטוב ביותר של האדומים, למרות שספג שלושה שערים, היה וינסנט אניימה. השוער הניגרי הצליח לבלום את קלאס יאן הונטלאר באחד על אחד והתעופף כדי להדוף בעיטות של חוראדו וראקיטיץ'. אם לא אניימה, זה היה נגמר גרוע בהרבה.

מנגד נראה ששאלקה הלחוצה והעצבנית, שפתחה את הליגה הגרמנית בצורה קטסטרופלית, השתחררה היום. ההתקפה עבדה, ההגנה לא נתנה לאף אחד לאיים עליה והקישור היה אפקטיבי במיוחד. כמו כן ראול, שכבש עד כה שער אחד בלבד בשאלקה, מצא את הרשת פעמיים והציג משחק לחימה מעורר השתאות, יחסית לשחקן במעמדו, יחסית לשחקן שכבש היום את שערו ה-70 בליגת האלופות. גם איבן ראקיטיץ' נראה מצוין והיה פשוט בלתי ניתן לעצירה על ידי הגנת הפועל ובמיוחד על ידי עמרי קנדה, שלא הצליח להתמודד איתו. שחקן נוסף שנראה טוב הוא ג'פרסון פרפאן, שנזרק לאחרונה מנבחרת פרו לאחר שיצא לקזינו לאחר משחק. יכול להיות שמשחק כזה יוציא ממנו את הכישרון האדיר שטמון בו. מה שבטוח הוא שיהיה מרתק לראות את הקבוצה של פליקס מגאת מול איינטרכט פרנקפורט בשבת הקרובה.

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם איתי שכטר. Martin Rose, GettyImages
עדיין רחוקים מאוד משאלקה. ורמוט ושכטר/GettyImages, Martin Rose

מחצית ראשונה

דקה 3: גול! חוראדו הכניס מסירת עומק, הונטלאר פתח את הרגליים והשאיר לראול שנשאר מול אניימה ובעט פנימה את שערו השני בקבוצתו החדשה. 0:1 מהיר לשאלקה. אגב, גם בביקורה הקודם בגרמניה, מול המבורג אשתקד, ספגה הפועל שער מוקדם. אז זה היה בדקה הרביעית.

דקה 16: מצב ראשון לאדומים. אבוטבול הגביה כדור מאגף ימין, תמוז הסיט אותו לכיוונו של שכטר בתוך הרחבה, אך האחרון לא הספיק להגיע.

דקה 19: הונטלאר פרץ מאגף ימין ועבר בקלות את דה סילבה שתפס אותו, אך ההולנדי המשיך ונבלם על ידי באדיר.

דקה 20: אוצ'ידה העביר מסירת רוחב מאגף ימין, הונטלאר הגיע לפינה הקרובה ובעט סמוך לקורה של אניימה.

דקה 26: הונטלאר קיבל מסירת עומק ובעט, אך אניימה הצליח לבלום אותו.

דקה 28: שכטר הגיע מאחורי ג'ונס והצליח להעביר לתמוז, שחתך למרכז ובעט, אך נבלם על ידי הובדס.

דקה 33: קרן של המארחת הגיע לראשו של הובדס שנגח, הונטלאר המשיך בנגיחה נוספת מעל השער.

דקה 37: פרפאן קיבל כדור ליד קו האמצע, פרץ קדימה במהירות אדירה הגביה מאגף ימין, הונטלאר נגח ישר לחזהו של באדיר. הקהל המקומי והחלוץ ההולנדי דרשו פנדל, אך לא היה. את הקרן נגח מצלדר ישר לידיו של אניימה.

דקה 40: שכטר פרץ מאגף שמאל והעביר מסירת רוחב לזהבי, שבעט אך נבלם על ידי הגנת שאלקה.

דקה 43: שכטר נכנס והוציא לזהבי, הכדור נבלם לכיוונו של קנדה שבעט חזק לידיים של נוייר.

דקה 44: הונטלאר קיבל כדור סמוך לרחבת הפועל ושיחרר פצצה לפינה הקרובה. אניימה התעופף והציל.

מחצית שנייה

דקה 47: הונטלאר מסר לראול, שבעט חזק, אך אניימה הדף.

דקה 50: כדור שחזר מהגנת שאלקה הגיע לידין, שמ-20 מטר בעט חזק החוצה.

דקה 56: ראקיטיץ' פרץ מאגף שמאל ונחסם על ידי קנדה. חוראדו הגביה את הכדור החופשי, אניימה הדף לא טוב עד לראול שהקפיץ, הונטלאר נגח למשקוף.

דקה 58: גול! ראקיטיץ' הגיח משמאל, העביר לחוראדו שהחזיר לו בנגיעה אחת, הקרואטי העביר בנגיעה למרכז הרחבה שם ראול חיכה ודחק פנימה את שערו ה-70 באירופה. 0:2 לשאלקה.

דקה 62: הגבהה הגיע לרגלו של ראקיטיץ', שבנגיעה אחת בעט עם הפס לפינה הרחוקה, אניימה ריחף והציל. הכניסה של הקרואטי הפיחה רוח חיים במשחק של שאלקה.

דקה 66: חוראדו קיבל מסירת עומק בתוך הרחבה ובעט דרופ-קיק, אניימה עם עוד הצלה גדולה. הפועל נראית לא טוב.

דקה 68: גול! הונטלאר העביר מסירה יפה לחוראדו, שעמד, התבונן, כיוון ובעט באומנות לפינה הרחוקה כדור שפגע בקורה וחדר פנימה. 0:3 קל מדי לשאלקה.

דקה 83: טועמה הגביה כדור חופשי, נוייר יצא ותפס את הכדור בלי מאמץ מיוחד.

דקה 94: גול! טועמה הגביה, שכטר נשאר לבד מול נוייר וגילגל פנימה. 1:3 לשאלקה.

הרכב שאלקה: מנואל נוייר, אטסוטו אוצ'ידה, בנדיקט הובדס, כריסטוף מצלדר, לוקאס שמיץ, ג'רמיין ג'ונס (ג'ואל מאטיפ, 75), ג'פרסון פרפאן (האו ג'ונמין, 67), כריסטוף מוריץ (איבן ראקיטיץ', 53), חוסה חוראדו, ראול, קלאס יאן הונטלאר.

הרכב הפועל ת"א: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, גל שיש, אביחי ידין (ביוואן פרנסמן, 73), שי אבוטבול (סלים טועמה, 58), גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, טוטו תמוז (בן סהר, 58).

שחקני הפועל תל אביב בתמונה קבוצתית. Lars Baron, GettyImages
לפחות יש תמונה למזכרת/GettyImages, Lars Baron

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully