וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר עלתה לחצי גמר טורניר בייג'ינג

הישראלית ניצחה 6:7, 4:6 את טימאה בשינסקי ותפגוש את קרוליין ווזניאקי. אם תעלה ונה לי תודח, תעלה פאר למקום ה-10

כשהולך אז הולך. שחר פאר, שנמצאת בתקופה חלומית מבחינה אישית ותעלה לדירוג שיא ביום שני הקרוב, ניצחה 6:7, 4:6 את טימאה בשינסקי השוויצרית (47 בעולם) ברבע גמר אליפות סין הפתוחה, בבייג'ינג. הישראלית, שהבטיחה לעצמה לא פחות מ-169 אלף דולר ו-450 נקודות דירוג, תפגוש בחצי הגמר את מי שהבטיחה לעצמה את המקום הראשון בעולם, קרוליין ווזניאקי הדנית, שניצחה 6:7, 4:6 את אנה איבנוביץ' ברבע הגמר שנערך מוקדם יותר. מבחינת פאר זהו הישג שיא בטורניר שאינו גרנד סלאם, והיא מעולם לא הגיעה לחצי גמר בטורניר בסדר גודל כזה.

שחר פאר טניסאית ישראלית. Matthew Stockman, GettyImages
בדרך לדירוג שיא. פאר/GettyImages, Matthew Stockman

פאר נפגשה בעבר ארבע פעמים עם הדנית המצוינת והפסידה שלוש פעמים, אלא שבמפגש האחרון בין השתיים, בשמינית הגמר בדובאי השנה, הצליחה הישראלית לנצח 2:6, 5:7. אם יש סיבה לאופטימיות מבחינת פאר זו העובדה שהדנית נפצעה בברכה בניצחון על איבנוביץ'. פאר הציגה משחק מצוין, הצליחה להשיג ארבע שבירות ושמרה על אחוזי הגשה גבוהים (70) בדרך לניצחון רביעי בטורניר עם מאזן נקי מהפסדי מערכות עד כה.

מה שהרשים אולי יותר מכל במשחק של הישראלית זו העובדה שהיא הצליחה להרים את הרמה שלה בכל פעם שהמשחק נקלע למצב צמוד. כך היה בשובר השוויון במערכה הראשונה וכך היה גם לאחר שבשינסקי הצליחה לחזור במערכה השנייה מפיגור 4:1 וכבר הגישה כדי לעלות ל-4:5.

במצב הזה הצליחה פאר לשבור, אף על פי שליריבתה כבר היו שתי נקודות משחקון. כנראה ששוב האופי של פאר הרבה יותר חזק מכל דבר אחר. פאר התמודדה בהצלחה גם עם הטקטיקה של השוויצרית, שניסתה לשחק על כדור גבוהים ועמוקים כדי לנסות להתנפל על הכדורים החוזרים בחצי גובה. פאר לקחה את הכדורים מוקדם ולא נפגעה מכך יותר מדי.

מהלך המשחק

הישראלית פתחה חזק ולמרות זיהום אוויר נורא, שהפריע לשדה הראייה, זכתה במשחקון הראשון. משחקון ההגשות של בשינסקי היה ארוך במיוחד, במהלכו הצליחה השוויצרית להציל שתי נקודות שבירה ולאזן ל-1:1. פאר הצליחה לשמור על ההגשה ועלתה ל-1:2. גם בשינסקי הצליחה לשמור על ההגשה שלה בדרך ל-2:2 ולשבור את פאר כדי לעלות ל-2:3. השוויצרית לא הצליחה לשמור על הריכוז ונשברה על האפס בדרך ל-3:3. משם המשיכה לעוד משחקון טוב ועלתה ל-3:4. אלא שבשינסקי גילתה הרבה אופי והשוותה ל-4:4. המשחקון הבא היה הגרוע במערכה הראשונה מבחינת הישראלית, שפתחה אותו עם החטאה של וולי קל וסיימה אותו ללא נקודה, 4:5 לבשינסקי. פאר הצליחה לשבור ולעלות ל-5:6, אך בשינסקי שמרה על ההגשה והשוותה ל-6:6. בשובר שוויון הצליחה פאר להתעלות וניצחה 4:7 ועלתה ליתרון 0:1 במערכות.

במערכה השנייה הצליחה פאר לשבור כבר במשחקון השלישי תוך שהיא מציגה טניס מבריק ואגרסיבי ומצליחה להתמודד עם ניסיונות בשינסקי לדחוף כדורים, בדרך ל-1:2. הישראלית המשיכה במומנטום ועלתה כבר ל-1:4. אלא שאז השוויצרית התעוררה, התחילה לשחק אגרסיבי וניצלה כל טעות של פאר כדי להעניש ולאזן ל-4:4. בשינסקי הצליחה כבר להשיג נקודת משחקון, אך פאר לא התייאשה והשיגה שבירה בדרך ל-4:5. במשחקון הבא כבר לא הייתה שאלה לגבי זהות המנצחת כשפאר זכתה בקלות במשחקון וניצחה 6:7, 4:6 את בשינסקי בדרך למפגש עם מי שתהיה בקרוב ראשונה בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully