וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג: "נפעל נגד מחרימים ונרחיק אותם"

7.10.2010 / 11:11

נשיא הוועד האולימפי סיים את ביקורו בארץ בביקור אצל הוועד הישראלי ונשאל על החרמות משחקים של ספורטאים איראנים

ז'אק רוג בביקורו בישראל ב-2010/צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

נשיא הועד האולימפי הבינלאומי, ד"ר ז'אק רוג, נעל היום (חמישי) את ביקורו בארץ במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי הוועד האולימפי הישראלי. רוג חזר על דברים שאמר אתמול במפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, כשהתייחס לטבח י"א חללי מינכן ולקידום היחסים בין הישראלים לפלסטינים בספורט, אך מה שמשך את מרבית תשומת הלב הוא התייחסותו לשאלת וואלה! ספורט בנושא החרמת הספורטאים האיראנים תחרויות מול יריביהם הישראלים.

"במקרה של משחקי הנוער בסינגפור הוועד האולימפי הבינלאומי קיבל הערכה של רופא ניטראלי מקומי שקבע שהספורטאי האיראני לא יכול להתחרות", התייחס רוג למקרה באולימפיאדת הנוער שבו יריב של גילי חיימוביץ' הודיע על פרישה לפני העימות ביניהם. "כמובן שאם ספורטאים יסרבו להתחרות מסיבות אחרות, אנחנו נפעל נגדם ונרחיק אותם. אנחנו מתנגדים לכל חרם פוליטי בספורט".

בנוסף נשאל רוג אם לכדורגל יש עדיין מקום במשחקים האולימפיים לאור העובדה שבניגוד לתחרויות אחרות, לענף הכדורגל יש את הבמה המרכזית במשחקי גביע העולם. "אין שום סיבה שנוציא את הכדורגל מהמתכונת האולימפית, ותמיד יהיה לנו מקום שם, במיוחד במשחקי ריו 2016". באשר לתחרויות הללו בעוד שש שנים, הוסיף רוג: "אני בטוח שמארגני המשחקים יהנו מההשקעה שתיעשה לקראת גביע העולם ב-2014 בברזיל. הם יהיו מאוד מנוסים לקראת המשחקים מבחינת כל התשתיות, וזה משהו שהוכיח את עצמו כבר בעבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם רוגה. יושב ראש הוועד האולימפי הודה לנתניהו על הביקור החם לו הוא זוכה בארץ. בשיחה הבטיח נתניהו דרכים להקל על אתלטים מהרשות הפלסטינית לצאת ולהיכנס לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ז'אק רוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully