וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה של ההנהלה היא להרוס ליובל את הקריירה"

5.10.2010 / 0:02

אביו של נעימי תוקף בחריפות את הנהלת ירושלים: ”אמרו לו שאם לא יחדש את החוזה, ייבשו אותו. שוחטים אותו כבר 4 שנים"

יובל נעימי קיבל אמש (שלישי) 15 דקות בלבד בניצחון 73:84 של הפועל ירושלים מול ליאז' הבלגית במשחק הגומלין של מוקדמות היורוקאפ (אחריו עלתה ירושלים לשלב הבתים). אלא שעם כל הכבוד למשחק והעלייה ליורוקאפ, נראה שאחד האירועים הבולטים נרשם דווקא מחוץ לקווים כשהמאמן עודד קטש אמר לנעימי: "אם אתה לא רוצה לשחק, שב בחוץ", במהלך פסק זמן ברבע הרביעי ולאחר מכן סיפסל אותו עד סיום המשחק.

אביו של הרכז, קובי נעימי, בחר להגיב בחומרה לאירוע והסביר בראיון לוואלה! ספורט מה לגרסתו הוביל לפיצוץ. "פנו ליובל מהנהלת הפועל ירושלים כבר בעונה שעברה כדי שהוא יחתום לעוד שלוש שנים מפני שהחוזה שלו אמור להיגמר", טוען נעימי האב, "יובל הסביר להם שהוא רוצה לחכות עד שהחוזה ייגמר ואחר כך לחתום. אני מדבר פה על חוזה של נזיד עדשים. חוזה לארבע עונות, שמתחיל מ-60 אלף דולר ועולה בעשרת אלפים בכל עונה. לחשוב שמורן רוט קיבל 120 אלף דולר כל שנה, יוגב אוחיון קיבל 120 ויובל קיבל רק 70".

"לכספי עשו את אותו הדבר בדיוק"

נעימי מתאר את מה שעבר על בנו: "יובל בא אליהם בדמעות ואמר: 'לפני שנתיים הייתי לא פחות טוב מרוט ואני לא פחות טוב מאוחיון'. בירושלים אמרו לו: 'יש חוזה, אנחנו לא משנים אותו. תחתום לעוד שלוש שנים'. יובל ענה: 'אני רוצה לחכות שהחוזה יסתיים', אז הם אמרו לו: 'אנחנו לא מתכוונים לתת במה לשחקן שלא יהיה לנו לטווח ארוך'.

"לאחר כל זה, באו מהנהלת ירושלים לגיא גודס (המאמן לשעבר - ו"כ) ואמרו לו: 'תשמע, אל תעלה את נעימי בחמישיה'. אני חושב שעכשיו לקחו את קטש ואמרו לו מפורשות: 'יובל לא יקבל במה. מי שיקבל במה זה מי שיחתום לשלוש שנים'. פנו לאוחיון: 'אתה מוכן לחתום לשלוש שנים?', ואוחיון ענה בחיוב באופן עקרוני וכך גם אורי קוקיה (שמונה הקיץ לקפטן על חשבונו של נעימי, ו"כ). יובל אמר להם: 'תנו לי לסיים את החוזה'. אז הם ענו שאם זה יהיה כך, הם יידעו בדיוק למי לתת את הבמה. אנו לא האמנו, שמענו את זה ושמעתי את זה מאחרים, אבל לא האמנתי. גם בכל משחקי האימון סיפסלו אותו, גם בליאז' והיום באופן סופי סיפסלו אותו".

נעימי מספר על ההתרחשויות שליוו את הגומלין מול ליאז': "באתי היום (אתמול) עם התיאוריה הזו לקטש ואמרתי לו: 'אתה עלה נידף, אין לך חוט שדרה. אתה לא יכול לעמוד בפני הנהלה כזאת. אני זוכר שאת אותו הדבר עשו לעמרי כספי. עמדו עם סטופר . אמרו שם: 'מה, ככה אבא שלך מדבר? עכשיו נלמד אותך לקח'. לקחו סטופר והוציאו אותו בדיוק אחרי 11 דקות משחק. בארץ, כל שחקן שלא מחלל לפי החליל של ההנהלות, ישר מייבשים אותו".

"שחקן הכי טוב באירופה ואתה מייבש אותו?!"

נעימי האב מוסיף: "בקיץ רצו אותו באירופה והיו מוכנים לשלם 250 אלף דולר, ירושלים לא הסכימה לשחרר אותו. אמרו לו: 'יש לך חוזה בסך 80 אלף דולר'. עכשיו הם אומרים לו שאם השנה יתנו לו במה, אז בשנה הבאה 'יחטפו' אותו בסכום גדול. אבל אם הם ייבשו אותו, אז בשנה הבאה אף קבוצה לא תרצה אותו והם ימשיכו לקחת אותו ב-80 אלף דולר. מי שיצא גבר הוא גיא גודס. הוא עמד בפניהם ואמר: 'אצלי מי שמשחק זה מי שטוב. כל החישובים שלכם לא מעניינים אותי'.

"קטש לא מסוגל לעבוד כמו גודס. הוא חדש ומציג רפיסות מול ההנהלה. הוא ילך נגד ההנהלה? קטש בעצמו אמר לי: 'אני רוצה לעשות אותו השחקן הכי טוב שיש בארץ באירופה. הוא השחקן הכי מוכשר שיש, הרכז הכי טוב שיש בישראל ובאירופה', אז השבתי לו: 'שחקן הכי טוב שיש ואתה מייבש אותו עשרה משחקים?!

"את כל הדברים האלה ידעתי לפני המשחק. אבל חשבתי לעצמי - 'יכול להיות שזה לא כך. בוא נראה מה יקרה היום'. שחקן שהביא את נבחרת ישראל לאן שהביא, רכז שכל המאמנים וכולם אומרים שהוא אחד מהבולטים בישראל ולא פחות טוב באירופה, שחקן כזה ישב על הספסל ועלה כמחליף שלישי? אז התיאוריה הזאת היא לא תיאוריה, זה אמיתי. ההנהלה שחטה אותו ארבע שנים ועכשיו הם רוצים עוד פעם".

"אני מתאר לעצמי שיובל מתחרפן מזה"

קובי נעימי לא עוצר שם. "כשיובל שיחק בנבחרת ישראל הוא שיחק עם שחקנים שכל אחד מהם מקבל בין 700 אלף למיליון דולר, שחקנים שמגיעים עם רכבי מרצדס וב.מ.וו, כשיובל מקבל 80 אלף דולר, וכל זה לא הזיז לו. ראית שהוא שיחק והיה אחד הכוכבים בנבחרת, אבל עכשיו לבוא ולספסל אותו? להושיב אותו על הספסל? לבוא ולהרוס לו את הקריירה? בגלל שרוצים לעשוק אותו? דרך אגב, ההנהלה הודתה בעיתונים ש'אנחנו קיפחנו את יובל בשנים האחרונות'. אז גם קופח וגם עכשיו אתם רוצים להרוס לו את הקריירה? אני לא אתן לזה לקרות!"

לשאלה כיצד בנו מגיב למצב, משיב אביו: "מאחר והמטרה של ההנהלה היא להרוס לו את הקריירה - זה אומר להושיב אותו על הספסל, לא להעלות אותו בחמישייה, אלא רק להעלות אותו שלישי-רביעי, כדי שהוא עולה והוא לא יהיה מרוכז ואז החשיפה שלו העונה תהיה כאילו הוא שחקן לא יציב וכולי וכולי - יובל מבין את זה. אבל האמת שעד היום לא דיברתי איתו בכלל ואני מעדיף שהוא יתרכז בכדורסל ואני אטפל בעניינים האלה, כמו שאני מטפל בהם מגיל 8. אשתי ואני נעשה הכל כדי שלא יהרסו לו את הקריירה.

"לא מעניין את יובל כלום חוץ מכדורסל, רק לשחק. לא אכפת לו מהכסף. אבל כשבאים ולוקחים לך, אני מתאר לעצמי שהוא מתחרפן מזה. תראי, הוא הסכים לשחק בירושלים ב-80 אלף דולר כשבאירופה מציעים לו 250 אלף. יותר מזה, בקבוצה תמיד אמרו לו: 'אתה יותר חזק מהאריה שבסמל של הפועל ירושלים'. אמרו לו את זה לפני שנה. אז מה, עכשיו, אחרי שהוא הגיע לנקודה כזו הפכו אותו מאריה לחתול? לשפן על הכיסא? לא יעלה על הדעת שיקרה דבר כזה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"יובל צריך להוביל את הקבוצה, כמו בנבחרת ישראל"

- האם דיברת עם ההנהלה על התחושות שלך?

"הנורה האדומה נדלקה לאחר שהתחילו כל משחקי האימון. מישהו מההנהלה כבר הדליף לפני מספר חודשים. אמרו לי אז: "תשמע, יובל הולך להיות מסופסל בגלל שהוא לא מוכן לחתום. לא האמנתי. איך יכול להיות שילד שגדל בהפועל ירושלים מגיל 8, שהגיע להישגים שבודדים בהפועל ירושלים הגיעו, נתנו לו את הקפטן ופתאום לוקחים לו אותו? למה? כשלקחו לו את סרט הקפטן פתאום הבנתי שהתיאוריה של ההנהלה נכונה. הם מתחילים בלקחת לו את סרט הקפטן, יגמרו אותו, ואחרי שבסוף השנה ישחטו אותו יהיה אפשר לזרוק אותו. זו תוכנית אב שמתחילה באופן יסודי מההתחלה ועד הסוף".

- אחרי כל מה שקרה, אתה רוצה שהוא יישאר בהפועל ירושלים?

"אני משאיר את זה לשיקול ההנהלה, העמותה והמאמן, אבל בשום אופן זה לא יכול להימשך כך. הדבר הזה צריך לעבור טיפול שורש וטיפול שורש אמיתי, לא לטאטא את זה מתחת לשטיח".

- אז ייתכן ויובל נעימי יעזוב עוד באמצע העונה את הקבוצה?

"יש לו חוזה עד סוף השנה, אבל אם הכוונה שלהם היא להרוס לו את הקריירה, לא אתן לזה יד. יובל נעימי צריך להוביל את הקבוצה. השאלה היא אם באים ואומרים: "טעינו", אם הוא יקבל את הבמה כמו שצריך. השאלה אם הנהלת הפועל מסוגלת להתעלות על עצמה בעניין הזה. לפי דעתי, הפועל ירושלים בלי הסמל יובל נעימי היא לא הפועל ירושלים. זה מטריף אותי. במקום להרים אותו על כפיים ולהגיד לו 'מה שאתה רק רוצה אנחנו ניתן לך', רוצים לספסל אותו בגלל שיקולים אידיוטיים".

נעימי לא מסיים לפני מסר לעודד קטש. "אני רוצה להגיד דרך כאן לקטש: 'קטש, נכון יש לך חוזה לשלוש שנים, נכון שאתה צריך לנגן לפי החליל של ההנהלה, אבל אתה צריך להגיד להם - 'עד כאן'. מקצועית, אתם לא תדרכו עליי. ושלא יתכופף. שלא יהיה עלה נידף, שיהיה חזק, שיהיה כמו גיא גודס. אם קטש יבוא ויגיד זאת, יעריכו אותו. הרי קטש אמר ליובל - 'אתה הולך להיות שחקן יותר טוב ממני'. הם היו חברים בלב ובנפש, עכשיו הוא בא להרוס את זה? קטש צריך להיות גבר ולהגיד: 'אני נותן לו להוביל את הקבוצה או שאני מתפטר'".

אביו של נעימי מסכם: "צר לי שההנהלה, שצריכה להרים על נס את אחד השחקנים המובילים והמוכשרים שהיו בה אי פעם, מתנהגת כפי שהיא שמתנהגת. אולי עכשיו, לאחר שדיברתי, יישבו עם קטש, יגידו 'טוב, בואו נמחק הכל, ניתן לו להוביל את הקבוצה, כמו בנבחרת ישראל, ולא נייבש אותו'. לא יגידו את זה? לאלוהים הפתרונים. נראה מה נעשה".

בהפועל ירושלים סירבו להגיב לדבריו של קובי נעימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully