וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: ישראל הפסידה 83:82 ללטביה אחרי שתי הארכות

נבחרת ישראל הייתה יכולה להבטיח את עלייתה לאליפות אירופה, אבל נכנעה 83:82 ללטביה אחרי מותחן של שתי הארכות

אורי לנץ

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: דורון שטיין

נבחרת הנשים של ישראל התרחקה הערב (חמישי) מאליפות אירופה, אחרי שהפסידה 83:82 לנבחרת לטביה. השחקניות של אלי רבי, שכבר היו בדרך להופעה שלישית ברציפות במעמד השיא של היבשת אחרי ארבעת המשחקים הראשונים של הקמפיין, איבדו מומנטום בהפסד הדרמטי לסרביה במשחקן הקודם, והתקשו לפצות על כך מול הלטביות החזקות הערב בקרב הדרמטי שהתפתח בזיסמן.

לטביה, שסיימה רביעית באליפות העולם האחרונה וסומנה כפייבוריטית המובהקת של הבית ערב הקמפיין, נאלצה לעבוד מול ההתלהבות של הישראליות בראשות ליעד סואץ ולירון כהן, ששמרו על התקווה להבטיח את עלייתן כבר הערב, אבל ברגעי ההכרעה המותחים חילצו הלטביות את הניצחון, וכעת ישראל תהיה חייבת לנצח את רומניה ביום ראשון במחזור הנעילה של הקמפיין כדי להעפיל לטורניר בפולין.

לירון כהן הובילה את הקלעיות של ישראל עם 24 נקודות, ליעד סואץ הוסיפה 17 וקטיה אברמזון תרמה 11, כולן בדקות ההארכה. עוד קלעו לישראל: שי דורון 9, לייני סלווין וקטיה לויצקי 7 כל אחת, מירב דורי 4, ג'ני פליישר 3.

מהלך המשחק

אלי רבי שמר על החמישייה הקבועה שלו עם לייני סלווין, שי דורון, לירון כהן, קטיה לויצקי וליעד סואץ. דורון וסלווין הריצו את הנבחרת לפתיחה אגרסיבית וניסו לרוץ כמה שיותר, אבל הלטביות שלטו מתחת לסלים, סיכלו ניסיון לבריחה מהירה של המקומיות והוליכו 8:13 חמש דקות מהפתיחה. הכניסה של מירב דורי הכניסה מרץ מחודש בשחקנים של אלי רבי, אבל לירון כהן הייתה רחוקה מכושרה הרגיל, והלטביות סיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:18.

ברבע השני שוב חזרנו לראות את הנבחרת הישראלית המלהיבה של תחילת הקמפיין, כשלויצקי נכנסה לעניינים, ושלשה של סואץ קבעה 18:21 לישראל. אוה קובלינה שוב הריצה את הלטביות ליתרון, לפני שכהן התעוררה סוף סוף עם שלשת מומנטום ואסיסט נהדר לדורון שקבעה 27:30 לישראל, אבל הלטביות חזרו לעניינים וסגרו את המחצית ביתרון 30:33.

בהפסקה התברר שלויצקי, שמתחה רצועה ברגלה, לא תוכל לחזור עד הסיום, אבל סואץ המשיכה לחפות עליה עם יד מצוינת מחוץ לקשת, ולירון כהן שלטה במשחק היטב ועזרה לישראל לשמור על יתרון קטן ומבטיח, לפני שלטביה חזרה ל-45:49 בסיום הרבע השלישי.

ברבע הרביעי הישראליות כבר הרגישו את ההעפלה קרובה כשדורון הקפיצה את היתרון ל-47:56, חמש דקות לסיום, אבל הלטביות העיקשות נשארו בתמונה ובריצה דומיננטית של 0:10 הפכו את הקערה ל-56:57, שתי דקות לסיום. לפני שסלווין קברה שלשה ענקית דקה לסיום שקבעה שוויון 59:59, והלטביות בזבזו הזדמנות לנצח את המשחק, שנכנס להארכה.

בפתיחת ההארכה דידתה גם דורון אל הספסל לאחר שנפצעה בכתפה, והלטביות מיהרו לנצל את הבלבול הישראלי ולברוח ל-59:63. סלווין שוב לקחה אחריות ובשלשה החזירה את ישראל לעניינים, כש-17 שניות לסיום הייתה זו קטיה אברמזון שתפרה שלשה נוספת שקבעה 67:67 ושלחה את המשחק להארכה שנייה.

בתוספת הזמן השנייה שוב הייתה זו לירון כהן שהחזיקה את ישראל בתמונה, כשאברמזון חזרה על הקסם מהארכה הקודמת עם שלשה שצימקה ל-82:81, 15 שניות לסיום. קובלינה נתנה ללטביות יתרון 82:83 מהקו חמש שניות לבאזר, ואז הגיעה ההתקפה של המשחק, כשלירון כהן חדרה לטבעת והחטיאה ליי אפ, מירב דורי עוד הספיקה להשתלט על הריבאונד אך החמיצה גם היא ולטביה חגגה ניצחון דרמטי במיוחד 82:83.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully