וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי דירוג: מולי קצורין מדרג את הנבחרות הטובות במונדובאסקט

מולי קצורין

26.8.2010 / 11:10

מולי קצורין, אדם שיודע דבר או שניים על טורנירים גדולים, מדרג את שמונה הנבחרות הטובות ביותר במונדובאסקט 2010 המתקרב

8. סרביה

אני מודע שהדירוג של הסרבים נמוך. הרבה תלוי במה שיקרה עם ננאד קרסטיץ' והעונש שלו, בעקבות אותה תקרית עם סופוקליס שחורציאניטיס. כך או כך, עם קוסטה פרוביץ' ומילוש תיאודוסיץ' הכישרון פשוט נוזל שם. בעיניי זו לא תהיה הפתעה אם הם יגיעו למקום הרביעי, מדובר בנבחרת רעבה אחרי אליפות אירופה נהדרת. דושאן איבקוביץ' לקח שחקנים צעירים וחיבר אותם בצורה יוצאת מן הכלל. הצעירים של הסרבים משחקים שנים ברמות הגבוהות, ועשו הישגים ברמות של הנבחרות הצעירות והנבחרת הבוגרת. זו נבחרת רעבה, ולאף אחד לא יהיה קל מולם.

נבחרת סרביה חוגגת ניצחון. רויטרס
אל תבנו על משחק קל מול החבורה הזאת. סרביה/רויטרס

7. אוסטרליה

המועמדת שלי בקטגוריית הסוס השחור. אמנם הכוכב אנדרו בוגוט לא יהיה בטורקיה, אבל הקו הקדמי שלהם נשאר מצוין, ולמעט מאוד נבחרות יהיה קל לשחק מול אלכס מאריץ', דייויד אנדרסן ומאט נילסן. עם רכז טוב כמו פטי מילס ובראד ניולי הקלעי יש להם הרכב מצוין, ותמיד היתה לאוסטרלים הגנה טובה. חסר להם קצת מחליפים וקצת ניסיון, אבל ביום שהם מתחברים הם יכולים לנצח כל נבחרת. זו בהחלט אחת הנבחרות המעניינות בטורניר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן יוטסון רוקטס, דייויד אנדרסן. Pat Sullivan, AP
בוגוט לא יהיה, אבל יש גבוה אחר מה-NBA. אנדרסן/AP, Pat Sullivan

6. ברזיל

יש להם מספר שחקני NBA טובים, ומדובר בנבחרת מאוד אתלטית עם מסורת של הצלחות באליפות העולם. הברזילאים תמיד חסו בצילה של ארגנטינה, שבשנים האחרונות, בגלל דור הזהב שלה, תמיד האפילה על כולם. אלא שלברזיל יש שחקני כדורסל טובים, עם כימיה מאוד טובה במשחק שלהם, והם אוהבים לרוץ – אלמנט שבהחלט מתאים לטורניר. אם הברזילאים יתחילו טוב הם ירוצו רחוק מאוד.

שחקן נבחרת ברזיל, אנדרסון ורז'או. Chris Trotman, GettyImages
הרבה תשומת לב, ובצדק. ורז'או/GettyImages, Chris Trotman

5. ליטא

הליטאים רואים באופק את אליפות אירופה, שהם מארחים בעוד שנה, וההרכב שנכשל באליפות אירופה האחרונה הוחלף. מספר שחקנים שלא שיחקו בשנה שעברה שבו לסגל. לינאס קלייזה הוא אחד השחקנים המובילים השנה בכדורסל האירופאי, בעוד הכישרון של הליטאים זה משהו מובן מאליו - הרכב טוב ומגובש של שחקנים. הם רעבים להצלחה אחרי המכה באליפות אירופה האחרונה.

4. יוון

בדומה לסוגיית קרסטיץ' בסרביה, גם כאן אינני יודע כיצד ישפיע עונשו הצפוי של סופוקליס שחורציאניטיס. אם נתעלם מזה, ליוונים יש הרכב שרץ כמה שנים יחד, משחק הגנה נוקשה ולא נותן סלים קלים. אם הם יבואו באווירה חיובית ורצון להוציא מעצמם את המיטב יהיה מאוד קשה לנצח אותם. יש להם את הכישרון והיכולת להגיע מאוד גבוה.

ואסיליוס ספאנוליס שחקן נבחרת יוון מול חורחה גרבאחוסה שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
יהיה מאוד קשה לנצח אותו ואת חבריו. ספאנוליס/רויטרס

3. ארגנטינה

הארגנטינאים אמנם יהיו ללא מאנו ג'ינובילי, אך עם רביעיית ה-NBA שכן תגיע (לואיס סקולה, פבריציו אוברטו, אנדרס נוצ'יוני, קרלוס דלפינו) מדובר בנבחרת מאוד קשוחה, שמשחקת הרבה שנים ביחד, נבחרת עם הרבה כישרון ומסורת במשחקים של אליפות העולם. הם מועמדים להגיע רחוק מאוד. חשוב לזכור שעבור כמה מהשחקנים היותר מבוגרים בנבחרת זו עשויה להיות אליפות העולם האחרונה, ועדיין יש להם את זה: אני לא רואה הרבה שחקנים יותר טובים בעמדה של סקולה; אוברטו קשוח עם ניסיון; ופריג'יוני שיחק בכלל לא רע בריאל מדריד העונה. ככה שאת הכישרון יש להם.

סנטר נבחרת ארגנטינה לואיס סקולה (שמאל). רויטרס
אין הרבה שחקנים טובים ממנו בטורניר. סקולה/רויטרס

2. ספרד

אמנם הם באו בלי פאו גאסול ובלי חוזה קלדרון שנפצע, אבל הם עדיין הכי כשרוניים בכל הטורניר. מדובר בנבחרת שמשחקת כבר הרבה שנים עם אותם שחקנים, ובמשחק אימון מול האמריקאים הם הראו שהם יכולים להתעלות עד הרמות הגבוהות ביותר.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכיה ביורובאסקט 2009. Darko Vojinovic, AP
ככה זה נגמר ביורובאסקט הקודם, זוכרים? ספרד חוגגת תואר נוסף/AP, Darko Vojinovic

1. ארה"ב

האמריקאים אמנם הגיעו ללא רוב הכוכבים הנוצצים, אבל עדיין יש להם שחקנים גדולים כמו קווין דוראנט ודרק רוז. יכולתם האתלטית תיתן להם יתרון על שאר הנבחרות. אני חושב שהחיסרון של הכוכבים האמיתיים אמנם יהפוך אותם לנבחרת שניתן לנצח - הם לא הדרים טים - אבל זה שיש להם שחקנים פחות גדולים ייתן להם את הדרייב להצלחה.

מאמן נבחרת ארצות הברית, מייק ששבסקי, מתדרך את שחקניו. Arturo Rodriguez, AP
היעדר שמות גדולים עוד עשוי לשמש כיתרון. ששבסקי ושחקניו/AP, Arturo Rodriguez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully