וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנשים גברה על רומניה 79:83

השחקניות של אלי רבי נכנסו לבור של 17 הפרש, אלא שדורון וכהן התעוררו והעניקו לה ניצחון חשוב, ושמירה על המאזן המושלם

כנראה שהניצחון הגדול בחוץ על לטביה, שנחשבת לאחת הנבחרות הטובות באירופה, הכניס קצת שאננות ורוגע מיותרים לנבחרת הנשים. הבנות של אלי רבי פתחו היום (שישי) בצורה רעה מאוד את משחק החוץ מול רומניה ונקלעו כבר לפיגור של 44:27 ברבע השני, אך במחצית השנייה התעוררו השחקניות והציגו מחצית גדולה, כשעוד משחק גדול של שי דורון, שקלעה 27 נקודות, ולירון כהן שהוסיפה 18, הוביל לניצחון 79:83 ושמירה על מאזן מושלם לאחר שלושה משחקים וסיבוב ראשון במוקדמות אליפות אירופה. בעוד שלושה ימים תסיים נבחרת הנשים את רצף משחקי החוץ, כשתשחק מול סרביה. ניצחון שם ויהיה קשה לעצור את ישראל בדרך לאליפות אירופה בפולין 2011, בטח כששני המשחקים לאחר מכן יהיו בארץ.

המשחק נפתח דווקא לא רע מבחינת ישראל, כששי דורון הובילה ליתרון 2:7. אלא שאז הנבחרת קפאה, נתנה לרומניות לחזור ועד סיום הרבע הראשון גם להוביל 20:29. גם הרבע השני לא נראה מעודד כשהרומניות שוב היו דומיננטיות בהרבה וסגרו אותו ב-36:47, אחרי שהובילו בשיאן כבר 27:44. היחידה שהראתה סימנים חיוביים הייתה, כמעט כרגיל, דורון, שסיימה את המחצית עם 17 נקודות ובעיקר כרוח החיה של הנבחרת. לא ברור מה אלי רבי ועוזרו טל נתן אמרו לבנות בחדר ההלבשה, אבל מה שבטוח הוא שלמחצית השנייה יצאה נבחרת אחרת לחלוטין.

ישראל פתחה מצוין כשהצמד חמד דורון-את-כהן השתלטו לחלוטין על המגרש ובעזרת תנועה בלתי פוסקת, ריבאונדים חשובים ושלשות קריטיות הובילו את ישראל לסיים את הרבע ביתרון, מי היה מאמין, של 61:62. המומנטום המצוין נמשך גם ברבע המכריע, וכל פעם שהנבחרת היתה צריכה סל היא קיבלה אותו: פעם מכהן ודורון הנפלאות, פעם מקטיה אברמזון, פעם מליעד סואץ, פעם מקטיה לויצקי. ברגעי האמת, כולן היו שם. לא פלא שהחבורה הנהדרת של אלי רבי שמרה, בסופו של דבר, על מאזנה המושלם. רק שיימשך ככה.

"אני שמח שניצחנו, לקחנו בחשבון שיהיה משחק מאוד קשה", אמר בסיום מאמן הנבחרת, אלי רבי. "במשחק מהסוג הזה, אחרי שעושים שני נצחונות גדולים, אתה משחק גם נגד יריבה וגם נגד עצמך, כי הלחץ עושה את שלו. במשחק הזה הייתי הרבה יותר לחוץ מבשני המשחקים הראשונים. אנחנו בסך הכל רוצים להגיע לאליפות אירופה, ואנחנו מאוד קרובים, אבל סיכומים עושים בסוף הקמפיין. לא יכולנו לבקש יותר מזה בשלב הזה, למרות שהיום ניצחנו במשחק מאוד בינוני שלנו".

מהלך המשחק

ישראל הייתה דומיננטית מההתחלה ועלתה ל-2:7 מהיר בזכות נקודות של דורון, לויצקי ושלשה של לירון כהן. אך הנבחרת הביתית הצליחה לחזור בזכות שבע נקודות של פאסקלאו בדרך לשוויון 13:13. ישראל המשיכה לשחק טוב בהתקפה ולפשל בהגנה בדרך ל-15:17. מארגיניאן הגיבה בשלשה והעלתה את הרומניות ליתרון 17:18. הרומניות המשיכו לרוץ וסגרו את הרבע עם 20:29 כשהיחידה שתיפקדה בישראל הייתה דורון עם 13 נקודות.

הרבע השני נפתח בערך מאיפה שהקודם נגמר, כשהמארחת עולה ל-27:39 והבנות של אלי רבי נראות מפוזרות לגמרי. הדקות חלפו וישראל המשיכה להיראות מבולבלת, הרומניות ניצלו את זה כדי להגדיל את היתרון ל-27:44. כשהכל נראה אבוד, הגיעה שלשה בלתי אפשרית של מירב דורי שהחזירה מעט את הצבע ללחיים של הישראליות שהצליחו לצמק ל-47:36 עד סוף הרבע, כששוב דורון מובילה עם 17 נקודות והרבה מלחמה.

המחצית השנייה כבר הייתה אופרה אחרת לחלוטין, כשישראל פתחה בריצה אדירה וצימקה ל-55:52, כשכהן לקחה על עצמה הרבה יותר ותרמה 10 נקודות, והצטרפה לדורון שהמשיכה להיות הכי טובה על הפרקט. צמד הגארדיות המשיכו לעשות הכל, כאשר שלשה מצוינת של כהן הורידה את ישראל לתום הרבע ביתרון 61:62.

ליעד סואץ וקטיה אברמזון תרמו שלשות חשובות מאוד בפתיחת הרבע המכריע, וישראל עלתה ל-66:70. אלא שהרומניות הלכו פנימה פעם אחר פעם, והצליחו להישאר בתמונה, כאשר חמש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 72:72. אברמזון המשיכה את יכולתה המצוינת ברבע, כאשר העברת הילוך בהגנה אפשרה לאלי רבי ושחקניותיו לעלות ל-72:76, 3:30 דקות לסיום. בשלב הזה התעוררה גם קטיה לויצקי, עם סל ופאול, ולפתע ההפרש הישראלי צמח עד 74:81. גמור? עוד לא. לירון כהן השתעשעה במתפרצת עם מסירה בין הרגליים, אלא שהחטאה של לויצקי בליי-אפ קל אפשרה לרומניות שוב לחזור, ולצמק ל-81:79 בלבד, חמישים שניות לסיום. דורון איבדה כדור, אלא שהרומניות החטיאו זריקה קריטית, ושי דורון סגרה את הערב המשוגע הזה עם שתי קליעות עונשין מוצלחות.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: שי דורון 27 (3 מ-4 ל-3), לירון כהן 18 (10 מ-11 מהקו, 5 ריבאונדים, 8 אסיסטים), קטיה לויצקי 13, קטיה אברמזון 8, מירב דורי 4, ליעד סואץ קרני 3, ג'ניפר פליישר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully