וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביב: "אני בטוח שנעבור אותם"

אחד מבעלי הפועל ת"א התמוגג אחרי ההצגה בזלצבורג. גוטמן: "התכנית עבדה". ורמוט: ”שכטר היה במיטבו, הכל הלך חלק”

רויטרס

צילום וידאו: עמית גולדשטיין
עריכת וידאו: דורון שטיין

תגידו מה שתגידו, אבל נדמה כאילו כמעט כל פעם שהפועל תל אביב יוצאת לאירופה, היא אורזת במזוודותיה גם מנה נכבדת של קסם. הערב (רביעי), במשחק הראשון מבין שניים במוקדמות ליגת האלופות, גברה האלופה הישראלית 2:3 על רד בול זלצבורג העשירה והגדולה, ועשתה צעד ענק אל עבר הארץ המובטחת. ב-24 לחודש ייפגשו שתי הקבוצות לגומלין, הפעם בבלומפילד, וכאשר המטרה קרובה מתמיד.

הקהל האוסטרי לא אהב את הפתיחה הישראלית הנהדרת, וזה בלשון המעטה. אוהדי הפועל תל אביב ספגו קללות ושירים אנטישמים מצד האוהדים האוסטרים, ומוני הראל, מבעלי הפועל תל אביב שהיה ביציע הכבוד, ספג חפץ שנזרק לעברו. המאורע כמעט וגרם לפיצוץ ביציע, אף לבסוף נרגעו הרוחות.

ורמוט: "צריך לסיים את העבודה בבלומפילד"

מצב הרוח בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב היה מרומם, השחקנים חגגו את הניצחון, וערן זהבי אמר: "זה בהחלט אחד המשחקים הכי טובים של קבוצה ישראלית באירופה". אלי גוטמן אמר במסיבת העיתונאים: "יצאנו למשחק חוץ קשה, וגולת הכותרת היא שחזרנו הביתה מרוצים. עכשיו אנחנו צריכים לבוא צנועים ולהיות מרוכזים במשך 90 דקות.

"אני חושב שהפועל תל אביב שיחקה כדורגל נכון במשחק חוץ במוקדמות הצ'מפיונס", המשיך גוטמן. "משחק ששילב מתפרצות, וכשאפשר היה להניע את הכדור עשינו את זה ושלטנו בקצב המשחק. באנו עם תכנית משחק, וידענו שאנחנו לוקחים סיכון כשאנחנו משחקים עם שני חלוצים - איתי שכטר ובן סהר - וידענו לאן זה יכול להוביל אותנו. כל הקבוצה עבדה וידעה לשחק כדורגל חכם, עם התקפות מתפרצות. אין הפתעות, תכנית המשחק עבדה".

אחד מהשחקנים המצטיינים של האדומים הערב, גילי ורמוט אמר בסיום: "זו שמחה גדולה, אנחנו מרוצים מאוד. היה קשה, אבל תמיד כשמבקיעים מוקדם המשחק משתנה. המשחק התחיל כמו שרצינו, וכמובן שכשנותנים לנו את השטחים אנחנו יודעים להיות מסוכנים, והערב שכטר היה במיטבו אז הכל הלך חלק". ורמוט נשאל האם כבר אפשר לחגוג את העלייה לשלב הבתים, ואמר: "גוטמן נכנס והרגיע אותנו. עברנו חצי דרך, ואנחנו צריכים לסיים את העבודה בבלומפילד. לא נגיע שאננים כי בכדורגל הכל אפשרי".

"שמענו שהם חשבו שהם באים לשחק מול קבוצה פחות טובה", אמר יוסי שבחון על הזלזול של מאמן היריבה, הוב סטיבנס". "זה עבד לטובתנו כי אולי ייצרנו כוח הרתעה, אבל אסור לבוא יהירים ידי. אנחנו קרובים למקום שאף פעם לא היינו בו. צריכים להיות מרוכזים עוד 90 דקות כדי להגיע לזה. אני סומך על אלי והצוות כדי שיכינו אותנו. אני רוצה לחלום על ארסנל ומנצסטר, אבל עוד לא. נצטרך לשמור על מה שעשינו".

מוני הראל, שנרגע מהרוחות הסוערות ביציע, אמר בסיום: "אני מאושר, יש לנו עוד מחצית אחת לעשות את העבודה", אמר. השמחה הגדולה בקרב הבעלים הגיעה גם לאלי טביב, שפשוט קרן מאושר והוסיף: אלי טביב היה מאושר אחרי הניצחון, ואמר: "עשינו פה ניצחון גדול, אני בטוח שנעבור אותם בבלומפילד, אבל מחכה לנו עוד עבודה".

בן סהר, שהיה מצוין, הוסיף: "זה כיף להבקיע גם בשבילי וגם בשביל הפועל תל אביב. היו לי הזדמנויות, אבל שוכחים את זה. הפנים הלאה לבלומפילד. אנחנו רוצים לתת הופעה טובה, לבוא במטרה לנצח והשמיים הם הגבול. להבקיע גול כזה חשוב וזה שונה. זו קבוצה שגדלתי בה ואני שמח שעשינו את מחצית מהדרך".

וולנר: "לישראלים יש קבוצה טובה מאוד"

מנגד, ברד בול זלצבורג וודאי לא ציפו למפלה כזו אל מול עשרות אלפי אוהדיהם. "כשאתה מתחיל משחק עם טעויות כמו שעשינו ואז גם נשרק נגדך פנדל - מוצדק או לא מוצדק - אז אתה ישר נמצא בפיגור, וזה פגע בנו", הודה מאמן האלופה האוסטרית, הוב סטיבנס. "במחצית השניה הכתבנו את המשחק כמו שרצינו, ובכל זאת התוצאה היתה כפי שהיתה. אחרי המשחק הזה הסיכויים שלנו לעלות נפלו, אני מעריך אותם בכ-30 אחוזים".

"עשינו המון טעויות. אחרי המשחק מול מכבי חיפה בשנה שעברה ידענו שאנחנו נצטרך להיות במאה אחוז יכולת מול הפועל, אבל לא הצלחנו לעשות את זה", הוסיף המאמן ההולנדי. "כבר אמרתי שאסור לזלזל בכדורגל הישראלי, אומנם אנחנו לא רואים אותו כמו שרואים את הכדורגל האיטלקי או הגרמני בטלוויזיה, אבל זה לא אומר שאין בישראל כדורגל טוב".

רומן וולנר, שעלה כמחליף עם היציאה מחדרי ההלבשה, הוסיף: "זהו הפסד כואב, כמובן. לישראלים יש קבוצה טובה מאוד, והיה לנו קשה להתמודד עם הפיגור המוקדם. עם זאת, עדיין יש לנו 90 דקות נוספות".

יאקוב יאנטשר דווקא השתדל להסתכל על חצי הכוס המלאה: "היה לנו הרבה בתכנון, אבל אחרי הפנדל המוקדם התקשנו להיכנס למשחק. למרות זאת, אני חושב ששיחקנו טוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully