וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר גם אחרת: כך מנסה לואיס פרננדז לשנות את הכדורגלן הישראלי

18.8.2010 / 13:20

מתקרב לבכירים, מציק לעצלנים ומתערב בחיי השחקנים. ללואיס פרננדז יש דעה ברורה על השחקן הישראלי שיפתח בסוף השבוע את הליגה, וגם כיצד נכון לעבוד איתו

באחד האימונים שערכה הנבחרת בשבוע שעבר פנה שוער בית"ר ירושלים, אריאל הרוש, ללואיס פרננדז וביקש ממנו לצאת לחתונה של חבר קרוב. פרננדז סירב והסביר ש"אצלי המקצוענות מעל הכל. קודם אימון, אחר כך חתונה". הרוש סיפר לשחקנים כי היה מופתע מהתגובה של פרננדז, אבל קיבל אותה בהבנה. בכלל, בנבחרת טוענים כי גם לפרננדז, שניסה להתחבר למנטליות הישראלית כמעט בכוח, יש קווים אדומים. באימון המסכם לפני המשחקון הפנימי שערך, סירב פרננדז לשחרר את רוברטו קולאוטי מהאימון למרות שרופא הנבחרת המליץ על כך וביקש ממנו לערוך ריצות מסביב למגרש בנפרד מהשחקנים. "פרננדז למד משהו מהקמפיין הקודם", מסביר גורם בנבחרת. "אם כל אחד שיבקש שחרור יעזוב את האימון, הנבחרת תהפוך לתחביב. שחקנים לא יקבלו שחרורים בקלות".

מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז. קובי אליהו
למד לקח מהקמפיין הקודם. פרננדז/קובי אליהו

רוצה את הבכירים לצדו

בנבחרת סבורים שהניסיון של פרננדז להתחבר לישראל ולשנות את המנטליות של ספורטאיה כאחד זה האתגר האמיתי שלו. באמצעות מחנה אימונים אחד ניתן ללמוד מה חושב המאמן על הכדורגלן הישראלי, ומה הוא רוצה לשנות בו ובנבחרת. הדבר הראשון הוא הקשר עם השחקן, תרתי משמע, והמעקב אחריו. למאמן חשוב שהשחקנים הבכירים יישארו קרוב אליו. בסביבתו של המאמן מסבירים ש"אם בניון רב עם קשטן וסיני והייתה תחושה שהקמפיין כאילו נגמר, לואיס מנסה שלא להגיע למצב הזה. הוא מנסה לברר פרטים על השחקנים הבכירים שלו כדי להיות קרוב אליהם. מאמן זר חייב את השחקנים האלה לידו".

העובדה שיוסי בניון לא הגיע למחנה הנבחרת הדירה שינה מעיני המאמן, שסיפר למקורביו בנבחרת: "הייתי צריך אותו פה לידי". במהלך השבוע שוחח פרננדז עם בניון בטלפון על מנת שלא ליצור ריחוק עד המחנה הבא. באחד האימונים במחנה שוחח פרננדז ביחידות עם טל בן חיים ושאל אותו לגבי הפציעה שעבר. בן חיים הסביר כי נוצרה בעיה מסוימת באשר לטיפול הרפואי שהוא מקבל ופרננדז ביקש לעזור. הוא התקשר לאחד מאנשי הצוות הרפואי הצרפתיים של ארסנל וביקש ממנו לנסות לזרז את תהליך ההחלמה שלו. העובדה כי מדובר בשחקן של מועדון אחר באנגליה, לא היוותה בעיה.

זו גם אחת הסיבות למינויו של מאמן הכושר חזי נחשוני. נחשוני נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לטל בן חיים, תמיר כהן, אבי סטרול, ברק יצחקי, איתי שכטר, דקל קינן ושלומי ארבייטמן, הוא נמצא איתם שחקנים בקשר רציף והעבודה איתם הוסיפה לו נקודות זכות. לפי התכנית של פרננדז, נחשוני אמור לקחת שחקנים בכירים נוספים לאימוני כושר אישיים ולהתאים להם תוכניות עבודה בהתאם לצורך. המטרה היא ליצור מערכת משומנת שכוללת לא מעט שחקנים בכירים שנמצאים בכושר משחק מצוין, כדי להגביר את התחרות וליצור נבחרת חזקה ששורפת יותר שטחים על המגרש. התכנית של פרננדז ונחשוני אמורה לצאת לפועל רק אחרי פתיחת הליגה. "רוב הקבוצות נמצאות עכשיו במפעלים האירופאים, התקופה קצת לחוצה. בעוד כמה שבועות ניישם אותה", אמרו בנבחרת.

"הישראלי לוקה בהנעת כדור"

לפרננדז מאוד חשוב שהשחקן הישראלי שמגיע לנבחרת יידע לשחקן בנגיעה אחת מהירה. לגבי רמת האימונים, לא הרבה חולקים על המאמן. גיא לוזון, שלומי דורה, אלי מחפוד ויוסי מזרחי הגיעו לשני מחנות האימונים שערך המאמן סמוך לאיצטדיון רמת גן על מנת ללמוד ממנו. מאמנים אחרים שצפו בו סיפרו: "אחד הדברים שהוא מנסה לשפר באימון זה את הנעת הכדור של הנבחרת. לפי האימון, יש תחושה שהוא חושב שבזה אנחנו לוקים בחסר". חוסר נוסף בו מתמקד המאמן הוא הלחץ במשחק ההגנה וההתקפה. גם שחקן העבר ואביו של תמיר כהן, אבי כהן, הגיע ללמוד. "לא ראיתי הרבה זמן אימונים ברמה גבוהה כזאת", אמר לדורה במהלך האימון.

ואכן, פרננדז בחר לתרגל באימון המסכם של המחנה בעיקר הנעת כדור ומשחקוני לחץ. גם באימון הזה, כמו באחרים, פרננדז החליט לחלק את הנבחרת לקבוצות הגנה והתקפה. עם שחקני ההגנה הוא מעדיף לעבוד על הנעת כדור מסודרת ויציאה מהירה מההגנה להתקפה ועם שחקני ההתקפה על תרגילי ריכוז מול השער. על פי נתוני תכנית האימון, פרננדז שם דגש עם מעברים מהירים מאוד וביקש מהצוות שלו לא לאפשר מנוחה בין תרגיל לתרגיל, על מנת להפיק את המקסימום. אחד משחקניה הבכירים של הנבחרת אמר לאחר המחנה: "אחרי תרגיל זריזות בא תרגיל אחר, וכך הלאה. אין זמן לנוח. האימון הראשון היה משהו כמו שעה ורבע, אבל יצאנו משם גמורים". פרננדז מאמין ב"אפקט הענישה". לדעתו, שחקן שהפסיד במשחקון צריך לשלם את המחיר, כדי שהמנצח יידע להעריך את הניצחון. זאת הסיבה שהמאמן דורש לבצע שכיבות סמיכה בכל פעם שקבוצה מסוימת מפסידה. "לניצחון והפסד יש מחיר", קובע המאמן.

דבר נוסף שמבסס את הקביעה הזאת, לפיה פרננדז מתרגל בעיקר הנעת כדור ומשחקוני לחץ בהגנה ובהתקפה, מתעורר מתוך המשחקון המסכם שערך. מתברר כי אנשי ההתאחדות לכדורגל ביקשו למנות שופטים למשחק, אבל פרננדז ביקש לשפוט בעצמו. "כשאני עומד בצד אף אחד לא שומע את ההוראות, אני רוצה לחיות את המשחק", הסביר פרננדז לאנשי ההתאחדות. שחקנים בנבחרת הסבירו: "הוא גרם לכל שחקני ההתקפה לרוץ לאחור ולשחקני ההגנה לצאת קדימה. כל המשחק הוא צעק למגנים 'צאו קדימה, צאו ללחוץ'. הוא גמר אותנו. הייתה תחושה בסיום האימון כאילו מדובר במשחק ליגה". אגב, המאמן מאמין שכדי להתחבר לשחקנים לא צריך רק לשפוט טוב, אלא גם להיות מעורב באימונים שלהם. אסור לשכוח, מדובר משחקני העבר הגדולים של נבחרת צרפת, ואף אחד בנבחרת לא הרים גבה כשביקש משחקנים את הכדור במהלך האימון, החל ללהטט ולא התבייש לתקל שחקנים.

אבל לא רק הנעת כדור הוא החלק שפרננדז מנסה לשפר, אלא גם את רמת כושר המשחק והכושר הגופני. כפי שיובהר עוד מעט, המאמן לא ממש מעוניין בשחקנים ללא כושר משחק ולכן הוא הורה לנחשוני לחבר לשחקנים רצועות גומי מיוחדות על החזה. מתברר כי ההתאחדות הזמינה בהוראת המאמן מערכת מיוחדת שמונה את עוצמת האימון. "המערכת מסוגלת למדוד את העוצמה עד מאה מטר מהשחקנים, ללא צורך בשעוני דופק", הסבירו. ביום ראשון קיבל פרננדז את הנתונים לידיו ותייק אותם בקלסר שלו. על פי התכנית החדשה שלו, חלק מהשחקנים יקבלו גם שיעורי פילאטיס. "יש שחקנים שצריכים לעבוד על גמישות, על שרירי בטן וגב", הסביר המאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ליגיונרים שלא משחקים? מחוץ למשחק

פרננדז הזכיר בכל הפגישות עם הליגיונרים משפט דומה. "התקווה שלי היא שאתם תשחקו, לא משנה איפה. תעשו את הטוב ביותר בשביל לשחק". פרננדז הבהיר למקורביו: "אני מחפש שחקנים שמשחקים, לא אקח שחקן לפי הקבוצה שבה הוא משחק. כל שחקן יכול לשבת ביציע של כל קבוצה בעולם. מי שלא ישחק, לא ישחק גם אצלי". המאמן שב והדגיש לא פעם בשיחות הפתוחות עם שחקניו שהיציאה של שחקני מכבי חיפה לבריטניה (דקל קינן ובירם כיאל) רק מחזקת את הסיכוי להתקדם, אבל זה בתנאי שישחקו.

העובדה שפרננדז בוחר את הסגל לפי כמות דקות המשחק, גרמה לו להדיח מהסגל את שלומי ארבייטמן, שלטענתו לא היה בכושר משחק כשהגיע לגנט הבלגית. בשיחות סגורות סיפר המאמן כי לא יימנע מלנפות שחקנים בכירים לפני המשחקים מול מלטה וגיאורגיה אם יגלה שלא צברו מספיק דקות משחק. לפני שהמאמן בחר את הסגל, הוא ביקש לערוך השוואה בין כמות הדקות שמשחק כל ליגיונר בליגה שלו. לגבי הישראלים, הוא מקבל נתונים מדי מחזור ליגה או גביע הטוטו מעוזרו טל בנין, שיחד עם המתורגמן דוד מרטין נחשב לאדם הקרוב ביותר אליו.

אחד הדברים החדשים שהכניס הצוות המקצועי בנבחרת, היה הביקורים אצל קבוצות גדולות וקבוצות מהפריפריה. במכבי הרצליה דיווחו כי ביקורו של המאמן הפתיע מאוד את אריאל שיימן, שלא ציפה כי הוא יגיע למשחק אימון של קבוצה מהליגה הלאומית. באימון מכבי חיפה שוחח פרננדז עם אלישע לוי לגבי מספר שחקנים מהסגל שלו ואפילו התייעץ איתו בעקיפין לגבי זימונים. בהתאחדות סיפרו כיצד נסע פרננדז בשבת שעברה לצפות בשני משחקי גביע הטוטו בזה אחר זה. "בחמש הוא היה בקרית שמונה, בתשע הוא נסע לסכנין. זה מטורף, הוא חולה כדורגל. יש לו תכנית להגיע בהמשך גם למשחקי נוער ונערים".

פרננדז נעזר לא מעט בממצאים רפואיים. בהתאחדות סיפרו השבוע כיצד הרופא, ד"ר מרק רוסנובסקי, העיד בפניהם על שינוי מהותי בשעות העבודה והיקף הפעילות. "לואיס מתזז אותו בלי הפסקה. הוא רוצה לדעת כל פרט ופרט על השחקנים, במיוחד על הלגיונרים שהוא לא רואה כל יום. הוא דורש ממנו יותר נתונים על כל שחקן ושחקן. אין ספק שיש לו גישה שונה כלפי בעלי המקצוע שעובדים תחתיו", אמרו. לאחרונה הורה פרננדז לדוקטור לקחת את השחקנים לבדיקות תקופתיות. אם בקמפיין של קשטן השחקנים היו עובדים בדיקות כאלה אחת לכמה מפגשים, הפעם המאמן דורש לברר את הנתונים בכל פעם שהנבחרת מתכנסת, וגם בתווך, על מנת לברר שלא חלה נסיגה מסוימת. בהתאחדות סיפרו כי פרננדז אף דרש לבצע לשחקנים בדיקות דם מקיפות ולהדפיס את הנתונים, כדי לבדוק האם ישנם חוסרים מסוימים ולנתח אילו שחקנים נמצאים בפעילות יתר. לאחרונה הוא הורה להזמין תוספי תזונה לכל השחקנים, שכל אחד מהם קיבל שקית גדושה. להתאחדות זה עלה לא מעט כסף, אבל שם הסבירו כי לא ניתן היה לסרב למאמן.

העבודה משתלמת?

פרננדז אמר לשחקני הנבחרת במפגש האחרון משפט שהם מסרבים לשכוח. "עד היום שום דבר לא הצליח כדי לקדם את הנבחרת, אז אני מנסה להביא לכאן משהו אחר". שחקנים בנבחרת עימם שוחחנו השבוע הודו כי הפעם יש הרגשה שהנבחרת הולכת לעידן חדש בזכות הגישה שלו. "אי אפשר לעבוד על המאמן הזה בעיניים, הוא יודע הכל", אמרו. בקרוב מאוד נדע האם פרננדז פיצח את הנוסחה לעבודה נכונה עם הכדורגלן הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully