וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל ניצחה את מונטנגרו 73:77

מונטנגרו הגיעה ליד אליהו עם מאזן מושלם, אבל נכנעה למשחק עצום של עמרי כספי, שהוליך את נבחרת ישראל לניצחון 73:77

ברני ארדוב

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: דורון שטיין

כשהחטיא טל בורשטיין את הכדור האחרון במשחק מול נבחרת פינלנד, כבר החלו כולם לחשוב ששוב חזרנו להיות הנבחרת הרגילה, שמצליחה להשיג ניצחון או שניים, וישר עולה לה השתן לראש. אלא שהערב (שבת) הוכיחו שחקניו של אריק שיבק שהם הרבה יותר מזה. ישראל ניצחה את נבחרת מונטנגרו, אחת הנבחרת הטובות באירופה 73:77 במשחק לחימה נהדר, וחזרה אל המסלול הנכון בדרך לאליפות אירופה. כל שחקני הנבחרת ראויים למחמאות בערב כזה, בו פוגשת ישראל יריבה גדולה ממנה, מוכשרת ממנה וחזקה ממנה, אבל מעל כולם כמובן עומד עמרי כספי, שבמו ידיו הוליך את חבריו לניצחון, וסיים ערב התקפי מטורף עם 30 נקודות נהדרות. עכשיו צריכה הנבחרת ניצחון על איטליה ביום שלישי, וליטא שוב תתחיל להיראות קרובה מאוד.

שחקניו של שיבק עלו במחצית הראשונה עם רצון גדול להוכיח שהרוח שאפיינה את שני המשחקים הראשונים לא נעלמה לחלוטין. עמרי כספי הגיע חד מאוד, תקף שוב ושוב את הסל והטיס את ישראל ליתרון 8, תוך שהוא קולע 15 נקודות ברבע הראשון. גם הלפרין ופניני נכנסו טוב, אבל מונטנגרו הכניסה את פקוביץ' שהחל להעניש את הצבע הישראלי הרך. שיבק הורה לשלוח שניים ושלושה שומרים על פקוביץ' מה ששיחרר את הקלעים של האורחים, אבל אלו לא מצאו את הטבעת, ולמחצית ירדו שתי הנבחרות צמודות זו לזו, 40:40.

במחצית השניה הצליחו שחקניו של וויושביץ' לתפוס פיקוד בזכות ריצת 0:7 בפתיחת הרבע השלישי, אבל אליהו וכספי החזיקו את ישראל בחיים, כשאליהו קולע 8 נקודות מהירות, וכספי מפציץ מחוץ לקשת, ומשאיר את ישראל קרוב לקראת הרבע האחרון. שחקן הקינגס המשיך להיות פעיל מאוד, ויחד עם אליהו הפכו פיגור ברבע האחרון ליתרון חשוב. המונטנגרים עוד עלו שוב ליתרון, אבל כספי פשוט לא נתן לאיש לקחת את זה ממנו: הוא חדר, לקח ריבאונדים, ובעיקר לקח אחריות. האורחים לא הצליחו לעצור אותו, וישראל חגגה ניצחון יוקרתי וחשוב מאוד, שמקרב מאוד את שיבק ושחקניו אל אליפות אירופה.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עמרי כספי, גיא פניני ודייויד בלות'נטאל. מונטנגרו העלתה בחמישייה את עומאר קוק, גוראן ירטין, סלאבקו וראנש, מילוש בורישוב, ולאדימיר דאשיץ'.

המשחק נפתח בקצב מטורף, כשישראל חטפה כדור וכספי סיים אותו בדאנק, בעוד ג'אמפ טוב של אוחיון העלה ל-0:4. המונטנגרים השיבו בחמש נקודות מהירות עם שלשה של דאסיץ'. כספי המשיך להיות חם עם שלשה, אבל סל ועבירה של דראגיצ'ביץ' העלו ל-7:10 את האורחים. וויושביץ' הכניס את פקוביץ', אבל כספי המשיך להיות אגרסיבי, לקח אותו לסל ויחד עם שלשה גדולה העלה את ישראל ל-12:16. הפורוורד מסקרמנטו פשוט הגיע לוהט וסיים עם עוד דאנק, כששלשה של נעימי העלתה ליתרון 8, כשרק עבירה על ביילצ'ה הורידה את מונטנגרו קרובה, 22:26 לישראל בסיום הרבע הראשון.

הלפרין פתח נהדר הרבע השני עם שלשה גדולה, אבל כספי ונעימי הלכו עם הראש בקיר ואיפשרו לדאסיץ' וירטין להוריד ל-3 בלבד עם שתי מתפרצות, כשפקוביץ' קובע 29:30 לאורחים. שיבק הוריד את כספי עם 15 נקודות אל הספסל והעלה את אליהו, שחדר טוב מול פקוביץ', וסל נהדר של קוקיה מאסיסט של הלפרין העלה ל-30:36. אלא שאז, שוב, נתקלה ישראל בחומה בצבע, פניני ניסה לכפות שתי זריקות קשות, והאורחים ניצלו זאת כדי לרוץ ל-0:7 ולעלות ליתרון. נעימי במתפרצת העביר את היתרון לישראל אבל שלשה של סהוביץ', והחטאה של כספי עם הבאזר, הורידו את שתי הנבחרות בשיוויון 40:40 במחצית.

כפי שקרה לה לא פעם בקמפיין הזה, ישראל פתחה רע מאוד את הרבע השלישי עם החלטות רעות בהתקפה, בעוד בהגנה היא חוטפת מגוראן ירטין שהטיס את האורחים ל-0:7, אבל לשיבק היה את אליהו שקלע לבדו 8 נקודות וקירב את ישראל עד פיגור 4. שיבק הכניס את כספי שהמשיך להתפוצץ על מונטנגרו, וצלף שלשה גדולה, וסל ועבירה על גרין צימק ל-57:56. האורחים המשיכו להיות יעילים, והלכו פעם אחר פעם פנימה, שם התקשה גרין להתמודד איתם, אבל שלשה גדולה של כספי עם סיום הרבע השלישי הוריד את ישראל בפיגור מינימלי 61:59.

כספי המשיך באגרסיביות עם סל ועבירה בפתיחת הרבע האחרון, ואליהו עשה כמוהו בעוד ישראל מצמקת לנקודה בלבד, אבל החולשה שלו בהגנה איפשרה לאורחים לקלוע בקלות בצבע. וויושביץ' התחיל להשתגע, קיבל עבירה טכנית, הלפרין קלע מהקו ואליהו השלים עוד דאנק כדי להעלות ל-66:68. דווקא אז צלף ירטין שלשה קריטית, אבל אליהו עם סל טיפוסי קבע שיוויון, 2 וחצי דקות לסיום. מונטנגרו וישראל החליפו קליעות עונשין, כספי העלה את ישראל ליתרון דקה לסיום, קוק החטיא שלשה, וישראל עשתה את העבודה מהקו, פתחה פער של 5, וחגגה ניצחון ענק על נבחרת גדולה, שלא רק מחזיר את הנבחרת לתלם, אלא גם נותנת ביטחון רב להמשך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: עמרי כספי 30 (9 מ-17 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, ליאור אליהו 17 (8 מ-12 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, יותם הלפרין 10, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, יובל נעימי 5 ו-4 אסיסטים, גיא פניני (4 ריבאונדים) ואורי קוקיה 4 נקודות כל אחד, טל בורשטיין 3, יניב גרין ויוגב אוחיון 2 נקודות כל אחד, בלות'נטאל שיחק ולא קלע.

קלעו לנבחרת מונטנגרו: ניקולה פקוביץ' 20 נקודות (5 מ-6 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, גוראן ירטין 16, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, ולאדימיר דראגצ'ביץ' 12 ו-8 ריבאונדים, ולאדימיר דאסיץ' 10 ו-6 ריבאונדים, עומאר קוק 5 ו-8 אסיסטים, סואד סהוביץ' 3, מילקו ביילצ'ה, מילוש בוריסוב ופדרג דרובניאק 2 נקודות כל אחד, סלאבקו וארנס 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully