וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הביסה את לטביה 88:110

אחרי שרשמו משחק חלש בניצחון על איטליה, התפוצצו הגבוהים של נבחרת ישראל בראשות עמרי כספי וליאור אליהו על לטביה במוקדמות אליפות אירופה. ברביעי: פינלנד. צפו בתקציר

ברני ארדוב

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: דורון שטיין

בחודשים האחרונים מדברים לא מעט על הנבחרות הצעירות של ישראל, שנפלו לדרג ב' ומתקשות מאוד לצאת ממנו. אומרים שאין עתיד לכדורסל הישראלי, אבל אחרי שני משחקים ו-80 דקות של כדורסל כחול לבן, אפשר לומר בבטחה שמשהו טוב קורה תחת ידיו של אריק שיבק. אחרי הניצחון על איטליה במשחק הפתיחה, השיגה הערב (ראשון) ניצחון שני בשני משחקים, כשהפעם התפוצצה ישראל מול לטביה והביסה אותה 88:110. שחקניו של שיבק הציגו משחק התקפי זורם וקבוצתי מאוד, ומלבד איבוד ריכוז למשך מספר דקות ברבע השלישי, היו בשליטה מלאה לאורך המשחק כולו. ביום רביעי תנסה להמשיך הנבחרת את המומנטום עם ניצחון על פינלנד, שמסתמנת כנבחרת החלשה בבית, ולאחר מכן תפגוש את מונטנגרו, החזקה, במשחק החשוב ביותר עד כה.

בשונה מהמשחק מול איטליה, אז לקח לישראל, ובעיקר לשני הפורוורדים שלה, עמרי כספי וליאור אליהו להיכנס למשחק, הפעם השניים הגיעו חדים מאוד, שלטו מתחת לסלים של הלטבים, והריצו מצויין את הנבחרת של שיבק. לטביה ניסתה בעיקר להפציץ מבחוץ, והישראלים ניצלו זאת עד תום, כדי לסיים את הרבע ההתקפי הטוב ביותר של הנבחרת בכל הזמנים, כשקלעו לא פחות מ-37 נקודות ב-10 הדקות הראשונות, בדרך ליתרון 19.

הלטבים הצליחו להשאיר את עצמם בתמונה בזכות שלשות אקראיות בעיקר של קוקסיקס, ועם חוסר ריכוז בהתקפה הישראלית ברבע השלישי, ירד הפער ל-8 בלבד. אלא שאז, בדיוק כמו במשחק מול איטליה, הופיע יותם הלפרין, ובשתי שלשות ואסיסט נהדר איפשר לנבחרת לפתוח מבערים ולעלות ליתרון 21 נקודות. האורחים עוד ניסו לחזור למשחק, אבל כספי ואליהו המשיכו להציג יכולת טובה, הלפרין בורשטיין ופניני פשוט לא הצליחו להחטיא משלוש, והיתרון הלך ותפח, בעוד הקהל ביד אליהו נהנה מכל רגע. עכשיו צריכה ישראל להישאר ממוקדת, בכדי לא להחליק מול הפינים. ניצחון שם, ואליפות אירופה תתחיל להיראות קרובה מתמיד.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל עלתה עם יוגב אוחיון יותם הלפרין, עמרי כספי, ליאור אליהו ויניב גרין. נבחרת לטביה פתחה בחמישייה עם דייריס ברטאנס, ריהרדס קוקסיקס, יאניס סטרלניקס, רולנדס זאקיס, קספרס ברזינס.

יוגב אוחיון, שפתח בחמישייה העלה את הנבחרת ליתרון ראשון, וליאור אליהו אסף ריבאונד בהתקפה כדי למצוא את הנקודות הראשונות שלו בקמפיין, וסל ועבירה שלו מיד לאחר מכן העלה את ישראל ל-5:7. זאקיס וקוקסיקס עשו לא מעט כאבי ראש לנבחרת, כשהאחרון צולף פעמיים מחוץ לקשת, ומעלה את האורחים ליתרון. כספי החל להיכנס לעניינים וקיבל כדור טוב מהלפרין, ויחד עם שלשה של הגארד עלתה ישראל ל-14:20. שיבק הכניס אל בלות'נטאל ונעימי, הנבחרת המשיכה במומנטום, נעימי צלף שלשה וכספי הרים את ההיכל עם דאנק, ופניני סגר את הרבע הראשון המופלא עם שלשה שקבעה 18:37 לישראל.

נעימי פתח את הרבע השני עם ג'אמפ מוצלח, אבל זאקיס וברזינס החלו למצוא את הסל, ולטביה רצה ל-2:8 והורידה ל-13. הנבחרת קצת נתקעה בהתקפה, אבל בורשטיין הזין מצויין את בלות'נטאל שצלף שלשה נהדרת, כספי דפק דאנק נהדר והיתרון עלה ל-17, אבל שלשה גדולה של סטרלינקס איפשרה ללטבים להוריד עד ל-48:36. למזלו של שיבק היה לו את פניני שצלף שלשה עם סוף השעון, ויוזמה התקפית של בלות'נטאל שמרה את הנבחרת מלפנים, אבל מעט ריפיון הגנתי הוריד את ישראל "רק" ביתרון 15, 40:55 במחצית.

קוקסיקס פתח את המחצית השניה עם שלשה, אבל בלות'נטאל מיד החזיר באחת משלו, והלפרין חדר טוב כדי להעלות ל-16. דווקא אז שוב קפאה הנבחרת, זאקיס ב-4 נקודות רצופות וקוקסיקס בשלשה גדולה הוריד לפיגור חד ספרתי, רק 8. הלפרין חזר לקחת אחריות, הלך אל הקו, והוסיף שלשה עם סוף שעון הזריקות, כדי להחזיר את ישראל ליתרון 14. לטביה לקחה זריקות רעות בהתקפה, ומתפרצת נוספת של ישראל הסתיימה עם שלשה של הלפרין, ועוד אחת עם דאנק של כספי שקבע 21 הפרש. דווקא אז שוב נרדמה ישראל, ושלשה עם הבאזר הורידה את הלטבים בפיגור 79:63.

כספי פתח טוב את הרבע האחרון עם שלשה ואסיסט נהדר לליאור אליהו שהקפיץ את ההיכל. ההגנה הלטבית פשוט לא הסתדרה עם שחקן סקרמנטו שהחל לאמלל אותה שוב ושוב עם קליעות מחוץ לקשת. האורחים החזירו בשתי שלשות, אבל הלפרין בורשטיין ופניני הפציצו גם הם, וישראל הגיעה ל-100 נקודות. שיבק הוריד את כספי והלפרין שקיבלו המון אהבה מהקהל, בעוד בורשטיין המשיך את העבודה לבדו מחוץ לקשת, בכדי להגדיל את היתרון ולהבטיח שבמידה ושתי הנבחרות יגיעו למאזן זהה, יהיה לישראל את היתרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: עמרי כספי 21 (8 מ-18 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, יותם הלפרין 18 (4 מ-5 לשלוש), 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, דייויד בלות'נטאל 17, ליאור אליהו 16, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, טל בורשטיין 14 (4 מ-4 לשלוש) ו-6 אסיסטים, גיא פניני 11, יובל נעימי 7, יוגב אוחיון 4, אורי קוקיה 2.

קלעו לנבחרת לטביה: ריהארדס קוקסיקס 24 (7 מ-14 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, יאניס סטרלניקס 17, רונאלדס זאקיס 16 ו-6 ריבאונדים, ראייטיס גראפס 9, קאספרס ברזינס 7, רונלאדס פריימאניס 6, אדגרס ירומאנובס 5, ארנסטס קאלבה וריינאלדס סירסנינס 2 נקודות כל אחד.

אוהדי נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
חגיגה ישראלית בהיכל. אוהדי ישראל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully