וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ישראל גברה על בריטניה 82:86

בעוד חבריו היו בינוניים למדי, כספי המשיך ביכולתו המצוינת, והוביל את הנבחרת עם 27 נק' לניצחון שני בטורניר ההכנה

לאחר שגברה אמש (שני) על הולנד 82:96, המשיכה הערב נבחרת ישראל לנצח במסגרת טורניר ההכנה הבינלאומי בהדר יוסף, כאשר הפעם גברה על נבחרת בריטניה 82:86. כמו במשחק נגד ההולנדים, כך גם הערב ניתן למצוא מספר נקודות אור לצד שלל עניינים שדורשים טיפול בשורות הנבחרת, אך השורה התחתונה אומרת שאריק שיבק ושחקניו רושמים ניצחון רביעי ברציפות במשחקי ההכנה, בעוד מחר תפגוש הנבחרת את בלגיה במשחק שיסיים עבורה את טורניר ההכנה. ביום שבת ימריאו שיבק ושחקניו לאיטליה, וביום שני יפגשו את הנבחרת המקומית מארץ המגף בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה 2011.

הנבחרת פתחה היטב הערב, עם הרבה אנרגיות שייצרו יוגב אוחיון, שעלה במקום יותם הלפרין בחמישיה, ועמרי כספי הנפלא, שהיה פשוט רמה אחת מעל כולם. בתום הרבע הראשון הובילה ישראל בהפרש של שבע, כאשר המשך המומנטום בדקות הפתיחה של הרבע השני הקנו לשיבק ושחקניו יתרון שיא בן 14 נקודות. אלא שהבריטים, ללא כוכבם לואל דנג, לא הרימו ידיים, ובניצוחו של פופס מנסה בונסו הפנטסטי נגסו ביתרון, עד שעלו בעצמם ל-54:59, בשלהי הרבע השלישי.

ישראל חזרה בזכות גיא פניני, שסוף סוף מצא את היד ברבע האחרון, ובעיקר בזכות עמרי כספי, שעשה ככל העולה על רוחו במשך מרבית שלבי המשחק, וברבע המכריע בפרט. הפורוורד של סקרמנטו הצטיין גם מול הולנד, אבל הערב הוא הוכיח לכל מי שעדיין זקוק להוכחה כי מדובר בשחקן NBA לכל דבר, וכזה שצריך, ובהחלט גם יכול להוביל את הנבחרת לאליפות אירופה. הנבחרת עדיין צריכה לקבל חזרה את יניב גרין, שרשם הערב דקות בכורה מחודשות בנבחרת אחרי ששב סוף סוף מפציעה, וכן דקות יציבות יותר של הגארדים שלה. הלפרין, בורשטיין ונעימי היו בינוניים למדי הערב, בעוד אוחיון, שפתח מצוין, בקושי ראה דקות בהמשך. מחר, כאמור, תפגוש הנבחרת את בלגיה במשחק האחרון בטורניר ההכנה, אז ככל הנראה יבצע שיבק את ניסוייו האחרונים. הנבחרת כולה אולי עדיין לא מוכנה לאיטליה, אבל כוכבה הגדול - עמרי כספי - מוכן גם מוכן. כל שנותר הוא לקוות שזה יספיק.

* במשחק הראשון של הערב הביסה נבחרת בלגיה 49:76 את נבחרת הולנד החלשה. שחקניו של אדי קסטלס היו עדיפים מפתיחת המשחק וברחו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, ובמחצית הוליכו 24:35. המאורע המעניין ביותר במחצית השנייה היה קרב אגרוף בין הנק נורל למרקוס פייזון. עד הסיום המשיכו ההולנדים להיראות רע והבלגים שייטו עד הניצחון הקליל. בלטו בבלגיה: מרקוס פייזון 22, ג'ונתן טאבו 10. בלט בהולנד: רולנד שכפטנר 16.

מהלך המשחק

אריק שיבק החליט לבצע שני שינויים בחמישיה, כשפתח עם יוגב אוחיון, טל בורשטיין, עמרי כספי, דייויד בלות'נטאל וליאור אליהו. כספי כרגיל התחיל אקטיבי, עם חטיפה ודאנק, כאשר אוחיון ניהל מצוין את המשחק ההתקפי, עם שלושה אסיסטים רצופים שהעלו את הנבחרת ל-2:9. ישראל המשיכה לרוץ וקלעה 10 מתוך 15 הנקודות הראשונות שלה במתפרצות, אלא שמנגד שוב היה ניכר החור בצבע, ובריטניה ניצלה זאת. כדי לצמק את הפער. כספי המשיך את הפתיחה המצוינת שלו גם בדקות הבאות, ולאחר ששיבק ביצע מספר חילופים, הוליכה הנבחרת 17:24 בתום הרבע הראשון.

יניב גרין פתח את הרבע השני בחמישיה ורשם דקות ראשונות במשחקי ההכנה, ופולו-דאנק יפה שלו העלה את הנבחרת ל-17:28. הלפרין חטף וסיים מתפרצת בליי אפ, ובהתקפה שלאחר מכן חתך את ההגנה ונתן אסיסט מצוין לכדיר, שקבע את יתרון השיא של הנבחרת עד אותו רגע, 20:34. מנסה בונסו עזר לבריטים לצמק במעט, כאשר הנקודה ה-13 שלו במשחק קבעה 33:37 למארחת. כדיר הפעלתן ניסה לקחת על עצמו אחריות אך איבד מספר כדורים, ועם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון הישראלי על 35:38 בלבד.

הבריטים השוו ל-40:40 בתחילת המחצית, אלא שארבע נקודות רצופות של אליהו השיבו את היתרון לישראל, ושתיים של כספי קבעו 45:49. אלא שבשלב הזה המשחק מעט התבגלן, שתי הקבוצות הירבו להחטיא, ובריטניה ניצלה זאת כדי להמשיך ללכת פנימה, להשלים מהפך ולעלות, ושלשה של אגבויה העלתה אותה ליתרון הגדול ביותר במשחק, 54:59. גרין עלה מהספסל וסוף סוף נמצא שחקן הפנים שמסוגל להאט את מנסה בונסו האיום, ואל הרבע האחרון עלו הנבחרות בשוויון 63:63.

כספי הנהדר פתח את הרבע המכריע עם שתי שלשות מצוינות, כאשר אחת נוספת של פניני קבעה 67:72 לישראל, שש דקות לסיום. שתי הנבחרות החליפו שלשה בשלשה, ושלוש דקות לסיום מצא פניני את השלשה השלישית שלו, הפעם בצירוף עבירה טפשית של הבריטים, והיתרון הישראלי עלה ל-73:81. הדקות הבאות התאפיינו בדו-קרב פרטי בין צמד הכוכבים, כספי ומנסה בונסו, אלא שבסיום היתה ידו של הישראלים, והישראלים כולם, על העליונה. זה נגמר ב-82:86 לזכות הנבחרת, שרושמת ניצחון רביעי ברציפות במשחק הכנה.

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: עמרי כספי 27, גיא פניני וליאור אליהו (תשעה אסיסטים) 10 כל אחד, יובל נעימי וטל בורשטיין 9 כל אחד, דייויד בלות'נטאל 8, אלישי כדיר 5, יותם הלפרין 4, יניב גרין ויוגב אוחיון 2 כל אחד. כן שותפו: רביב לימונד ואורי קוקיה.

בלטו בבריטניה: פופס מנסה בונסו 25 נקודות ו-15 ריבאונדים, אוגו אדבויה 19, דן קלארק 18 ותשעה ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully