וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ניצחה את הולנד 82:96

כספי (17 נקודות), פניני (14) ובורשטיין (12) הצטיינו בפתיחת טורניר ההכנה הבינלאומי, ועזרו להכניע את החבורה של גדי קידר

לאחר שהביסה את בלגיה 55:79 ביום שישי האחרון, השיגה הערב (שני) נבחרת ישראל ניצחון נוסף לקראת מוקדמות אליפות אירופה שייצאו לדרך ביום שני הבא, כשגברה על נבחרת הולנד של גדי קידר 82:96 בפתיחת טורניר ההכנה הבינלאומי בתל אביב. בטורניר משתתפות גם נבחרות בריטניה, אותה תפגוש ישראל ביום שלישי, ובלגיה, אותה תפגוש הנבחרת ביום רביעי. לאחר סדרת המשחקים מול שלוש הנבחרות האירופאיות תמריא ביום שבת הנבחרת לאיטליה, לקראת פתיחת מוקדמות אליפות אירופה ביום שני.

יניב גרין, שחוזר מפציעה ולא שותף מול בלגיה, לא שותף גם הערב, כאשר בניגוד אליו ליאור אליהו, שהיה בספק להתמודדות עקב מחלה, דווקא עלה בחמישיה ונראה לא רע לפרקים. הנבחרת פתחה לא רע, עם דקות מצוינות של טל בורשטיין ויותם הלפרין, אלא שההולנדים השיבו עם ריצה משלהם שהעלתה אותם ליתרון 11 במהלך הרבע השני. ישראל שבה למשחק בעזרת המחליפים, וכן בזכות משחק קבוצתי מצוין, שנמשך גם במהלך הרבע השלישי, בו פתחו שחקניו של אריק שיבק יתרון דו-ספרתי.

ההולנדים ענו בריצה משלהם ועלו לרבע המכריע בפיגור 2 בלבד, אלא שפניני ואליהו דאגו למנוע מבוכה, ובדקות מצוינות החזירו את היתרון הדו-ספרתי למארחת, יתרון עליו שמרה והגדילה עד הסיום. שיבק יכול לקחת מספר דברים חיוביים מהמשחק, בין היתר התרומה של הספסל, שילובו המצוין של כספי (17 נקודות) וכן יכולתו של טל בורשטיין - האיש של המשחק הערב (12 נקודות ו-8 אסיסטים). מצד שני, לפרקים נראה הצבע הישראלי חשוף למדי, והיעדר סנטר טבעי ניכר לדקות רבות - בין אם בריבאונד התקפה, או בחדירות של ההולנדים. מול איטליה לא בטוח שהיכולת הזאת תספיק, אך בדיוק בשביל זה נותרו המשחקים מול בריטניה ובלגיה.

במשחק שפתח את הטורניר גברה בריטניה 80:84 על נבחרת בלגיה. הבריטים, ששיחקו ללא כוכבם לואל דנג, שצפוי לשחק מחר מול ישראל, חזרו מפיגור 45:36 במחצית בדרך לניצחון. את בריטניה הוליכו פופס מנסה בונסו עם 26 נקודות ואוגו אדבויה עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים. בנבחרת בלגיה בלט אקסל הרוול עם 23 נקודות ו-7 ריבאונדים.

מהלך המשחק

אריק שיבק עלה בחמישיה עם יותם הלפרין, טל בורשטיין, עמרי כספי, גיא פניני וליאור אליהו. בורשטיין והלפרין דייקו מחוץ לקשת בשתי ההתקפות הראשונות, והעלו את הנבחרת ל-2:6 מהיר. ההולנדים השיבו עם שני דאנקים קלים, ודאגו לחשוף את הצבע הפרוץ של ישראל פעם אחרי פעם, בדרך ליתרון ראשון במשחק, 15:16. בורשטיין היה האיש הבולט של הנבחרת במשך מרבית הרבע וכספי קלע את נקודותיו הראשונות מהעונשין, אלא שפרנסיסקו אלסון, כוכב ההולנדים, עשה ככל העולה על רוחו בצבע, ונקודות של בלות'נטאל בשניה האחרונה עזרו לכחולים-לבנים לרדת לסיום הרבע בפיגור 27:24.

אקרבוים פתח את הרבע השני עם שתי שלשות רצופות, והעלה את נבחרתו ליתרונה הגדול במשחק, 24:33. הכתומים כבר הובילו ב-11 הפרש, אלא שאז קמו יובל נעימי ורביב לימונד היטב מהספסל, וצימקו ל-37:31. מחליף נוסף, אלישי כדיר, קלע ארבע נקודות רצופות, בעוד סל ועבירה של כספי בתוספת שלשה של נעימי מהפינה עזרו לישראל להשלים את הריצה ולהשוות ל-41:41. פניני דייק מחוץ לקשת פעמיים ברציפות והעביר סוף סוף את ההפרש לצד הישראלי, כאשר אסיסט יפה של בלות'נטאל לכספי הסתיים בדאנק של שחקן סקרמנטו בשניה האחרונה של הרבע, ועזר לנבחרת לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 44:49.

אקרבוים התחיל גם את הרבע השלישי עם דיוק מחוץ לקשת, כאשר ישראל השיבה עם משחק קבוצתי נאה בהתקפה, כאשר נעימי ובלות'נטאל השלימו ריצת 0:9 והעלו את הנבחרת ליתרונה הגדול ביותר עד אותו רגע, 50:60. יד הנפץ של אקרבוים פעלה שוב, ובתוך שלוש דקות השלימו ההולנדים ריצת 0:10 שעזרה להם להשוות ל-60:60, אלא שבתום הרבע היתרון היה עדיין בצד הישראלי, 64:66.

לימונד חדר את ההגנה ההולנדית וקלע את הנקודות הראשונות של הנבחרת בעשר הדקות המכריעות, כאשר חטיפה שלו ונקודות של אליהו העלו את ישראל ל-66:72. לימונד חדר את ההגנה ההולנדית וקלע את הנקודות הראשונות של הנבחרת בעשר הדקות המכריעות, כאשר חטיפה שלו ונקודות של אליהו העלו את ישראל ל-66:72. פניני מצא את היד ודייק מבחוץ, ו-7 דקות לסיום הובילו המארחים 68:77. ההולנדים צימקו ל-6, אלא שפניני ענה עם שלשה נוספת, וארבע רצופות של אליהו קבעו 71:84, 4 וחצי דקות לסיום. משם ההולנדים כבר לא חזרו, ושלשה של נעימי קבעה את תוצאת הסיום: 82:96 לנבחרת ישראל.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עמרי כספי 17 נקודות, גיא פניני 14, טל בורשטיין 12 ו-8 אסיסטים, יותם הלפרין 12, יובל נעימי 11, ליאור אליהו 10, רביב לימונד 7, אלישי כדיר 6, דייויד בלות'נטאל 4, אורי קוקיה 2, יוגב אוחיון 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully