וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירי הנרי פרש מנבחרת צרפת

מלך שערי הטריקולור בכל הזמנים, שכבש 51 פעמים ב-123 הופעות, הודיע כי לא ימשיך בנבחרת: "החלטתי עוד לפני המונדיאל"

אלוף העולם ואירופה לשעבר תיירי הנרי הודיע היום (חמישי) על פרישתו מנבחרת צרפת. הנרי בן ה-32, שעבר רק אתמול לניו יורק רד בול, שיחק 13 שנה במדי הטריקולור וכבש 51 שערים ב-123 הופעות. לשיא בנבחרת הגיע כמובן ב-1998 אז זכה יחד עם הנבחרת המונדיאל ושנתיים לאחר מכן עם הזכיה ביורו.

"קיבלתי את ההחלטה הזו לפני דרום אפריקה, המונדיאל לא היה קשור להחלטה שלי", אמר החלוץ. "הייתי מודיע על כך לפני הטורניר, אבל לא רציתי שזה ישפיע על הנבחרת. זה הזמן שלי לפרוש". הנרי, מלך שערי ארסנל בכל הזמנים ואגדה בקרב אוהדיה, היה שותף לפיאסקו הגדול שחוותה הנבחרת במונדיאל האחרון רק במספר דקות, כשברוב הזמן בעיקר חימם את הספסל. זאת לאחר שסרט הקפטן נלקח ממנו והועבר למגן מנצ'סטר יונייטד פטריס אברה. הופעתו האחרונה הייתה בהפסד 2:1 לדרום אפריקה במשחק האחרון. למרות הכל, הנרי פורש כמלך שערי נבחרת צרפת בכל הזמנים ומקום שני בטבלת ההופעות אחרי ליליאן תוראם, לו יש 142 משחקים בינלאומיים.

עתה הנרי מביט קדימה, אל השלב הבא ואולי האחרון בקריירה המפוארת שלו, והתקבל בכבוד מלכים על ידי קבוצתו החדשה ניו יורק רד בולס. "אני יכול להבטיח שבאתי לכאן כדי לנצח", אמר החלוץ במסיבת העיתונאים, "זה הדבר הכי חשוב. אני תחרותי, ואני בטוח שהמאמן ירכיב קבוצה שתוכל לעשות את זה". הנרי קיבל את החולצה עם המספר 14 עליה, ערך סיור במתקני המועדון, ושמע את מאמנו החדש, השבדי האנס בק, מצפה ממנו שיוביל את הקבוצה להצלחה. "אני מדרג אותו כאחד מעשרת החלוצים הכי גדולים ששיחקו בכדורגל האנגלי", אמר בק, "הוא מאוד רוצה לתת לניו יורק את התואר הראשון שלה".

אנלקה: "כולנו היינו מאוחדים נגד דומנק"

ניקולא אנלקה טוען היום (חמישי) כי כל שחקני נבחרת צרפת תמכו בו לאחר שהוא נזרק מהסגל במהלך הגביע העולמי. כזכור, אנלקה קילל את המאמן דומנק, ונשלח הביתה מאחר שסירב להתנצל. לטענתו, היה מתחולל פיצוץ בנבחרת גם אם הוא לא היה מעליב את המאמן.

"אם היו איזשהם שחקנים שכן רצו להתאמן בזמן שהסגל הכריז על שביתה, הם צריכים לדבר על זה עכשיו", אומר אנלקה, "אבל אני לא מאמין שזה יקרה, כי היינו מאוחדים לגמרי. כולנו, אבל ממש כולנו, היינו מאוחדים. אם אני לא הייתי מתחיל את זה, מישהו אחר היה עושה את זה. זה היה מתפוצץ בכל מקרה".

בצרפת זעמו על ההתנהגות של השחקנים, וליליאן תוראם, למשל, הצהיר כי מי שלקח חלק באירוע המביך הזה (בין השאר הקפטן פטריס אברה) אמור להיזרק לתמיד מהנבחרת. ז'רמי טולאלן, מנגד, הצהיר כי אם מישהו ייענש, העונש אמור להיות קולקטיבי. "צריך הרבה אומץ כדי להגיד דבר כזה", החמיא אנלקה לדברים של קשר ליון.

ביצ'נטה ליזארזו, מגן הנבחרת שזכתה במונדיאל ב-1998, האשים את אנלקה ב"חתירה תחת המאמן" וטען כי "הוא נהג בצורה אנוכית". אנלקה לא התרשם מההאשמות ואמר: "ליזארזו? מי זה בכלל? כשהוא מדבר ואנחנו מקשיבים, אפשר לחשוב כאילו מדובר באיזה אגדה, אבל הוא סתם שחקן עבר שחסרה לו הכרה, מתוסכל מההצלחה שלה זכו חבריו זיגאן ודוגארי. הוא שכח שהוא היה חלק מהכישלון ב-2002? אני לא הייתי חלק מהסגל אז, אבל לא האשמתי אף אחד. עדיף שיפסיק לדבר על כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully