וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: גרמניה בחצי הגמר אחרי 0:4 גדול על ארגנטינה

אחרי שהלמו באנגליה, הגרמנים הציגו קונצרט נפלא עם 0:4 על החבורה האומללה של מראדונה ומסי, ועלו בגדול לחצי הגמר

כמה דיברו על לאונל מסי ועל הסיפור הגדול של הטורניר, דייגו מראדונה. בזמן שנבחרת ארגנטינה גנבה את הכותרות של מונדיאל 2010, גרמניה עבדה בסבלנות ובהתמדה, השתפרה ככל שהתקדם הטורניר והערב (שבת) הציגה את אחד ממשחקיה הגדולים בהיסטוריה כשמחצה 0:4 את ארגנטינה האומללה ברבע הגמר. בוגרי בית הספר לכדורגל של יואכים לב הלמו בארגנטינה בדיוק כפי שעשו לאנגליה בשלב הקודם. עכשיו ממתינה גרמניה בחצי הגמר השלישי שלה ברציפות למנצחת בין ספרד ופרגוואי, כשהפעם היא נמצאת בעמדת הפייבוריטית הגדולה. מראדונה, כמו בגמר 1990, יחזור הביתה בדמעות.

שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר. רויטרס
מקדיש את השער למראדונה. מולר/רויטרס

בארגנטינה זכרו את משחק ההכנה בין שתי הנבחרות במארס האחרון במינכן, בו שער של גונזאלו היגואין סידר ניצחון 0:1 על גרמניה שבקושי הגיעה למצבים מול רביעיית הבלמים בתכלת-לבן. אלא שגם תומאס מולר זכר את אותו ערב ובמיוחד את מסיבת העיתונאים בה דייגו מראדונה יצא בזלזול לאחר שלא זיהה אותו וחשב כי מדובר במביא כדורים. הנקמה המתוקה של שחקן באיירן מינכן הגיעה כבר בדקה השלישית, כשניתב בראשו לרשת הגבהה של בסטיאן שווינשטייגר והרוויח נקודות נוספות במירוץ לתואר שחקן הטורניר כשהוא עם ארבעה שערים ושלושה בישולים. כמה חבל מבחינתו שהוא לא ישחק בחצי הגמר בגלל צהובים.

ארגנטינה, שכל כך רצתה לנקום על ההדחה בפנדלים במונדיאל הקודם ועל ההפסד בגמר איטליה 90', נותרה בהלם מהספיגה המוקדמת, לאונל מסי קיבל השגחה צמודה והורחק מהאזור המסוכן, וכך הגרמנים שלטו בנעשה על כר הדשא וכמעט הגדילו את יתרונם במתפרצות דרך האגפים הפרוצים של האלביסלסטה. רק לקראת סיום המחצית, עם מספר חילופי מקומות בחלק הקדמי, הצליחו הארגנטינאים לסכן את שערו של מנואל נוייר ונתנו לאוהדיהם תקווה למחצית השנייה, אף על פי שמעולם לא הפכו פיגור במחצית לניצחון במשחקי הגביע העולמי.

גם לאחר ההפסקה המשיכה ארגנטינה להתבסס בעיקר על ניסיונות איניבידואליים של מסי שסיכם לבסוף טורניר מאכזב במיוחד ללא אף שער, אנחל די מריה וקרלוס טבז, אבל ההגנה המאורגנת של יואכים לב עמדה במבחנים הבודדים שהציבו לה. הסבלנות של גרמניה השתלמה בדקה ה-68, אז מתפרצת קטלנית של מולר ולוקאס פודולסקי הסתיימה עם שער קל של מירוסלב קלוזה בהופעתו ה-100 במדים הלאומים.

כאן ארגנטינה התפרקה, ונענשה בשתי מתפרצות. בדקה ה-74 מהלך נפלא של שווינשטייגר הפנטסטי הסתיים עם דחיקה לרשת מצידו של הבלם ארנה פרידריך. דקה לסיום התכבד קלוזה לחתום את ההשפלה עם שערו ה-14 במונדיאלים, כשהוא משתווה לגרד מולר האגדי ונמצא מרחק שער בודד מרונאלדו הברזילאי. ארגנטינה שהחלה ברעש וצלצולים, תחזור הביתה בבושת פנים ומעניין יהיה מה יעשה מראדונה מול האנשים שחיכו לו בפינה. גרמניה המלהיבה, עם שלל הכוכבים הצעירים הנפלאים, תחפש גביע עולמי רביעי. אירופה מוכיחה שברגעי האמת היא עדיין עדיפה על דרום אמריקה, שמאבדת את שתי נציגותיה הבכירות לפני חצי הגמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מחצית ראשונה

דקה 3: גול! שווינשטייגר הגביה כדור חופשי מצוין משמאל, מולר התגנב לפני אוטאמנדי ונגח לגופו של רומרו ההמום ולרשת. 0:1 מהיר לגרמניה. איזו פתיחה דרמטית למשחק.

דקה 8: ארגנטינה עדיין בהלם, גרמניה שועטת מהאגפים. דווקא מולר, בו זילזל מראדונה כשחשב כי מדובר במיא כדורים במסיבת עיתונאים במשחק ידידות בין הנבחרות, הוא הכובש הראשון במשחק. נקמה מתוקה מבחינתו.

דקה 15: ארגנטינה ומראדונה מוצאים עצמם לראשונה בפיגור ומתקשים לאתר פיתרון. מסי עדיין לא נכנס למשחק, די מריה לא מדויק.

דקה 22: סוף סוף התקפה יפה של ארגנטינה. טבז ביצע דאבל פס עם מסי, שהחזיר לו כדור עומק נפלא, אבל נוייר יצא נהדר וקטע את המהלך.

דקה 24: מולר פרץ נהדר מצד ימין אחרי חטיפת כדור, מצא את קלוזה הפנוי ברחבה, אבל החלוץ בהופעתו ה-100 בעט מעל השער.

דקה 29: בעיטה ראשונה של ארגנטינה לעבר השער, והיא מגיעה דווקא מהיינצה שעמד מחוץ לרחבה ושלח כדור רחוק מהמסגרת.

דקה 31: מסי, שמורחק מהאזור המסוכן על ידי הגרמנים ומתקשה לתפקד, קיווה לנצל בעיטה חופשית מ-28 מטרים אלכסונית מצד ימין. הכדור שלו טס גבוה מעל השער.

דקה 33: די מריה שהוסט לצד שמאל הטעה את בואטנג, אבל בעט חלש לידיו של נוייר.

דקה 35: אוטאמנדי מצא את היגואין ברחבה, החלוץ ניער את פרידריך ובעט לפינה הקרובה, אבל נוייר קלט.

דקה 36: נגיעת יד מטופשת של מולר עלתה לו בצהוב שיגרום לו להחמיץ את חצי הגמר, אם גרמניה תעפיל. בסיום המהלך הכדור אמנם ננעץ ברשת של גרמניה, אבל נבדל של ארבעה שחקנים פסל את השער.

דקה 39: פודולסקי שחרר פצצה מפתיעה בשמאל מ-25 מטרים, הכדור חמק סמוך לקורה של רומרו.

דקה 44: לאהם מצא את מולר ברחבה, אבל שחקן באיירן מינכן ניסה לבעוט כשמולו בורדיסו ונבלם לקרן.

דקה 45: מסי עם עוד כדור לשמיים, המחצית מסתיימת עם יתרון 0:1 לגרמנים. מראדונה יכול להיות מעודד מההתעוררות של שחקניו לקראת סיום המחצית, אך להיות מוטרד מהמתפרצות הקטלניות של גרמניה ומכך שארגנטינה אף פעם לא ניצחה משחק בגביע העולמי בו פיגרה בהפסקה.

מאמן נבחרת ארגנטינה דייגו מראדונה. רויטרס
עוד מפח נפש באדיבות הגרמנים. מראדונה/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 48: די מריה הפציץ מ-20 מטרים, הכדור הסתובב לעבר הפינה הימנית של נוייר וחמק החוצה. בעיטה מסוכנת של קשר הרכש של ריאל מדריד.

דקה 53: טבז הפציץ מקרוב לפניו של מרטסאקר, שקם כאילו לא קרה כלום. חומה בצורה.

דקה 62: אחרי דקות ארוכות ולא מדויקות של ארגנטינה ללא מצבים, טבז בעט כדור שטוח מ-25 מטרים לידיו של נוייר.

דקה 63: מסי מצא במתפרצת את היגואין, שמזווית קשה בעט חלש לידי השוער.

דקה 65: הפעם די מריה ניסה לבדו עם מבצע נאה שהסתיים עם בעיטה מהקצה הימני של הרחבה לידיים של נוייר.

דקה 68: גול! הנה המתפרצת לה חיכו הגרמנים. מולר הצליח למסור כדור עומק תוך כדי נפילה, פודולסקי נותר חופשי ברחבה והעביר כדור רוחב פשוט לקלוזה שגלגל לרשת החשופה. 0:2 לגרמניה, שער 13 לקלוזה במונדיאלים, במשחקו ה-100 במדי הנבחרת.

דקה 74: גול! זה כבר הופך להשפלה. שווינשטייגר להטט באגף שמאל, עבר שלושה שחקנים והשאיר לבלם פרידריך לדחוק מקרוב לרשת. איזה כדורגל של הגרמנים, 0:3. שער בכורה לפרידריך במדי הנבחרת.

דקה 87: ארגנטינה כבר מזמן הרימה ידיים. עוד בעיטה סתמית של מסי נעצרה בקלות אצל נוייר.

דקה 89: גול! אחד המשחקים הגדולים בתולדות גרמניה והמבזים מבחינת ארגנטינה. פודולסקי הוציא מתפרצת, אוזיל הגביה מצד משאל וקלוזה החופשי המשיך מהאוויר לרשת. 0:4 לגרמניה, קלוזה משווה את שיאו של גרד מולר עם שער 14 במונדיאלים.

הרכב נבחרת ארגנטינה: סרחיו רומרו, ניקולאס אוטאמנדי (חאבייר פסטורה, 70), מרטין דמיקליס, ניקולאס בורדיסו, גבריאל היינצה, חאבייר מסצ'ראנו, אנחל די מריה (סרחיו אגוארו, 75), מקסי רודריגז, לאונל מסי, גונזאלו היגואין, קרלוס טבז.

הרכב נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג (מרסל יאנסן, 72), בסטיאן שווינשטייגר, סמי חדירה (טוני קרוס, 78), מסוט אוזיל, תומאס מולר (פיוטר טרוכובסקי, 84), לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה.

ליאונל מסי לאחר הההפסד של ארגנטינה לגרמניה ברבע גמר המונדיאל. רויטרס
תוגת המפסידים ושמחת המנצחים. מסי בין לאהם ושווינשטייגר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully