וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-19 במונדיאל

לירן שבתאי

29.6.2010 / 8:10

מדי יום, לירן שבתאי יכין אתכם למשחקים עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, דויד וייה מול ההגנה של פורטוגל

פרגוואי - יפן

ספרד - פורטוגל

3 – אלופות אירופה בעבר עפו לפני רבע הגמר במונדיאל. צרפת, הולנד וכמובן ספרד. ספרד עלתה לשמינית הגמר בשן ועין, אבל בטורניר משוגע שכזה שום דבר לא יפתיע. בטח בדרבי האי האיברי, שבו במפגשן ה-33 ביניהן והראשון במונדיאלים, פורטוגל יכולה לתקוע את הסכין בשור הספרדי ולעלות את מאזנה ל-6 ניצחונות מול 15 של הספרדים.

6 – שערים כבש דויד וייה במונדיאלים. בכך הפך הילד מבלאנגרו לחלוץ שכבש הכי הרבה שערים ל'רוחה' במונדיאלים כשהוא משאיר מאחוריו את בוטרגניו, היירו, מוריאיטס וראול. ספרד לא הייתה מגיעה לשמינית הגמר אלמלא המטאדור וייה. האינדיקציה כלפי וייה תמיד הייתה ראול. וייה רחוק שלושה שערים משיאו של ראול (44), הוא נהנה ממוצא השערים הטוב בנבחרת ואחרי שזכה ביורו, הוא מכוון להפוך למספר 7 האגדי.

20 – משחקים פורטוגל שומרת על שער נקי מתוך 24 המשחקים מאז מונה קרלוס קיירוש למאמן. פורטוגל היא הנבחרת היחידה שלא ספגה בטורניר, ויש לזכור שהייתה בבית המוות. אלכס פרגוסון לא חשש לספר שקיירוש היה הארכיבישוף בבניית הקבוצה זוללת התארים באולד טראפורד, זו שנעה סביב כריסטיאנו רונאלדו. גם בפורטוגל קיירוש יצר קבוצה אגרסיבית בהגנה, עם שחקנים שרצים ועובדים כדי שהכוכב ינצנץ. ההגנה המסודרת והטובה בטורניר ממתינה לספרד. ורונאלדו מחכה לקרוץ שוב על חשבון חברים.

17 – עבירות ספג קייסוקה הונדה עד כה במונדיאל 2010, יותר מכל שחקן אחר כשחברו יוג'י נקזאווה מיד אחריו בסחיטת העבירות. אילו עושים את האנלוגיה בין מלחמה לכדורגל, אז 'הסמוראים הכחולים' הם אמני טכניקת הלחימה, והונדה המאסטר. הסטיגמה על הנבחרות האסייאתיות מספרת על משמעת הברזל למאמן וכושר בלתי נדלה. היפנים מנפצים את המיתוס ומציגים כדורגל יפה ושובה עין. מול פרגוואי לסמוראים יש הזדמנות לקבוע שיא ולעלות לרבע הגמר.

4 – זו הפעם הרביעית של פרגוואי בשלב שמינית הגמר בגביע העולם. ה'גוואראני' עדיין לא עלו לרבע הגמר. רבים טוענים שאחרי ארבעה מונדיאלים רצופים פרגוואי הפכה לנבחרת השלישית בדרום אמריקה, קל וחומר אחרי שניצחו את ברזיל וארגנטינה במוקדמות. חרארדו מרטינו בנה נבחרת שדתה היא הטקטיקה ובבית עם אלופת העולם היוצאת, פרגוואי הייתה האיטלקית האמיתית. כאמור נגד יפן האטרקטיבית אחת הנבחרות תעשה היסטוריה. יפן תלך בדרך היפה ופרגוואי בדרך שלרוב, מנצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully