וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לאפריקאיות לא הלך? שאלו את ויירה

הצרפתי מסביר: "כשהכוכבים חוזרים לנבחרות הם מתמודדים עם לחץ ורוצים שהם ינצחו לבד. עוד שחקנים צריכים לקחת אחריות"

כולם שואלים איך ייתכן שרק נבחרת אפריקאית אחת העפילה לשמינית הגמר במונדיאל, אבל לפטריק ויירה דווקא יש הסברים. לטענתו, שחקנים כמו דידייה דרובה וסמואל אטו היו תחת לחץ בטורניר הזה ולא תפקדו בגללו.

הקשר הצרפתי, שנולד בסנגל, הסביר: "זה קשה להבין מה שקרה. חלק מהשמות הגדולים בכדורגל האפריקאי משחקים באירופה, וכשהם חוזרים לנבחרות שלהם הם מתמודדים עם הרבה לחץ. כששחקנים כמו דרוגבה ואטו משחקים במועדונים שלהם יש כוכבים אחרים שחולקים את הלחץ, אבל כשהם באים לנבחרות שלהם אנשים מצפים מהם לנצח משחקים לבד".

כידוע, רק גאנה הצליחה להשתחל לשלב 16 הגדולות, בעוד חוף השנהב, ניגריה וקמרון נפרדו מהטורניר כבר אחרי שבועיים. "הכוכבים יעשו את השינוי, אבל הם לא יכולים לנצח לבד", אומר ויירה. "זה חשוב מבחינת שחקנים אחרים שלא יצפו משחקן אחד לעשות את השינוי. חלק מהשחקנים זזים הצידה ומצפים שהשחקנים הגדולים יעשו את השינוי לבד. הם צריכים לקחת אחריות גם כן".

ויירה מאמין שהנבחרות האפריקאיות ימשיכו ליהנות מהחוקים החדשים שמאפשרים לשחקנים אפריקאים לייצג אומות אחרות על פי מקום הולדת הוריהם או סביהם, למרות שבנבחרות הצעירות הם ייצגו את המדינה שבה הם נולדו. "אני אף פעם לא נאלצתי לבחור. שיחקתי בנבחרת הצעירה של צרפת ואף פעם לא היה לי קשר עם הנבחרת הסנגלית. אין לי חרטות על כך. השינוי החדש הוא טוב עבור המדינות האפריקאיות, וזה יהפוך את הנבחרת לחזקה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully