וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-16 במונדיאל

לירן שבתאי

26.6.2010 / 9:00

מדי יום, לירן שבתאי יכין אתכם למשחקים עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, על מה בונים דונובן וארה"ב?

אורוגוואי - דרום קוריאה

ארצות הברית - גאנה

11 – הופעות יש ללנדון דונובן במדי ארצות הברית. במשחקו ה-12 במונדיאלים יעבור הסופרסטאר החדש של אמריקה את סטיוארט ארינה וקובי ג'ונס במספר ההופעות בגביע העולם. מול אלג'יריה כבש דונובן בדקה ה-90 את שערו הרביעי במונדיאלים והשתווה לברט פאטנאוד, כוכב הנבחרת ממונדיאל 1930. רק כוכב אמריקאי מבית יוכל להוביל את הסוקר האמריקאי לפופולאריות אדירה. בהומז' קיטשי למשפט של דונבן לאחר הניצחון ההוליוודי מול אלג'יריה: "אתה יכול לעשות את זה, בייבי".

2 – רק פעם אחת בגביע העולם ניצחה ארצות הברית פעמיים ברציפות וזה קרה במונדיאל 1930. ניצחון על גאנה בשמינית ישלים 'באק טו באק' ראשון במונדיאלים מזה 80 שנה. אגב, ב-1930 האמריקאים הודחו רק בחצי הגמר.

2 – פעמיים ברציפות שגאנה, פינאליסטית אליפות אפריקה האחרונה, נותרת הנציגה היחידה של היבשת השחורה כבר בשמינית הגמר. הכוכבים השחורים משתוקקים להשוות את השיא של סנגל וקמרון ולהפוך לאפריקאית השלישית שעולה לרבע הגמר. עם שחקנים צעירים ורעבים לחשיפה ובעזרת תמיכה והתלכדות אדירה מכל היבשת, מילובן ראייבץ' הנהדר ינסה להשאיר את אפריקה בחיים.

3 – בשלושה מונדיאלים שונים כבש פארק ג'י סונג והוא השחקן האסייאתי השני (סאמי אל ג'אבר הסעודי עשה זאת לפניו) לעשות זאת. ב-2002, הפעם הראשונה והאחרונה של דרום קוריאה בשמינית הגמר, היא ניצחה ופארק התגלה לעולם. כיום, הוא הקפטן ואחד השחקנים האסייאתים הגדולים בהיסטוריה.

56 – שנים עברו מאז אורוגוואי סיימה ראשונה בשלב הבתים. הפעם האחרונה שהסלסטה ביקרו בשמינית הגמר הייתה במונדיאל 1990, והמאמן היה כמובן - אוסקר טבארז. אז, באיטליה, פיארו את הסלסטה שחקנים כמו דניאל פונסקה, שכבש גול ניצחון מול דרום קוריאה, והנסיך אנצו פרנצ'סקולי האגדי. כעת, לאוסקר טבארז יש את פורלאן, סוארז וקבאני שמשלימים חוד קטלני. אחרי ארבעה ניצחונות מתוך ארבעה משחקים מולה, לדרום קוריאה צפויה גם הפעם עבודה רבה מול הצלפים של אוסקר בהתקפה וחומת המגן שלא ספגה שער בהגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully