וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי: "באנו עם פחד בעיניים, בראש ובלב"

מאמן איטליה לקח אחריות אחרי ההדחה מהמונדיאל: "אני מתנצל. לא ציפיתי שכך זה ייגמר". בופון: "מגיע לנו ללכת הביתה"

גבירותי ורבותי, תגידו להתראות לאלופת העולם שלכם. נבחרת איטליה סיימה הערב (חמישי) את אחד המונדיאליים הבזיוניים בתולדותיה עם הפסד מייצג, 3:2, שמציב אותה במקום האחרון של בית ו', עם שתי נקודות בלבד - אחת פחות מניו זילנד (!). מרצ'לו ליפי, שבכל מקרה היה עוזב את האזורי בתום הטורניר, מסיים גביע עולמי מביש, ללא אף ניצחון ועם יכולת מחפירה.

"אני לוקח את מלוא האחריות למפלה הזו", אמר ליפי המאוכזב בסיום. "כשנבחרת באה למשחק חשוב כמו זה עם פחד בעיניים, בראש ובלב, זה אומר שהמאמן לא הכין את השחקנים כמו שצריך, במיוחד פסיכולוגית. יש גם אלמנטים טקטיים ופיזיים, אבל מעל הכל נמצא ההיבט הפסיכולוגי. לא הצלחתי להכין את הנבחרת למשחק כל כך חשוב, ואני פשוט לא מוצא אף הסבר אחר. אני מצטער בשביל כולם, חשבתי שהנבחרת מסוגלת ליותר".

כאמור, ליפי עוזב כעת את תפקידו, ויוחלף על ידי צז'ארה פראנדלי כבר בשבועות הקרובים. "אני מצטער שכך אני מסיים את דרכי בנבחרת, ומאוכזב מאוד מהקדנציה השניה שלי על הספסל האיטלקי", אמר המאמן היוצא. "לא חשבתי שנזכה בגביע העולם, אבל לא ציפיתי שנתרסק בשלב הבתים. אני רוצה לאחל בהצלחה למחליפי, ולהודות לכולם על ארבע שנים שהיו פנטסטיות, אך גם מאוד, מאוד מאכזבות בחלקם". המאמן הוותיק נשאל לגבי עתידו הקרוב, והשיב: "לא אחזור מיידית לאמן. אני רוצה הפסקה של כמה חודשים".

ג'יאנלואיג'י בופון, שנפצע במשחק הראשון וישוב לכר הדשא רק בעוד מספר חודשים, ראה את חבריו מהספסל, אך הוא מאוכזב בדיוק כמוהם. "לכולם היה את הרצון, החלום שלנו היה לעבור אבל נכשלנו, וזו אשמתנו. אם אתה לא יכול לנצח, מגיע לך ללכת הביתה", אמר השוער. "נצטרך להסתכל שוב על מה שקרה כאן".

ויטק: "לא ציפינו לשלוט כך"

מנגד, השמחה במחנה הסלובקי היתה פשוט יוצאת מהכלל. הנבחרת הצנועה של ולדימיר וייס אמנם אכזבה מאוד במשחק הפתיחה שלה נגד ניו זילנד, אך ההצגה של וייס ושחקניו הערב היתה פשוט בלתי רגילה. "כל סלובקיה שמחה היום, זהו יום פנטסטי עבורנו", אמר וייס בסיום. "זהו היום השני הכי שמח בחיי, אחרי לידת בני".

איש המשחק, רוברט ויטק, שהפציץ שני שערים, כמעט היה מופתע עם השריקה שהעלתה את נבחרתו ל-16 הגדולות: "לא ציפינו לשלוט כפי ששלטנו. היינו טובים יותר במהלך המשחק, שיחקנו עם הלב וזה מה שהכריע את המשחק. זוהי הצלחה בלתי רגילה, הזזנו את הגבולות של הכדורגל הסלובקי ולא היינו יכולים לחשוב על דבר כזה".

מארק האמשיק, שמשחק בארץ המגף במדי נאפולי, הוסיף: "הגיע לנו לנצח ואנחנו מאושרים להעפיל. עצם זה שעלינו למונדיאל זה הישג ענק, ואף אחד לא ציפה מאיתנו לעלות ל-16 האחרונות, כך שזה בלתי רגיל. התחלנו את המשחק בידיעה שאין לנו שום דבר להפסיד, רק להרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully