וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: ארה"ב גברה 0:1 על אלג'יריה ועלתה לשמינית

ארה”ב גברה 0:1 על אלג’יריה אחרי שער דרמטי של לנדון דונובן בזמן הפציעות, ועלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית

לפעמים, יש צדק בכדורגל. שער ניצחון דרמטי של לנדון דונובן, דקה בתוך תוספת הזמן, סידר לארצות הברית ניצחון 0:1 על אלג'יריה ועלייה דרמטית לשמינית גמר המונדיאל מהמקום הראשון בבית ג'. במשך דקות ארוכות נראה שהאמריקאים הנהדרים, ששוב קופחו על ידי השופט, יישארו בחוץ, אבל אז הגיע הגיבור הגדול של האומה האמריקאית ושם קץ לדרמה המדהימה. סלובניה, שהפסידה 1:0 לאנגליה, הייתה עולה במקרה של תיקו, אבל השער של דונובן שלח את הסלובנים הביתה ואת אנגליה למקום השני בבית.

לנדון דונובן חוגג. רויטרס
גיבור האומה. דונובן/רויטרס

היה זה אחד המשחקים המהנים בשלב הבתים. שתי הנבחרות חיפשו ניצחון, חשבו רק התקפה וחיפשו את השער מכל מצב. בדקה ה-20 הגיעה עוד שגיאת שופט, שכמעט מנעה מארה"ב העפלה וכמעט גרמה לעוד שערורייה מבית היוצר של שופטי פיפ"א. הרקולס גומז החמיץ ממצב נוח, השתלט על הכדור ובישל שער קל לקלינט דמפסי. הקוון הניף את הדגל והשופט פסל בטענת נבדל, אך מצלמות הטלוויזיה שוב הוכיחו שארצות הברית קופחה, בדיוק כמו במשחקה הקודם נגד סלובניה (2:2). קשה להאשים את הקוון במצב הזה, כי מדובר היה בעניין של סנטימטרים, אבל כמה משמח לגלות ששוב לא שופטים מוגבלים הכריעו את המשחק.

בהמשך ראינו מגוון מפואר של החמצות, בעיקר בצד האמריקאי, חלקן פשוט מדהימות. דונובן כבר חלף על פני מבולחי (המצוין), אבל אלטידור בעט החוצה. דמפסי בעט לקורה, השתלט על כדור החוזר והחמיץ מול השער החשוף. מנגד, האלג'יראים, שלא כבשו שער בטורניר, ניסו מדי פעם בעיקר בבעיטות מרחוק ולא היו רחוקים מכיבוש.

השער הגיע בדקה ה-90. דמפסי שוב החמיץ ממרכז הרחבה, אבל דונובן היה שם כדי להגיע מאחור ולשלוח פנימה שער שהקפיץ את אמריקה על הרגליים ושלח את הסלובנים לבכות בחדר ההלבשה.

יש להודות, מגיע לאמריקאים. בוב בראדלי עומד בראש חבורה נפלאה, מוכשרת, שמציגה כדורגל התקפי ויפה לעין. מדובר אולי בנבחרת ארצות הברית הטובה ביותר בהיסטוריה של גביעי העולם. אחרי הקיפוח נגד סלובניה, הצדק נעשה ונרשם ניצחון קטן נוסף לכדורגל היפה. ארצות הברית בפנים, סלובניה הולכת הביתה עם המחמאות.

מחצית ראשונה

דקה 6: בוגרה שלח כדור ארוך מקו מחצית המגרש והשאיר את ג'בור לבד מול הווארד. ג'ובר עצר בחזה וירה מהאוויר פצצה למשקוף.

דקה 7: ארצות הברית יוצאת להתקפת נגד מהירה. גומז בעט כדור חזק מ-16 מטרים וסחט הדיפה נפלאה ממבולחי.

דקה 8: דמפסי סובב כדור חופשי מ-30 מטרים, גבוה מעל המשקוף.

דקה 9: המתפרצת של אלג'יריה מצאה את ג'בור בפינת הרחבה, הבעיטה שלו לא מצאה את המסגרת.

דקה 17: צ'רונדולו הגביה מימין, גומז המשיך בחצי מספרת, אבל הכדור טס מעל השער.

דקה 18: דונובן מצא עצמו חופשי לבעיטה מ-20 מטרים, אבל שלח את הכדור גבוה מעל המשקוף.

דקה 20: אחרי ערבוביה ברחבת אלג'יריה, גומז מצא עצמו לבד מול מבולחי, שהדף פעם אחת. גומז השתלט על הכדור החוזר ומצא את דמפסי, שכבש. השער נפסל בטענת נבדל שגויה. ארצות הברית שוב מקופחת.

דקה 35: דונובן השאיר את דמפסי להד מול מבולחי, אבל השוער יצא נהדר ובלם את הניסיון.

דקה 37: ארצות הברית ממשיכה להחמיץ. בראדלי הכניס לדונובן, שכבר חלף על פני מבולחי, אבל אלטידור המשיך החוצה מול השער החשוף. לא להאמין

דקה 38: מאטמור בעט מ-25 מטרים, הווארד הדף לקרן.

דקה 42: דמפסי ניסה את מזלו בעוד בעיטה ממרחק, מבולחי ירד טוב ועצר.

דקה 43: מטווח הבעיטות ממרחק נמשך. הפעם זיאני הפציץ כדור אדיר ופספס בסנטימטרים את החיבורים.

מחצית שנייה

דקה 52: בלחאג' הגביה קרן מימין, בוגרה נגח פעם אחת ויבדה המשיך בנגיחה נוספת מעל השער.

דקה 57: אלטידור העביר כדור רוחב מצוין לדמפסי, שחדר לרחבה ובעט לקורה. הכדור החוזר נחת שוב ברגליו של דמפסי שמול השער הריק הצליח לבעוט החוצה. עוד החמצה מזעזעת.

דקה 65: פילהאבר פרץ נפלא מימין, חדר לרחבה וניסה לכבוש מזווית קשה. מבולחי היה במקום. כדור הקרן ננגח החוצה על ידי בוקנגרה.

דקה 68: דמפסי הגיבה משמאל, באדל נגח ממרכז הרחבה וסחט עוד הצלה מרהיבה משוער אלג'יריה. התקפת הנגד מצאה את זיאני במצב נוח, אך זה בעט שטוח והחוצה.

דקה 74: דונובן העלה כדור חופשי לרחבה, בראדלי המשיך בנגיחה החוצה.

דקה 79: בראדלי ירה כדור חופשי מ-20 מטרים וסחט עוד הדיפה גדולה ממבולחי.

דקה 90: גול! אלטידור פרץ מימין והעביר רוחב, דמפסי בעט מקרוב, מבולחי הדף ודונובן הגיע מאחור וירה עם כל הלב פנימה. 0:1 לארצות הברית.

דקה 90+3: יחיה התווכח עם השופט, ספג צהוב שני והורחק.

הרכב ארצות הברית: טים הווארד, סטיב צ'רונדולו, ג'יי דמריט, קרלוס בוקנגרה, ג'ונתן בורנסטין (דמרקוס ביסלי, 81), מייקל בראדלי, מוריס אדו (אדסון באדל, 64), קלינט דמפסי, לנדון דונובן, הרקולס גומז (בני פילהאבר, 46), ג'וזי אלטידור.

הרכב אלג'יריה: ראיס מבולחי, פואד קאדיר, מג'יד בוגרה, רפיק חאליש, אנטר יחיה (הורחק, 90), נדיר בלחאג', מדהי לאסן, חסן יבדה, רפיק דג'בור (עבדלקאדר גזל, 66), פואד קאדיר, קרים זיאני (אדלן גואדיורה, 69), קרים מאטמור (רפיק סאיפי, 85).

לנדון דונובן חלוץ ארצות הברית כובש מול אלג'יריה. רויטרס
הרגע הגדול של המשחק. דונובן כובש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully