וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: פורטוגל הביסה 0:7 את צפון קוריאה

פורטוגל התעללה בצפון קוריאה עם 0:7 מהדהד, שהעלה אותה למקום השני בבית ז'. רונאלדו כבש ושבר בצורת של 16 חודשים

אחרי שהושמצה נוכח יכולתה מול חוף השנהב, פורטוגל שבה והזכירה מדוע היא נחשבת לאחת הנבחרות שמועמדות להגיע רחוק במונדיאל 2010. פורטוגל הביסה היום (שני) 0:7 את צפון קוריאה, וכעת היא אוחזת חזק במקום השני של בית ז' כשבאמתחתה 4 נקודות. במחזור הנעילה היא תתמודד מול ברזיל, כשניצחון על הסלסאו יציב אותה בראש הבית. הניצחון הגבוה על צפון קוריאה כופה על חוף השנהב לנצח את האסייאתים בהפרש שערים גדול ולקוות להפסד של פורטוגל לברזיל, כדי לעלות מהמקום השני. לפורטוגל יספיק תיקו מול ברזיל כדי להבטיח את המקום השני.

שחקן נבחרת פורטוגל ראול מיירלש. GettyImages
פתח את החגיגה. מיירלש/GettyImages

זה היה מרשים, גם משום שצפון קוריאה הוכיחה מול ברזיל שהיא מוקש לא פשוט, וגם משום שפורטוגל שיחקה כדורגל מהנה, הניעה כדור מצוין, וניצלה עד תום את איכויותיה הפיזיות והטכניות. המאמן קרלוס קיירוש פתח בהרכב עם טיאגו, אלמיידה וסימאו על חשבונם של דקו הפצוע, דני וליידסון, ובא על שכרו. המחליפים נתנו הצגה והובילו את פורטוגל ליכולת גבוהה בהרבה ממה שהציגה במשחק נגד חוף השנהב.

כולם השתתפו בחגיגה - מיירלש, סימאו, אלמיידה, טיאגו (צמד) וליידסון - אפילו כריסטיאנו רונאלדו. הפנומן של הפורטוגלים לא כבש במדים הלאומיים 16 חודשים, אבל בסוף זה קרה, כשבדקה ה-87 הוא השתלט בקושי על הכדור עומק שנשלח לעברו, ולאחר שנראה היה כי הוא יצליח לפספס הזדמנות פז, הכדור נפל לו מהראש לרגל, והוא בעט אותו מיד פנימה. רונאלדו הגיע למונדיאל.

שתי הנבחרות נפגשו ברבע גמר מונדיאל 1966, אז התעמתו במה שנחשב לאחד ממשחקי הגביע העולמי הזכורים בהיסטוריה. הנבחרת האסייתית כבר הוליכה אז 0:3 לפני שפורטוגל חזרה ל-3:5 מרשים, עם רביעייה גדולה של אוסביו, "היהלום השחור". הפעם לצפון קוריאה לא היו כלים להקשות על היריבה. עד הדקה ה-29 חזינו במשחק שקול, וגם אחרי שהצפון קוריאנים ספגו את הראשון הם המשיכו להניע כדור ולסכן את שערו של אדוארדו. אבל בניגוד למשחק נגד ברזיל, בו בעיקר הסתגרו, המשחק הפתוח וההרפתקני מול פורטוגל גרם לקריסתם המהירה. הפורטוגלים ניצלו היטב את המרחבים הגדולים שאפשרו להם הצפון קוריאנים, ושטפו את המגרש כשהם לא מורידים את הרגל מהדוושה.

המשחק נפתח תחת גשם כבד באיצטדיון של קייפטאון, ופורטוגל, כצפוי, נטלה את היוזמה כבר למן הפתיחה. בדקה ה-7 קרבאליו נגח לקורה וריח של שער ריחף באוויר, אבל מהר מאוד הצפון קוריאנים הבהירו כי יהיה קשה לשבור אותם, כשג'ונג טה-סה המצוין ניווט את ההתקפה, וחבריו אילצו את אדוארדו לזנק מספר פעמים כדי למנוע מבוכה מפורטוגל. בדקה ה-29 פורטוגל סוף-סוף הצליחה לממש את יתרונה האיכותי כשטיאגו שלח כדור עומק לראול מיירלש, שבעט בעוצמה פנימה וקבע 0:1. לאחר השער פורטוגל שלטה בכדור ורונאלדו ניסה את כוחו בבעיטה מרחוק, אבל למרות שהכדורים נכנסו לרחבת היריבה, שחקניו של קיירוש לא מצאו רגל מסיימת, והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 0:1 לפורטוגלים.

המחצית השנייה נפתחה היטב מצד הפורטוגלים, אבל כמו בראשונה, הצפון קוריאנים התעשתו במהרה והחלה לסכן את שערו של אדוארדו. אבל אז הגיע הבליץ. תוך שש דקות פורטוגל כבשה שלושה שערים ומוטטה את הצפון קוריאנים. זה החל במסירה של מיירלש לסימאו, שבעט מקרוב שטוח והעלה ל-0:2 בדקה ה-53, שלוש דקות אחר כך אלמיידה נגח מקרוב וקבע 0:3 וטיאגו קבע 0:4 בדקה ה-59. פורטוגל המשיכה לדרוס, ושערים של המחליף ליידסון, כריסטיאנו רונאלדו וטיאגו, חתמו ניצחון ענק בתוצאה 0:7.

מחצית ראשונה

דקה 1 - המשחק יצא לדרך כשפורטוגל חסרה את דקו הפצוע, וקיירוש העלה בהרכב את הוגו אלמיידה בחוד ומיגל בהגנה.

דקה 7 - פורטוגל הייתה קרובה לשער ראשון, כשכדור קרן מצד ימין ננגח על ידי קרבאליו ונעצר בקורה.

דקה 3 - ניסיון ראשון של רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי פרץ קדימה ובעט מ-25 מטר לידיו של רי מיונג-גוק.

דקה 7 - החמצה גדולה של פורטוגל. כדור קרן מצד ימין ננגח על ידי קרבאליו ונעצר בקורה.

דקה 11 - הזדמנות ראשונה לצפון קוריאנים: צ'ה ג'ונג היוק בעט מצוין מרחוק, והכדור חלף בסמוך למסגרת של פורטוגל.

דקה 18 - צפון קוריאה לא מפחדת מהפורטוגלים, ואדוארדו נאלץ לזנק מצוין כדי להדוף בעיטה של הונג יונג-ג'ו ונגיחה שבאה בעקבותיה מצדו של מון אין-גוק.

דקה 22 - גשם כבד יורד באיצטדיון בקייפטאון, ושתי הנבחרות שומרות על קצב יחסית מהיר, כשהמשחק הופך שקול מרגע לרגע.

דקה 29 - גול! מסירה מצוינת של טיאגו לתוך רחבת צפון קוריאה, מצאה את ראול מיירלש, שבעט בעוצמה מתוך הרחבה וקבע 0:1 לפורטוגל.

דקה 35 - הגנת צפון קוריאה הדפה כדור בצורה גרועה, ראול מיירלש נותר חופשי בתוך הרחבה, אך בעט בצורה מרושלת החוצה.

מחצית שנייה

דקה 46 - המחצית השנייה יצאה לדרך ושני המאמנים לא ערכו שינויים ופתחו באותו הרכב.

דקה 47 - פתיחה מצוינת לפורטוגל: טיאגו בעט מחוץ לרחבה, ואילץ את רי מיונג-גוק להדוף לקרן.

דקה 48 - הונג יונג-ג'ו בעט שטוח מחוץ לרחבה, אבל הבעיטה הייתה חלשה מדי ואדוארדו קלט בקלות.

דקה 51 - ג'ונג טה-סה בעט כדור חופשי שטוח, אדוארדו ירד טוב וקלט.

דקה 53 - גול! מבצע קבוצתי יפהפה של פורטוגל הסתיים במסירה של מיירלש לסימאו, שבעט מקרוב שטוח ופנימה. 0:2 לפורטוגלים.

דקה 56 - גול! הגנת צפון קוריאה התפרקה, קואנטראו הרים מצד שמאל ואלמיידה נגח מקרוב וקבע 0:3 לפורטוגל.

דקה 59 - גול! רונאלדו מסר רוחב וטיאגו המשיך בנגיעה, מקצה הרחבה, פנימה כשבעט שטוח. 0:4 מהדהד לפורטוגל.

דקה 81 - גול! פורטוגל לא בשעה עדיין, וכדור עומק ששלח פאביו קואנטראו לתוך הרחבה הגיע אל המחליף ליידסון, שבנגיעה הראשונה שלו בכדור שלח וולה אדיר פנימה. 0:5 לפורטוגל.

דקה 87 - גול! סוף-סוף, אחרי 16 חודשים של בצורת, כריסטיאנו רונאלדו כבש עבור נבחרת פורטוגל. הפנומן השתלט ברחבה הצפון קוריאנית ובעט מקרוב פנימה. 0:6.

דקה 89 - הגבהה משמאל של רונאלדו מצאה את הראש של טיאגו, שנגח פנימה. 0:7! לפורטוגל.

הרכב נבחרת פורטוגל: אדוארדו, מיגל, ברונו אלבש, ריקרדו קרבאליו, פאביו קואנטראו, פדרו מנדס, סימאו (דודה, 74), טיאגו, ראול מיירלש (מיגל ולוסו, 70), כריסטיאנו רונאלדו, הוגו אלמיידה (ליידסון, 77).

הרכב נבחרת צפון קוריאה: רי מיונג-גוק, צ'ה ג'ונג היוק, פאק צ'ול ג'ין, רי ג'ון-איל, רי קוואנג-צ'ון, ג'י יון-נאם, האן יונג-האק, פאק נאם-צ'ול קים קום-איל, 58), מון אין-גוק (קים יונג-ג'ון, 58), הונג יונג-ג'ו, ג'ונג טה-סה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully