וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: ברזיל ניצחה את חוף השנהב 1:3

הסלסאו הבריקו והבטיחו עלייה, אך איבדו את קאקה באדום. צמד לפביאנו (25 ו-50), אלאנו הוסיף (62), דרוגבה צימק

במחזור הקודם שלה, הצטרפה ברזיל לרשימת הנבחרות שאיכזבו את אוהדי הכדורגל ברחבי העולם, ובארץ שלה עצמה. שלא כמו אנגליה, צרפת, ספרד או איטליה, הברזילאים דווקא יצאו עם ניצחון ו-3 נקודות מהמשחק הראשון שלהם, אלא שהעובדה שהוא היה דחוק במקצת (1:2) מול נבחרת שולית יחסית (צפון קוריאה) ובמהלכו לא נראה הכדורגל הברזילאי ההתקפי, היפה והתוסס אליו התרגלו האוהדים, הדאיג. אלא שהערב (ראשון) אותתו שחקניו של דונגה שהמשחק מול הצפון קוריאנים היה רק חימום, כשחגגו על הדשא והציגו את אחד המשחקים היותר יפים עד כה בטורניר, כשניצחו את חוף השנהב 1:3. מישהו מעיז להמר נגדם?

שחקן נבחרת ברזיל, לואיס פביאנו, חוגג עם חבריו. רויטרס
הופעה אישית נהדרת לואיס פביאנו חוגג צמד עם חבריו לנבחרת/רויטרס

מול הצפון קוריאנים הברזילאים נראו כבויים, במיוחד בפתיחה, ומרבית ההתקפות שלהם לא הצליחו להתחבר ליותר משלוש או ארבע מסירות. הפעם לעומת זאת, שחקניו של דונגה נראו אחרת לגמרי. הזדמנות קורצת של רוביניו נתנה את הטון בפתיחה, ולמרות לחץ של חוף השנהב בעשרים הדקות הראשונות, לחץ שלא הניב הזדמנות משמעותית לשחקניו של אריקסון, היה ברור כי הברזילאים בדרך אל הראשון שלהם. ואז זה קרה: מהלך נהדר בין קאקה, רוביניו ולואיס פביאנו הוליד את השער של האחרון, שהכניס את חוף השנהב להלם, והוריד את הברזילאים ביתרון 0:1 במחצית.

הפילים קיוו לנצל את המחצית כדי לעלות טוב יותר למגרש ולחזור למשחק, אבל רק חמש דקות לאחר פתיחת המחצית השניה, הם חטפה מכה נוספת, בדמות מהלך אישי נהדר של לואיס פביאנו, שנעזר בידו פעמיים כדי לכבוש את השני. החבורה של אריקסון לא הבינה איפה היא נמצאת, כשההזדמנויות הברזילאיות המשיכו לרדת כמו גשם. בדקה ה-62 נכנס הכדור בפעם השלישית לשערו של בארי, כשמבצע יפה של קאקה מצא את אלאנו ליד רחבת ה-5, והאחרון לא התקשה לכבוש מקרוב.

שחקניו של דונגה המשיכו ללחוץ, אבל דווקא דרוגבה, שרשם החמצה מאכזבת בפתיחת המחצית, קיבל הזדמנות שניה, והפעם, בדקה ה-79 כבש את השער המצמק. המשחק החל להתחמם, שחקני חוף השנהב הרבו בעבירות קשות, ובדקה ה-87 החליט קאקה להגיב בטיפשות, כששלח מרפק אל חזהו של קייטה, ראה את הצהוב השני שלו במשחק, הורחק, ולא יוכל לשחק במשחק האחרון של נבחרתו בשלב הבתים. כמו שברזיל נראית כרגע, די בטוח שהיא תסתדר גם בלעדיו.

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק רק נפתח, וברזיל הגיעה למצב הראשון, כשרוביניו קיבל כדור במתפרצת, אך במקום למסור ניסה לבעוט מ-30 מטרים, והכדור הלך מעל לשער.

דקה 9: רוביניו משתובב באגף, עושה שתיים או שלוש פדלאדות, אבל גם כשהוא מוכשל השופט לא מתרשם.

דקה 12: נבחרתו של אריקסון לוחצת חזק ומגיעה כבר פעם שלישית לרחבה הברזילאית, אבל לא מצליחה לסכן את השער.

דקה 17: כדור קרן טוב מצא את רוביניו ששיחרר בעיטה טובה, אבל זו פגעה במגן, ואת הריבאונד ירה ג'ילברטו סילבה מעל לשער.

דקה 19: מייקון קיבל את הכדור באגף הימני, ולרגע נראה היה שהוא בדרכו לכבוש את אותו שער שכבש מול צפון קוריאה, אבל הפעם הוא העדיף להרים והכדור הלך לאיבוד.

דקה 25: שער! מהלך נהדר של הברזילאים התחיל ברוביניו, המשיך ללואיס פביאנו ששלח לקאקה בקצה הרחבה, וקאקה בנגיעה שלח את לואיס פביאנו פנימה שלא הסתפק בפס ושלח טיל מעל לראשו של בארי, 0:1 לברזיל.

דקה 31: נראה שהשער הימם לחלוטין את חוף השנהב, שאיבדו לחלוטין את המפה לשערה של ברזיל. אף התקפה לא נרשמה מאז.

דקה 37: סוף סוף נבחרתו של אריקסון מצליחה להשתחרר, דמל מרים כדור טוב אל הרחבה ומוצא שם את דרוגבה, אבל ברזיל חוטפת את הכדור. דרוגבה טוען לכדור יד של חואן אבל לא מקבל שריקה.

דקה 41: יאיא טורה העביר כדור טוב לאבואה, שמצא את עצמו פנוי, ושיחרר בעיטה טובה מ-20 מטרים שפגעה במגן ויצאה.

מחצית שניה

דקה 46: נפתחה המחצית השניה, האם יצליחו הפילים לחזור למשחק?

דקה 50: שער! איזה מבצע של לואיס פביאנו! החלוץ קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, עבר מגן אחד, הקפיץ מעל למגן השני, והשתלט בחזרה על הכדור תוך כדי שהוא נעזר בידו, ואז שלח טיל נהדר היישר אל הרשת, 0:2 לברזיל.

דקה 54: איזו הזדמנות מבוזבזת של דידייה דרוגבה. דינדאן הרים כדור נהדר אל הרחבה, דרוגבה התמקם מצויין ונגח ללא הפרעה, אבל הכדור שלו הלך החוצה.

דקה 60: אלאנו התמקם טוב מ-25 מטרים, ושלח טיל שלא הצליח למצוא את המסגרת.

דקה 62: שער! איזו חגיגת כדורגל של ברזיל. רגע אחרי שאלאנו החמיץ מרחוק, הוא כובש מקרוב. קאקה פרץ לכיוון הקו ושלח כדור רוחב אל הרחבה, אלאנו עבר בקלות את המגן ההמום שלו, ודחק מקרוב, 0:3 לברזיל.

דקה 65: אלאנו נפצע כשגלש אל הכדור במטרה לעצור את טיוטה, אבל האחרון שלח את רגלו אל הקרסול של אלאנו, שנאנק מכאבים, ונאלץ לצאת מהמשחק על אלונקה. זה לא נראה מבטיח.

דקה 70: דרוגבה עוד ניסה את כוחו עם פריצה לרחבה, אבל ספק נעצר בעבירה, השופט לא התרשם ונתן למשחק להמשיך.

דקה 74: חוף השנהב לא מצליחה לעצור את הברזילאים בכדורגל, אז היא מתחילה לעשות זאת באמצעים לא חוקיים. עבירה חריפה של קייטה על באסטוס היא רק ההתחלה, כשהמכשיל רואה גם צהוב.

דקה 79: שער! ההגנה הברזילאית כנראה עדיין חשבה על השערים, החלה להירדם, ויאיא טורה הרים כדור אל הרחבה, שם ניצב דרוגבה פנוי לחלוטין, והפעם הנגיחה שלו הלכה כל הדרך אל הרשת, 3:1 לברזיל.

דקה 87: האם הברזילאים צריכים פשוט לתת את הכדור ליריבה שלהם, ולא להסתכן בפציעה? שוב ושוב חוטפים הצהובים ומוצאים עצמם על הדשא.

דקה 88: והנה מגיעה הנקמה של קאקה, כשהוא שולח מרפק אל חזהו של קייטה, ושולח את כל שחקני חוף השנהב שמנסים לתקוף את הברזילאי. השופט מתייעץ, ולבסוף מראה לקאקה את הצהוב השני שלו, ואת האדום. ברזיל ב-10 שחקנים. איזו החלטה טיפשית של הברזילאי.

הרכב ברזיל: ז'וליו סזאר, מייקון, לוסיו, חואן, מישל באסטוס, ג'ילברטו סילבה, פליפה מלו, אלאנו (דני אלבס, 66), קאקה, רוביניו (ראמירס, 92), לואיס פביאנו.

הרכב חוף השנהב: בובקאר בארי, גי דמל, קולו טורה, דידייה זוקורה, סיאקה טיאנה, יאיא טורה, עמנואל אבואה (רומאריק, 72), שייק טיוטה, דידייה דרוגבה, סלומון קאלו (קאדר קייטה, 66), ארונה דינדאן (ז'רביניו, 54).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully