וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: אנגליה ואלג'יריה נפרדו ב-0:0

קאפלו חגג 64 וציפה למתנת יום הולדת משחקניו, אבל אנגליה האנמית והלחוצה נפרדה ב-0:0 מאכזב עם שועלי המדבר

נבחרת אנגליה סיימה הערב (שישי) את משחקה נגד אלג'יריה בתיקו 0:0 מאכזב, לאחר ששחקניה הציגו יכולת אנמית, שיחקו באופן חסר מעוף ופספסו הזדמנות לזכות בניצחון שהיה מעלה אותם לראשות בית ג'. לפני כל מונדיאל אנגליה מועמדת מטעם עצמה לזכות בגביע היקר מכל, ותמיד היא מופתעת למצוא את עצמה מודחת בשלב כלשהו. השנה הייתה תחושה כי פאביו קאפלו, המאסטרו האיטלקי, יצליח לגמול את אנגליה מהמנטליות הלוזרית שלה ויפיח בה אמונה וביטחון. בשלב המוקדמות זה נראה מצוין, ואנגליה דרסה את יריבותיה, אבל אז נבחרת שלושת האריות טסה לדרום אפריקה כדי להתחרות על הבמה הגדולה מכולן, ושוב שדי העבר צצו.

פאביו קאפלו חגג יום הולדת 64 הערב, אבל שחקניו לא הצליחו להעניק לו את המתנה לה ציפה. במקום להביט על סלובניה מלמעלה, אנגליה מדורגת שלישית בלבד בבית ג' עם שתי נקודות משני משחקים, והיא חייבת לנצח את הסלובנים במשחק הנעילה של שלב הבתים כדי להעפיל לשמינית הגמר.

שחקני נבחרת אנגליה פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד. רויטרס
עדיין בהלם/רויטרס

פאביו קאפלו התלבט לגבי עמדת השוער ובסוף החליט להוריד את רוברט גרין, שביצע טעות גורלית במשחק הראשון, לספסל ולהסתמך על ניסיונו של דייויד ג'יימס בן ה-39. ג'יימס לא פישל, אבל מי שכן הבטיחו ולא קיימו היו עשרת שחקני השדה של האנגלים. ג'יימי קראגר נכנס למרכז ההגנה במקומו של לדלי קינג. גארת בארי, קשר מנצ'סטר סיטי, שהחלים את המשחק הראשון בגלל פציעה, החלים ופתח בהרכב, ואמיל הסקי הורכב בחוד לצד ווין רוני, אבל השינויים שערך קאפלו לא הניבו הצלחה.

אנגליה, אגב, מעולם לא הפסידה לנבחרת אפריקאית. שחקני הנבחרת הזכירו השבוע שכשאנגליה פותחת רע, זה לעיתים המשיך טוב יותר, כמו לדוגמה במונדיאל 1966 (0:0 עם אורוגוואי), מונדיאל 1990 (1:1 עם אירלנד) ויורו 1996 (1:1 עם שוויץ). אבל התיקו עם אלג'יריה, והאופן בו הושג, מבשרים רעות לאוהדי אנגליה, כי רק התעלות מול הסלובנים תוכל להניב מקום בשמינית הגמר.

אלג'יריה, הנבחרת היחידה שמייצגת את העולם הערבי, איבדה מעט מן התקווה כשהפסידה 1:0 לסלובניה במשחק בו, לכאורה, סיכוייה להשיג נקודות היו הגבוהים ביותר. אבל שועלי המדבר התעשתו, לא נלחצו, וניצלו את העובדה שהלחץ היה על האנגלים בדרך לנקודה הראשונה שהשיגו בטורניר. במחצית הראשונה אלג'יריה השתחררה מהלחץ האנגלי בדקות הפתיחה, והחלה לתקוף את שערו של דייויד ג'יימס. האלג'יראים עמדו טוב במגרש, סגרו מצוין את מרכז השדה האנגלי וגרמו לווין רוני לרדת לעיגול המרכז כדי לקבל כדורים. כמובן שזה הוריד מהאפקטיביות של החוד האנגלי, וכשהאנגלים כבר הגיעו להזדמנות היו שם השוער ראיס מ'בוחלי ושחקני ההגנה מאג'יד בוגרה ואנטר יחיה שעצרו את התקפת היריבה.

המחצית הראשונה הייתה חלשה מאוד מבחינת האנגלים. מי שציפה לראות נבחרת נלהבת ונמרצת שחותרת לניצחון, קיבל מהדורה מחודשת של צרפת - כוכבים, שמות גדולים, אבל חסרי יכולת. דווקא אלג'יריה, שהייתה מעט לחוצה בפתיחה, השתחררה ראשונה והחלה לתקוף את שערו של דייויד ג'יימס, בעיקר הודות ליכולת טובה של קרים זיאני, חסן יבדה וריאד בודבוז. לאחר 45 דקות מאופסות, היה ברור כי אנגליה תצטרך לעבוד קשה כדי לנצח.

בפתיחת המחצית השנייה לא בוצעו חילופים, והאנגלים המשיכו ביכולת המאכזבת. פאביו קאפלו הכניס את ג'רמיין דפו ופיטר קראוץ' כדי להוסיף מחץ לנבחרתו, אבל האלג'יראים צופפו את הרחבה, ולא אפשרו לשניים להשפיע על מהלך המשחק. למרות החילופים אנגליה המשיכה להיראות שבלונית ונטולת השראה, כשג'רארד ולמפארד לא מספקים את המנהיגות המצופה מהם, ונשאבו לחוסר היצירתיות שאפיינה את חבריהם. בתום 90 דקות שועלי המדבר רשמו הישג מצוין כשנפרדו מאנגליה עם 0:0. נבחרת שלושת האריות צריכה לחולל שינוי קיצוני בגישה שלה למשחק, אחרת המשחק מול סלובניה עוד עלול להיות האחרון שלה בדרום אפריקה.

מהלך המשחק

דקה 3 - אמיל הסקי פתח בחוד האנגלי לצדו של ווין רוני, והאנגלים פתחו, כצפוי, בלחץ על השער האלג'יראי.

דקה 12 - כדור קרן שהוגבהה מצד ימין ננגח על ידי חלוץ אנגליה, אמיל הסקי, וחלף מעל למשקוף.

דקה 18 - אלג'יריה השתחררה מהלחץ, והחלה ליזום בדקות האחרונות התקפות מהירות מהאגפים. אנגליה חסרה עוצמה במרכז השדה, ומתקשה לבלום את שחקני היריבה.

דקה 30 - סוף-סוף רואים משהו מאנגליה האנמית. סטיבן ג'רארד התקדם עם הכדור ובעט בחוזקה מחוץ לרחבה, אך ראיס מ'בוחלי קלט.

דקה 32 - הגנת אלג'יריה הדפה לא טוב כדור שהוגבה מצד ימין, לאמפרד השתלט על הכדור, וכשהוא חופשי לגמרי בעט חלש למרכז השער. החמצה גדולה לאנגלים.

דקה 35 - קרים זיאני בעט מחוץ לרחבה, אך הכדור חמק ליד קורת שערו של ג'יימס.

דקה 46 - המחצית השנייה נפתחה, וקאפלו לא ערך שום שינוי בהרכב אנגליה. גם מאמן אלג'יריה רבאח סעדאן עלה עם אותם אחד-עשר שחקנים שסיימו את המחצית הראשונה.

דקה 55 - חטיפת כדור של ג'רארד הובילה לפספוס גדול, כשהקשר חיפש את הסקי במסירת רוחב אבל הגנת אלג'יריה הרחיקה לקרן. אנגליה בלחץ עצום, ושחקניה לא מתפקדים.

דקה 64 - ג'ון טרי טעה כששלח כדור אחורנית לג'יימס, ריאד בודבוז כמעט והשתלט, אבל ג'יימס יצא משערו והרחיק מבעוד מועד. אנגליה ניצלה ממבוכה גדולה.

דקה 70 - ג'רארד הכניס כדור עומק להסקי, אבל גלישה מצוינת של רפיק חאליש מנעה מאנגליה כיבוש.

דקה 84 - קאפלו מכניס את פיטר קראוץ' בתקווה שהחלוץ גבה הקומה יכבוש עבור אנגליה שער ניצחון.

דקה 90 - הכדור נהדף מהגנת אלג'יריה הישר אל רגליו של דפו, שמ-18 מטר בעט גבוה מעל השער.

הרכב אנגליה: דייויד ג'יימס, גלן ג'ונסון, ג'יימי קראגר, ג'ון טרי, אשלי קול, ארון לנון (שון רייט פיליפס, 63), פרנק למפארד, גארת בארי (פיטר קראוץ', 84), סטיבן ג'רארד, ווין רוני, אמיל הסקי (ג'רמיין דפו, 74).

הרכב אלג'יריה: ראיס מ'בוחלי, מאג'יד בוגרה, נדיר בלחאג', אנטר יחיה, רפיק חאליש, מדהי לאסן, קרים זיאני (אדלן גואדיורה, 80), חסן יבדה (ג'אמל מסבאח, 87), פואד קאדיר, ריאד בודבוז (ג'אמל עבדון, 74), קרים מאטמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully