וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: ארגנטינה הביסה 1:4 את דרום קוריאה

ארגנטינה עלתה לראשות בית ב' אחרי 1:4 גדול על דרום קוריאה, בזכות גונזאלו היגואין, שנגח פעמיים ודחק עוד אחד בדרך לשלושער ענק. צ'ונג-יונג צימק (45) לדרום קוריאנים

אחרי הניצחון הדחוק על ניגריה במשחק הפתיחה (0:1), ארגנטינה הגדולה פגשה היום (חמישי) את דרום קוריאה במסגרת בית ב'. הרבה ציפיות היו מהארגנטינאים אחרי היכולת הפושרת שהפגינו מול הניגרים, ושחקניו של דייגו מראדונה העבירו הילוך מול נבחרת נחושה וממושמעת. האיכות של האלביסלסטה ניכרה למן הפתיחה והם עלו ל-0:2 בזכות שער עצמי של צ'ו-יונג (16) ושער נגיחה של היגואין (33), אבל רגע לפני הירידה למחצית צימק צ'ונג-יונג.

השער העיר את הדרום קוריאנים שנתנו מחצית שנייה מצוינת, אבל לארגנטינה היה את גונזאלו היגואין שביום שיזכור למשך כל חייו. היגואין השלים עוד צמד במחצית השנייה בדקות 76 ו-80, והשלושער הגדול שלו הוביל את ארגנטינה ל-1:4 מרשים, שמעלה את האלביסלסטה למקום הראשון בבית ב'.

גונזאלו היגואין חלוץ ארגנטינה חוגג מול דרום קוריאה. Michael Steele, GettyImages
משחק אותו יזכור כל חייו. היגואין/GettyImages, Michael Steele

הארגנטינאים, כמו מול ניגריה, פתחו חזק ועלו ל-0:2, אבל התקשו להחזיק את אותו הקצב לאורך כל המחצית הראשונה וטעות חמורה של דמיקליס אפשרה לדרום קוריאנים לצמק ל-1:2. השער הזה העניק רוח גבית לאסייאתים, שנראו פשוט מצוין בחלק הראשון של המחצית השנייה. דרום קוריאה תקפה, שלטה בקצב וכמעט והכניעה את רומרו, אבל ניסיונותיה ההתקפיים גרמו לה להפקיר את ההגנה, וכניסתו של קון אגוארו בדקה ה-75 הכניסה עוד תחכום להתקפת האלביסלסטה, שהענישה את היריבה. היגואין השלים שלושער בצמד מהיר (76, 80) ושלח את דייגו מראדונה לחגוג ניצחון שני בדרום אפריקה.

השלושער של היגואין הוא השלושער הראשון במונדיאל מאז זה שכבש פאולטה הפורטוגלי ב-2002, ושלושער ראשון של ארגנטינה מאז בטיסטוטה הרשית נגד ג'מייקה ב-1998. הניצחון הארגנטינאי מבטיח למראדונה ושחקניו הופעה בשמינית גמר הטורניר כבר אחרי שני משחקים, ואת ראשות בית ב'.

במונדיאל 1986 ארגנטינה ניצחה 1:3 את דרום קוריאה בדרך לזכייה. סימן לבאות? לא בטוח, אבל מה שבטוח הוא שזאת לחלוטין אינה אותה דרום קוריאה. הנבחרת האסייתית השתפרה מאז לאין ערוך ולמרות התבוסה שספגה, אין ספק כי היא אחת ההפתעות הנעימות של המונדיאל. שחקניו של המאמן הו ג'ונג-מו הציגו משחק נחוש, מהיר ומלא מונה וביטחון עצמי. לאורך דקות ארוכות הם לא נפלו ביכולתם מהארגנטינאים, ואין ספק שלניגריה מצפים חיים קשים מאוד במשחק הנעילה של בית ב'. אגב, ב-1986 המאמן הו ג'ונג-מו שמר אישית את מראדונה, בשני המקרים הארגנטינאי ניצח.

מהלך המשחק

דקה 10 - כצפוי, המשחק נפתח בשליטה של ארגנטינה, שאמנם לא הגיעה לאף מצב, אבל החזיקה בכדור.

דקה 16 - גול! מסי הרים כדור חופשי מאגף שמאל, הכדור פגע ברגלו של חלוץ דרום קוריאה פארק צ'ו-יונג וחדר לשער נבחרתו. 0:1 לארגנטינה בזכות שער עצמי.

דקה 23 - וולטר סמואל ככל הנראה נפצע, ומראדונה החליפו בניקולאס בורדיסו.

דקה 28 - קרלוס טבז שחרר כדור חופשי אדיר, שעבר מעל משקוף שערו של ג'ונג סונג-ריונג.

דקה 33 - גול! ארגנטינה עולה ל-0:2 אחרי שרודריגז שלח כדור עומק לרחבה, בורדיסו נגח אחורנית והיגואין נגח מקרוב פנימה.

דקה 40 - סונג-ריונג הדף הישר לרגלי די מריה, שמקצה הרחבה שחרר כדור אדיר, וסחט הדיפה של סונג-ריונג לקרן.

דקה 44 - מסי היתל בהגנת דרום קוריאה ושלח כדור קשתי שחלף בסמוך לקורה. יופי של מבצע אישי, שהחל בשיתוף פעולה עם טבז.

דקה 45 + 1 - גול! טעות חמורה של דמיקליס אפשרה לקשר דרום קוריאה לי צ'ונג-יונג לחטוף כדור ולכבוש מול רומרו, ולצמק ל-2:1.

דקה 46 - עם פתיחת המחצית השנייה הכניס מאמן דרום קוריאה הו ג'ונג-מו את הקשר המנוסה קים נאם-איל כדי לשפר את החזקת הכדור של נבחרתו.

דקה 52 - הצלה ענקית של סונג-ריונג, שהדף בעיטה של היגואין מתוך הרחבה.

דקה 56 - בעיטה חופשית מצוינת של פארק צ'ו-יונג נהדפת לקרן.

דקה 58 - החמצה ענקית של יאום קי-הון, שמצא עצמו בסיומה של מתפרצת נהדרת חופשי מול רומרו, אבל החלוץ הדרום קוריאני בעט החוצה.

דקה 65 - דרום קוריאה נראית פשוט נהדר מאז תחילת המחצית השנייה, שולטת בקצב, מניעה כדור מצוין ומגיעה למצבים.

דקה 76 - גול! פריצה סוחפת של מסי הסתיימה בבעיטה לקורה, היגואין עט על הכדור החוזר וכבש מקרוב. 1:3 לארגנטינה.

דקה 80 - גול! היגואין יזכור את המשחק הזה עד יומו האחרון. אגוארו הקפיץ כדור רוחב והיגואין נגח מקרוב פנימה וקבע 1:4 גדול לארגנטינאים.

הרכב נבחרת ארגנטינה: סרחיו רומרו, חונאס גוטיירז, מרטין דמיקליס, וולטר סמואל (ניקולאס בורדיסו, 23), גבריאל היינצה, מקסי רודריגז, חאבייר מסצ'ראנו, אנחל די מריה, לאונל מסי, קרלוס טבז (סרחיו אגוארו, 75), גונזאלו היגואין (מריו בולאטי, 82).

הרכב נבחרת דרום קוריאה: ג'ונג סונג-ריונג, הו באום-סאוק, צ'ו יונג-היונג, לי ג'ונג-סו, לי יונג-פיו, לי צ'ונג-יונג , פארק ג'י-סונג, קים ג'ונג-וו, קי סונג-יונג (קים נאם-איל, 46), פארק צ'ו-יונג, יאום קי-הון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully