וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: אליהו הוליך את ויטוריה לאליפות

הישראלי הוליך את חבריו עם 18 נקודות, בדרך ל-78:79 על ברצלונה אחרי הארכה, וסוויפ מדהים של 0:3 בסדרת הגמר

תתחילו לשנן: כנגד כל הסיכויים, כנגד כל התחזיות וההערכות, קאחה ויטוריה אלופת ספרד. קבוצתו של איבאנוביץ' שהדהימה את אלופת היורוליג הטרייה והמאיימת, ברצלונה, בשני המשחקים הראשונים בסדרה (שאף התקיימו בברצלונה) נתנה הערב (שלישי) את המכה הסופית והכואבת ביותר לשחקניו של פאסקוול, כשלא רק זכתה באליפות אחרי 78:79 בהארכה, אלא גם עשתה את זה בסוויפ בלתי נתפס. הניצחון הזה, שהביא את התואר לויטוריה, לא הגיע בקלות, והתקבל רק לאחר שלל מהפכים, טעויות שופטים והמון המון דרמה, אבל מה זה משנה. מי שהוביל את הבאסקים לאליפות היה לא אחר מאשר ליאור אליהו, שחגג עם 18 נקודות, והוביל את קבוצתו לאליפות הנהדרת הזו. לא ייאמן.

ברצלונה ידעה שהיא חייבת לנצח את שלושת המשחקים הבאים, אבל שוב נקלעה למשחק חלש בפתיחה, ואיפשרה לאליהו וחבריו לעלות ליתרון 4. להבדיל משני המשחקים הקודמים, הפעם שתי הקבוצות הצליחו לנהל משחק התקפי, ובמחצית הוליכה ויטוריה ב-5. שחקניו של פאסקוול פתחו נהדר את המחצית השניה, כשהם עוצרים את המארחים על 11 בלבד, ועולים ליתרון 2, אבל קבוצתו של איבאנוביץ' לא הרימה ידיים, ונטלה מחדש את ההובלה.

ויטוריה כבר הוליכה ב-5, דקה לסיום, אבל שלשה ועבירה של חואן קרלוס נבארו, החטאה מן העבר השני ודאנק של מוריס קבעו שיוויון 66:66, 30 שניות לסיום. ויטוריה יצאה להתקפה אחרונה, הסתבכה, וספליטר לא הצליח לקלוע, אלא שאז הגיע אליהו, לקח את הריבאונד וזרק טוב, אבל טרנס מוריס חסם את הכדור בצורה לא חוקית. ההילוכים החוזרים הראו בבירור כי הכדור כבר החל לרדת וקאחה היתה צריכה לזכות באליפות. אלא שהשופטים לא השתכנעו, והמשחק הלך להארכה.

מוריס המשיך להחזיק את ברצלונה על כתפיו, ובעזרת שלשה גדולה של רוביו העלתה את האורחים ליתרון 5. טלטוביץ' הוריד לנקודה, 9 שניות לסיום, באזילה קלע רק אחת, וסאן אמטריו לקח את הכדור מחוף לחוף, ונעצר רק בטבעת, כשהוא חוטף גם עבירה. כל הקהל בויטוריה לא האמין כשהוא ראה את סאן אמטריו שומר על קור רוח, קובר את זריקת העונשין, ושולח את חבריו לחגיגות נהדרות על הפרקט, לא לפני שרוביו, בהמשך למשחק המטורף, כמעט וקלע משלושת רבעי מגרש, 0.5 שניות לסיום.

ליאור אליהו הוליך כאמור את קלעי קאחה ויטוריה עם 18 נקודות (9 מ-14 מהשדה) ב-25 דקות, ואסף גם 4 ריבאונדים. טיאגו ספליטר היה שם עם 14 נקודות ו-13 ריבאונדים, בעוד הוארטס תרם 9 . עוד קלעו לויטוריה: טלטוביץ' 8, אולסן והרמן 7 כל אחד, וסאן אמטריו קלע 6, 3 מהן קריטיות במיוחד. קלעו לברצלונה: חואן קרלוס נבארו 18, פיט מיקל 16 וריקי רוביו 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully