וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיני גרשון ביקש לא להמשיך לאמן את מכבי"

איתן נוח

7.6.2010 / 15:55

בתום פגישה נוספת בין פיני גרשון ושמעון מזרחי, הוציאה מכבי תל אביב הודעה רשמית לפיה המאמן עוזב את תפקידו, שבהמשכה הובהר: "פיני העמיד עצמו למועדון לתפקיד שיוגדר בקרוב". גרשון עשוי לשמש כג'נרל מנג'ר, בלאט, דרוקר וקטש המועמדים להחליפו

מערכת וואלה!

וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: דורון שטיין

מאמן מכבי תל אביב בשנתיים החולפות, פיני גרשון, לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה. המאמן נפגש זה היום השני ברציפות עם יושב ראש המועדון, שמעון מזרחי, ולאחר שאמש לא הצליחו הצדדים להגיע לסיכום מסוים, היום (שני) הוא כבר נעשה. השניים נידונו במשך כשעה וחצי, כאשר בסיום הפגישה הוציאה מכבי תל אביב הודעה רשמית לתקשורת, ובה נכתב: "פיני גרשון ביקש לא להמשיך לאמן את מכבי תל אביב בעונת 2010/2011. פיני יעמיד עצמו למועדון לתפקיד שיוגדר בקרוב. כל השיחות התנהלו ברוח טובה. המועדון מודה עמוקות למאמן המעוטר עבור ההישגים הנפלאים אליהם הצעיד את המועדון כולל גביעי אירופה, אליפויות ישראל וגביעי המדינה".

פיני גרשון יוצא מהפגישה עם הנהלת מכבי תל אביב. קובי אליהו, מערכת וואלה!
בפעם האחרונה? גרשון/מערכת וואלה!, קובי אליהו

במהלך הפגישה הועלתה בפני גרשון הצעה לשמש ג'נרל מנג'ר בקבוצה ולא כמאמן תוך כדי קיצוץ בשכרו. פרטי התפקיד העתידי לא נסגרו סופית, כאשר עדיין לא ברור האם גרשון עצמו יהיה מעוניין לעבור מהקווים ליציע, למרות שהכיוון נראה חיובי. בשלב זה עדיין מחכים במכבי תל אביב לתשובותיו של המאמן לשעבר.

כידוע, מעמדו של המאמן התערער עוד לקראת סיום העונה נוכח מספר מקרים, בראשם ההתנהלות מול אריק אלפסי, מאמנה של ברק נתניה, אחרי חצי גמר הפיינל פור, אך אם התנהלותו של גרשון איכשהו התקבלה על הדעת כשהגיעה בצוותא תוצאות והישגים, איבוד האליפות ההיסטורי לגלבוע/גליל עליון שינה גם את התמונה הזאת, ושם את עתידו של המאמן במועדון הצהוב תחת סימן שאלה גדול, כאשר היום גם זה נפתר.

אמש נפגשו הצדדים לראשונה, ולאחר שעות ארוכות של דיונים החליטו לדחות את ההחלטה הסופית להיום, כאשר אחד המכשולים העיקריים שעמד בדרכה של מכבי תל אביב ועומד בדרכה גם כעת, הוא שכרו השמן של גרשון, שמוערך בכמיליון דולר לעונה.

בין אם יעבור לעמדת הג'נרל מנג'ר או לא, כבר כעת ברור כי קיימים שלושה מועמדים בולטים להחליף את גרשון בתפקיד המאמן. הראשון הוא דייויד בלאט, שכבר אימן את המועדון הצהוב בעבר ובעונה שעברה עבד באריס סלוניקי היוונית, השני הוא עודד קטש, שגבר על מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור האחרון, והשלישי הוא שרון דרוקר, עוזרו של גרשון העונה.

עדכון ראשון: 14:20

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מבית"ר תל אביב ועד 3 גביעי אירופה

פיני גרשון (59) התחיל את קריירת אימון הבוגרים שלו בבית"ר תל אביב בעונת 1976/77. לאחר מספר שנים שהעביר בהפועל חולון, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי רמת גן, הגיע להפועל גליל עליון, ועזר לה לזכות באליפות היסטורית ובלתי נשכחת בעונת 1992/93, עונה שקיבלה את הכינוי המיתולוגי "עונת הדובדבים". ב-1996 הוביל גרשון את הפועל ירושלים לזכיה בגביע המדינה, ולאחר שפוטר מהמועדון האדום והעביר עונה אחת במכבי ראשון לציון, קיבל גרשון את מושכות מכבי תל אביב ב-1998.

הרומן בין גרשון והאלופה המיתולוגית התחיל נפלא. המאמן הביא את דייויד בלאט כעוזרו, וביחד יצרו השניים אימפריה שתיזכר כאחת הקבוצות הגדולות בתולדות הכדורסל האירופי. מכבי תל אביב זכתה באליפות אירופה גדולה בשנת 2001, ולאחר מכן גרפה שתיים נוספות ורצופות, בשנים 2004 ו-2005, כשבין האליפות הראשונה והשניה לקח גרשון שנת שבתון.

בקיץ 2006 עבר גרשון ליוון, שם קיבל את מושכות אולימפיאקוס. בפברואר 2008 הוא פוטר, כשבין לבין אף מונה למאמן נבחרת בולגריה, אותה הוליך לאליפות אירופה החולפת. לקראת סוף נובמבר 2008 שב גרשון למכבי תל אביב והחליף את אפי בירנבוים. הצהובים השיבו לעצמם את תואר האליפות, אך בעונה שעברה, על אף שהשכילה לזכות בגביע המדינה, שוב הפסידה מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור - הפעם לגלבוע/גליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully