וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייקרס ניצחו את פיניקס 103:111 ועלו לגמר

האלופה נמנעה מחזרה ללוס אנג'לס למשחק שביעי עם ניצחון גדול באריזונה שנתן לה 2:4 בגמר המערב 37 נקודות לקובי

יממה אחרי שבוסטון הבטיחה את מקומה בגמר ה-NBA, הצטרפה אליה הלילה (בין שבת לראשון) גם יריבתה המסורתית, שסידרה לנו שחזור מבטיח של גמר 2008. הלייקרס התעלו ברגע הנכון עם ניצחון חוץ 103:111 בפיניקס, שסגר את סדרת גמר המערב על 2:4 ושלח אותם למעמד השיא של הליגה הטובה בעולם זו השנה השלישית ברציפות, כשלשתי הקבוצות יהיה זמן להתאושש עד פתיחת סדרת הגמר, בלילה שבין חמישי לשישי בלוס אנג'לס.

אחרי סל הניצחון הדרמטי של רון ארטסט עם הבאזר של המשחק החמישי הבטיח סטיב נאש שהוא וחבריו יחזרו לסטייפלס סנטר למשחק שביעי כדי לתקן, אבל קובי בריאנט דאג להרוס את חלומו של הרכז הקנדי הוותיק, שהאריך את רצף משחקי הפלייאוף שלו מבלי להגיע לגמר ל-118, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה של הליגה.

פיניקס הגיעה לקרב בטוחה בעצמה, ועם רצף של שישה ניצחונות ביתיים, אבל הלהקה של פיל ג'קסון, בראשותו של הממבה השחורה, ידעה מתי לעקוץ ולרשום את ניצחון החוץ הראשון בסדרה, ששלח את הצהובים-סגולים לגמר בפעם ה-31, אך עבור אחד מהם מדובר בהופעה ראשונה ומרגשת במיוחד. רון ארטסט ידע הרבה מורדות ומעט עליות בקריירה המתוסבכת שלו, ובגיל 30 הוא סוף סוף זכה להגיע למרחק נגיעה מהטבעת המיוחלת.

רון רון המשיך בפתיחת המשחק מאותה נקודה בה סיים את המשחק הקודם ועזר לקובי לרוץ בקצב המסחרר של הסאנס בפתיחה, ולסיים את הרבע הראשון ביתרון 34:37. ברבע השני היו אלה דווקא המחליפים של הלייקרס שנתנו דקות גדולות מול הספסל המדובר של המקומיים, והאורחים הוליכו 53:65 בהפסקה.

ברבע השלישי ניסתה פיניקס לחזור לתמונה אך סבלה מיום קליעות חלש של אמארה סטודמאייר, אולי במשחקו האחרון בסגול, כשנאש התקשה לעמוד בעומס הקליעה לבדו. הרבע הסתיים ביתרון שיא של הלייקרס שעמד על 74:91, אבל השמשות סירבו לשקוע ויצאו לניסיון קאמבק אחרון שצימק את התוצאה עד ל-96:99, שתי דקות לסיום. אבל כאן נכנס קובי מחדש לתמונה, עם תשע נקודות גדולות בשתי הדקות האחרונות, כולל הפגיון הסופי בלב האוהדים באריזונה 34 שניות לבאזר, עם ג'אמפ מרהיב על הפנים של גרנט היל, שקבע 100:107 ולמעשה שלח את הלייקרס לגמר.

קובי סיים עם 37 נקודות (12 מ-25 מהשדה, 10 מ-11 מהקו), והוסיף שישה ריבאונדים ושני אסיסטים. ארטסט תרם 25 משלו באחוזים נהדרים (10 מ-16 מהשדה), דרק פישר הוסיף 11 ואנדרו ביינום רשם 10 משלו וחיפה על יום חלש של פאו גאסול (9 נקודות, 2 מ-9 מהשדה). סטודמאייר קלע 27 למפסידים אבל רק ב-7 מ-20 מהשדה, נאש סיים עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים, וג'ייסון ריצ'ארדסון ניסה לעזור עם 13 משלו.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס חוגג ניצחון בפיניקס. רויטרס
המריא לעוד גמר וריסק את החלומות של הקהל באריזונה. קובי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully