וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: פאר עלתה לשמינית הגמר

הישראלית הציגה טניס איכותי מול הקהל הצרפתי ומריון ברטולי (14), ניצחה 6:7, 2:6 ועלתה למפגש קשה מול סרינה וויליאמס

המבחנים של שחר פאר עולים כל פעם מדרגה, אבל גם היום (שבת) הוכיחה הישראלית שהיא מסוגלת להתמודד ברמות הגבוהות. פאר ניצחה את מריון ברטולי, יריבה קשה על הנייר, ודילגה לעבר שמינית הגמר בזכות תצוגת טניס נהדרת וניצחון 6:7, 2:6 ששולח אותה למשחק לא פשוט מול סרינה וויליאמס, אותה היא לא ניצחה מעולם. בכך ממשיכה פאר את היכולת המעולה שלה על החימר מהשבועות האחרונים, כשזהו ניצחונה השלישי בטורניר בפאריס אחרי שכבר עברה את נוריה לאגוסטרה ויווס הספרדיה ובתאני מאטק סנדס.

שחר פאר טניסאית ישראלית. רויטרס
אחד הניצחונות החשובים בקריירה. פאר/רויטרס

הקשיחות של פאר באו לידי ביטוי אצלה כבר מהפתיחה. הישראלית לא התרגשה מפיגור קל ושתי שבירות שספגה מברטולי כבר במשחקונים הראשונים, וחזרה היטב כמו שצריך לניצחון בשובר שוויון במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה קלה יותר מבחינתה, כשנראה שפאר מנצלת היטב את השבירה המנטלית של היריבה שלה. פאר ניצחה 2:6 ומיהרה לעזוב את המגרש, אולי כדי להתחיל בהכנות לקראת המפגש שלה מול האמריקאית בשלב 16 האחרונות.

זו הפעם השלישית שפאר מעפילה לשמינית הגמר. בשנה שעברה היא לא ביקרה ברולאן גארוס, מה שכבר מאותת לכך שהישראלית תתקדם בדירוג הקרוב ותשפר את המקום ה-18 שבו היא נמצאת כעת. ב-2006 וב-2007 היא חוותה את השלב הזה, אך כעת יעמוד בפניה מבחן אופי לא פשוט מול השחקנית שאותה היא לא עברה עד היום מעולם. סרינה וויליאמס אמנם הפסידה מערכה במשחק המקביל מול אנסטסיה פאבליוצ'נקובה, אבל זה ודאי לא אומר כלום לגבי מה שיהיה במשחקה של הישראלית. אגב, בחזרה לברטולי, יש לציין שזהו ניצחונה השביעי של פאר על יריבתה. אלא שבשני המשחקים האחרונים ביניהן, ברטולי סיימה עם ידה על העליונה, אך כעת נראה שהמומנטום עובר לידי פאר.

כשפאר תעלה על החימר במשחק שמינית הגמר, היא תתמודד עם הנתונים המדהימים של האמריקאית, המדורגת 1 בעולם, על החימר: יש לסרינה זכייה אחת (ב-2002), הופעה אחת בחצי הגמר וארבע הופעות ברבע הגמר. המאזן של פאר מול וויליאמס נקי מניצחונות, כלומר ארבעה משחקים שכולם הוכרעו לזכות האמריקאית. בארבעתם, אגב, פאר הצליחה לגנוב רק מערכה אחת. המפגש האחרון היה לפני שלוש שנים ברומא, גם כן על החימר, אבל אז זה הסתיים ב-3:6, 3:6 לסרינה.

* אנדי רם ממשיך בדרכו בטורניר הזוגות יחד עם ג'וליאן נואל. הצמד הישראלי-אוסטרי, המדורג 10 בטורניר, פגש בסיבוב השני את גאל מונפיס וז'וסלאן אואנה המקומיים, וזכה בניצחון 3:6, 6:7.כמה שעות לאחר מכן, רם ואלנה וסנינה הרוסיה הודחו בסיבוב השני של טורניר הזוגות המעורבים, אחרי שהפסידו לננאד זימוניץ' הסרבי וקתרינה סרבוטניק הסלובנית (6 בטורניר) 6:3, 6:7, 10:8.

* דודי סלע ויוני ארליך, שמשחקים יחד בטורניר הזוגות, הודחו בסיבוב השני אחרי שנוצחו על ידי סטפן האס האוסטרלי ואנדרה סה הברזילאי 6:4, 6:4. הצמד הישראלי נשבר שלוש פעמים וסיים את דרכו בתחרות לאחר שעה ועשר דקות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מהלך המשחק

אחרי שני משחקונים ראשונים שבהם כל אחת שמרה על ההגשות שלה, עברה פאר להגיש, אבל לא עמדה בלחץ ונשברה על ידי ברטולי, שעלתה ל-1:2. הסלייס של פאר עבד עבורה בדיוק בזמן הנכון, כשמיד במשחקון הבא, שהיה צמוד במיוחד, החזירה הישראלית בשבירה משלה ל-2:2. למרות תזוזה טובה על המגרש, פאר לא עמדה מול הנחישות של ברטולי, שהשיגה שבירה נוספת, שלישית ברציפות במשחק, ושמרה מיד על משחקון ההגשות שלה בדרך ל-2:4 שנראה מבטיח מבחינתה. אחרי שאיבדה שני משחקוני הגשה רצופים, פאר הייתה חדה וסיימה משחקון מושלם עם ניצחון. במשחקון השמיני פאר ניצלה את הטעויות הבלתי מחויבות של ברטולי והשיגה את השבירה השנייה בדרך ל-4:4. המהפך הושלם עם שני ווינרים נפלאים של הישראלית, שהתרוצצה על המגרש וניצלה את הבק הנד כדי לעלות ל-4:5, אך במשחקון הבא פאר התקשתה להחזיר את הכדורים למגרש וסיימה עם הפסד. השתיים שמרו על ההגשות ומיד עברו לשובר שוויון. בשלב הזה פאר השיגה שבירה אחת, אבל ברטולי חזרה ל-3:3. נקודה קריטית הלכה לפאר לאיבוד בעקבות חוסר ריכוז, מה שהעלה את ברטולי ל-4:5, אך הישראלית השוותה ל-5:5. נקודה רדפה נקודה, עד שביתרון 7:8 לפאר, ברטולי הייתה משוכנעת שהכדור של הישראלית היה בחוץ, הפסיקה לשחק, ושופט הכיסא לא השתכנע ופסק נקודה לפאר, שניצחה 7:9 וזכתה עם 6:7 במערכה כולה.

המערכה השנייה נפתחה עם שליטה של פאר במשחקון ההגשות של ברטולי, הישראלית הובילה, אבל ברטולי הצליחה לשמור בסופו של דבר על ההגשות ועלתה ל-0:1. פאר הגישה מצוין במשחקון הבא וסיימה עוד משחקון מושלם שאיזן ל-1:1. הסבלנות של פאר השתלמה לה ובמשחקון השלישי היא השיגה שבירה ראשונה במערכה, שהעלתה אותה ל-1:2. פאר המשיכה במאבק ובתום משחקון צמוד נוסף על רקע העובדה שהחל לטפטף בפריס, היא עלתה ל-1:3 ושמרה על היתרון שלה. המשחקון הבא בהגשת ברטולי היה בשליטת הצרפתיה, שהורידה ל-3:2. הצרפתיה הייתה קרובה להחזיר שבירה, אבל טעתה ליד הרשת ואיפשרה לפאר לעלות ל-2:4. משחק הרשת של פאר היה מצוין ולצד הטעויות הבלתי מחויבות של יריבתה, פאר השיגה שבירה נוספת והתקדמה ל-2:5. המשחקון האחרון היה חד צדדי לחלוטין ואיפשר לפאר להשלים את המשימה עם 2:6 חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully