וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות החליטה: שיטת הקיזוז תימשך, יתקיים משחק אליפות

25.5.2010 / 16:24

ההחלטה התקבלה ללא הצבעה. נקבע שבמקרה של שוויון נקודות, האליפות תוכרע במשחק מכריע. לוזון: "השיטה הצליחה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הנהלת ההתאחדות לכדורגל החליטה היום (שלישי) כי שיטת הקיזוז תישאר בעינה, וזאת ללא שערכה הצבעה בנושא. יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון הכריז על המשך השיטה, לאחר ששמע גם את חוות דעתם של המתנגדים. בין המתנגדים לשיטת הקיזוז היו יו"ר בית"ר/שמשון שמואל שניצר, יו"ר סיעת בית"ר אבנר קופל, יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין ונציג מכבי חיפה. תומכי השיטה היוו רוב של 17 מתוך 24 חברי התאחדות שהצביעו.

המתנגדים לשיטה: צביקה וייצנר (מכבי חיפה), איציק קורנפיין (בית"ר ירושלים), אבנר קופל (יו"ר סיעת בית"ר), גיל לב (מכבי נתניה), אביב בושינסקי (מכבי תל אביב), עו"ד קרן נהרי, שמואל שניצר (בית"ר/שמשון תל אביב). גיל לב סירב לומר מדוע הוא מתנגד לשיטה, ואילו מוני הראל, הבעלים של הפועל תל אביב, תמך בשיטה ואמר בתום הישיבה: "השיטה הוגנת, אין סיבה שהיא לא תמשיך אם כל הקבוצות מתחילות באותו קו".

נציג מכבי חיפה, צביקה וייצנר, אמר בסיום: "השיטה הנוכחית מזכירה רץ מרתון שמגיע לסוף המסלול, ואז מבקשים ממנו להתחיל מחדש. אנחנו נגד השיטה, משום שאנחנו חושבים שאליפות צריכה להיות מוכרעת על השולחן הירוק, על כר הדשא, ולא מחוצה לו".

בתוך כך החליטה ההתאחדות על שינוי תקנוני שהובא להצבעה ועבר. לוזון הציע כי במקרה ששתי קבוצות תסיימנה עם מאזן נקודות זהה, ייערך משחק על האליפות, וחברי ההתאחדות אישרו את ההצעה. במקרה של שוויון נקודות בין מוליכת ליגת העל לסגניתה בעונה הבאה, יתקיים משחק אחד בין השתיים במגרש נטרלי, בסיומו המנצחת תוכתר כאלופה.

נושא נוסף שהובא להצבעה: שיטת משחקי המבחן. נציגי ההנהלה הצביעו בעד קיומם של שני משחקים (בשיטת בית וחוץ) בין המדורגת במקום ה-14 בליגת העל לבין המדורגת שלישית בליגה הלאומית. לפיכך, בעונה הבאה זהות העולה מהלאומית או השורדת בליגת העל תוכרע בתום שני משחקים. ההתאחדות אישרה באותה ישיבה גם את מינויו של לואיס פרננדז למאמן נבחרת ישראל. להחלטה זו לא היו מתנגדים, אלא רק מספר נמנעים.

בושינסקי: "פתרונות מלאכותיים כאלו הם לא לטעמנו"

לאחר ההחלטה אמר לוזון: "ההחלטה התקבלה פה אחד כי היא הצליחה. מי שלא היה נגוע באינטרס אישי, לא התנגד. אמרתי שהדבר יאושר במזכירות וכך קרה. הבטחתי שאביא את זה לאשרור ההנהלה, וכך עשיתי. אני חי עם זה שיש קבוצות שמתנגדות, אבל לו ראיתי את הגזבר של אחת הקבוצות הללו, הייתי מאושר, כי השיטה מעשירה את הקופה של הקבוצות. מראש אמרתי שנבחן את השיטה למשך שנתיים וניתן לליגות להתייצב".

יושב ראש סיעת בית"ר, אבנר קופל, אמר בסיום: "לא באנו לכאן לנצח אף אחד, היה רוב להמשך שיטת הקיזוז והיא תימשך. אני לא מתכוון להצביע בעד אישור למנות את מאמן הנבחרת משום שהמזכירות דנה באישור המאמן לאחר שכבר מונה למאמן, מה שיוצר בעיה".

יושב ראש מכבי תל אביב, אביב בושינסקי: "אין ספק שהליגה הייתה מאוד מעניינת השנה, והיוזמה של יו"ר ההתאחדות - בהיבט של רייטינג - כנראה עזרה. הכדורגל הישראל רוצה להידמות לכדורגל של גרמניה וספרד, וכל מיני פתרונות מלאכותיים כאלו הם לא לטעמנו. אנחנו חוששים שדבר כזה יפגע ביכולת שלנו להצדיק מצב שבו קבוצה מציגה יכולת גבוהה לאורך העונה, מאבדת בישורת האחרונה את הכל. לא באתי לעשות פוליטיקה, ואמרו מראש שההחלטה כבר עברה. אני חושב שמשחק מכריע במקרה של שוויון נקודות זה פתרון מעניין, אני בעד זה, זה דבר חכם. אני מייצג את מכבי תל אביב ומבחינתנו שיטת הקיזוז לא מתאימה, ועובדה שהיא קיימת במדינות שבהן רמת הכדורגל נמוכה".

אריאל שיימן: "השיטה עברה, יש אישור לשינויים שאבי הביא - אם לשתי הראשונות יהיו אותן נקודות יהיה מפגש על האליפות ביניהן". על מינוי פרננדז אמר שיימן: "היה קונצנזוס מוחלט על מינוי פרננדז, בכלל לא היינו צריכים להצביע. לפי תקנון ההתאחדות, יו"ר ההתאחדות יכול למנות לבדו את המאמן. אבי לוזון הסכים להביא את זה לאישור המועצה".

עדכון ראשון: 11:17, 25/05/10

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully