וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט סיכם לשלוש שנים בווסטהאם

יממה אחרי שהתפטר מפומפי ("ההחלטה הקשה בחיי") באנגליה מדווחים שהישראלי עובר לפטישים. החלטה רשמית בעוד שבוע

זה היה באוויר כבר מספר ימים, אבל אתמול (חמישי) זה הפך רשמי: אברהם גרנט עוזב את פורטסמות. המנג'ר הישראלי המוערך של פומפי פרסם אמש מכתב אישי באתר הרשמי של הקבוצה בו פנה לאוהדי הקבוצה והודיע על החלטתו. כזכור, בימים האחרונים דיווחו בתקשורת האנגלית שגרנט כבר נמצא עם רגל וחצי בווסטהאם (כאשר גם טוונטה לפתע נכנסה לחרושת השמועות), אך היום (שישי) באנגליה כבר טוענים שהישראלי סיכם עם הפטישים לשלוש שנים, ירוויח כ-1.3 מיליון ליש"ט לעונה, והמאמן כבר מוכן לאתגר החדש שלו בפרמיירליג. מקורות באפטון פארק הדגישו כי החלטה סופית בעניין תתקבל בעוד שבוע עד עשרה ימים.

"זו הייתה ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי בקריירת הכדורגל שלי", פתח גרנט את מכתבו האמוציונלי. "לאחר חיפוש ארוך בנפשי, ובעקבות הנסיבות, החלטתי ללכת בכיוון אחר. זו היתה שנה מסובכת מאוד עבורנו במועדון, אבל באותו זמן, זו היתה תקופה נהדרת ומעודדת מבחינה מקצועית ומבחינת הניסיון".

"קיבלתי מכתבים רבים מאוהדים", המשיך גרנט, "רבים מהם הביאו אותי לדמעות, וזה לא דבר פשוט לעשות. לעולם לא אשכח אתכם, אוהדי פורטסמות הנאמנים שללא ספק עזרו לי להגן על הקבוצה בנסיבות כה מסובכות. יש רק קבוצות מעטות בעולם עם קהל אוהדים שכזה, כל כך נלהב ומסור כמוכם. אני מאחל לכם את ההצלחה הגדולה ביותר, שללא ספק מגיעה לכם".

על השהות שלו במועדון אמר גרנט: "פורטסמות העניקה לי תחושה של בית רחוק מהבית. אני אולי עוזב את פורטסמות מבחינה פיזית, אבל אי אפשר לקחת את המועדון מליבי. לעולם לא אוכל להחזיר על האמונה והתמיכה שקיבלתי מהאוהדים, שחקנים והצוות המקצועי, שנתנו 100 אחוזים. אני מודה לכם על ההזדמנות להיות חלק מהמועדון המיוחד והעיר הייחודית הזו". על ההתפטרות שלו, אמר גרנט: "הודעתי למנהל על העניין, ואני אהיה לו לעזר בכל דבר שיזדקק לו".

על הדבש ועל העוקץ

לאחר עונה בלתי נשכחת בצ'לסי, קיבל גרנט את תפקיד המנהל המקצועי בפורטסמות בחודש אוקטובר 2009. חודשיים מאוחר יותר, אחרי פיטוריו של פול הארט, עבר המנג'ר הישראלי מהיציע אל הקווים, והחל להדריך את הקבוצה בפועל. פומפי ידעה צרות כלכליות וניהוליות על בסיס כמעט שבועי העונה, ולאחר אמברגו שלא אפשר לה להביא שחקנים חדשים, בצירוף הורדת תשע נקודות בגלל חובות כספיים, גורלה של הקבוצה למעשה נחרץ.

בעוד שבליגה פורטסמות לא הצליחה להינצל, וסיימה במקום האחרון עם 19 נקודות (אחרי עונש ההפחתה), בגביע האנגלי היוותה פומפי את הסינדרלה המרעננת והבלתי מעורערת של המפעל. עם הרכבים חסרים, פציעות וערפל כלכלי וניהולי, גרנט ושחקניו עברו שלב אחרי שלב, והעפילו לגמר המפעל ההיסטורי לאחר ניצחון דרמטי על טוטנהאם. בגמר עצמו, בהיכל הכדורגל של וומבלי, שוב הציגה פורטסמות משחק מלחמה בלתי מתפשר, ולבסוף נכנעה 1:0.

על אף שמשחקו האחרון בשורות המועדון הסתיים בהפסד, אוהדיה של פורטסמות התמסרו לחלוטין למנג'ר הישראלי, וכך גם התקשורת האנגלית. אם בצ'לסי היווה גרנט מושא ללעג, בפורטסמות הוא שיקם את תדמיתו והפך למנג'ר לגיטימי בהחלט בליגת הכדורגל הטובה בעולם. ואכן, לעת עתה נדמה שמדובר בעניין של ימים בודדים עד אשר יקצור גרנט את הפירות על העונה המוצלחת, בדרך לתפקידו החדש.

עדכון ראשון: 20.5, 22:04
עדכון אחרון: 21.5, 11:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully