וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד זכתה בליגה האירופית

אחרי עונה מסויטת בספרד, הקולצ’ונרוס גברו 1:2 על פולהאם בגמר. פורלאן הבקיע פעמיים, כולל שער ניצחון בדקה ה-116

הכל הלך הפוך העונה לאתלטיקו מדריד, אבל מה זה משנה: הקולצ'ונרוס עשו את זה ובגדול עם זכייה בליגה האירופית. זה הלך קשה, אבל דייגו פולראן חתום על אחד הניצחונות הגדולים של אתלטיקו מדריד, שניצחה בהארכה 1:2 את פולהאם וסיימה עם התואר. 57 אלף צופים מילאו את הנורדבנק ארנה בהמבורג, ראו את הקבוצה הקטנה מאנגליה מנסה לעשות הכל כדי לזכות בתואר אירופי ראשון בהיסטוריה שלה, אבל הצניעות שלה לא הספיקה הערב, כששחקניו של קיקה סאנצ'ז פלורס היו נחושים יותר וסיימו עם ההנפה. ופתאום העונה המסויטת שעברה על אתלטיקו נראית כזו שיכולה להפוך לחלום, כאשר הקבוצה תתמודד בשבוע הבא בגמר גביע המלך נגד סביליה, אז היא תוכל לקנח עם דאבל בצורה די אבסורדית.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים זכייה בליגה האירופית. רויטרס
48 שנים חיכו להניף את התואר באתלטיקו/רויטרס

אתלטיקו מדריד הייתה כאמור אחת האכזבות הגדולות ביותר בלה ליגה השנה, כאשר מחזור אחד לתום העונה בספרד ניצבה הקבוצה במקום התשיעי בלבד במרחק של לא פחות מ-49 נקודות מהפסגה. גם בליגה האירופית אתלטיקו לא הרשימה יתר על המידה השנה, אך ברגעים החשובים, כמו במשחק נגד ליברפול בחצי הגמר, ידעה הקבוצה להתעלות ולנצח. זהו התואר האירופי השני בתולדותיה, כאשר הראשון היה גביע המחזיקות, אי שם ב-1961/2.

בפולהאם קיוו להפוך את העונה לקסומה מאוד מבחינתם. אף אחד לא היה שם את הז'יטונים על הקבוצה של רוי הודג'סון, שהצליחה לעבור שלב אחר שלב במפעל, כשהדיחה את שחטאר דונייצק, יובנטוס ואפילו את וולפסבורג והמבורג בשלבים המתקדמים. בובי זאמורה, שקיווה שמשחק הגמר השני בתולדות המועדון יהפוך לחלום, נאלץ לראות את אתלטיקו מניפה את הגביע.

המשחק נפתח בצורה חלומית עבור אתלטיקו, שהייתה טובה יותר בפתיחת המשחק ועלתה ליתרון משער של פורלאן אחרי 32 דקות. אלא שפולהאם הראתה שיש לה הרבה ביטחון במשחק שלה, וחמש דקות בלבד לאחר מכן מבצע אישי מצוין של זאמורה הסתיים עם שער של סיימון דייויס, שהשווה ל-1:1. מכאן הקבוצות עברו להציג כדורגל אנמי, שגרר את ההתמודדות להארכה. פורלאן היה סובלני מאוד, הגיע לדקה ה-116 עם חדות מצוינת וניצל בישול של סרחיו אגוארו כדי לשלוח הביתה את פולהאם מתוסכלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהלך המשחק

דקה 12 - טעות של דני מרפי במרכז השדה אפשרה לסרחיו אגוארו להכניס כדור מצוין לדייגו פורלאן, אלא שהבעיטה של החלוץ מאורגוואי נשקה לקורה והתגלגלה החוצה.

דקה 20 - איש המטרה של הקוטג'רס, בובי זאמורה, הוריד כדור אותו המשיך מצוין סיימון דייויס מהאוויר, אלא שדה חאה קלט היטב.

דקה 32 - גול! מבצע קבוצתי יפה של אתלטיקו הגיע לאגוארו, שהקפיץ פעם אחת על הרגל וחיפש את השער, אלא שהכדור בכלל הגיע לדייגו פורלאן, שהמשיך אותו היטב והכניע את שווארצר. 0:1 לספרדים.

דקה 37 - גול! מבצע אישי מצוין של זאמורה הסתיים בהגבהה של זולטן גרה, אותה המשיך סיימון דייויס בצורה נפלאה - מהאוויר ופנימה. 1:1 מצוין.

דקה 44 - פורלאן בעט היטב מקצה הרחבה, שווארצר הדף לקרן.

דקה 60 - אנטוניו לופז לא הצליח להרחיק כמו שצריך מההגנה, אלא שהבעיטה החזקה של סיימון דייויס נהדפה על ידי דה חאה.

דקה 67 - דמיאן דאף הימר על בעיטה שטוחה מ-20 מטרים, הכדור חלף על יד הקורה.

דקה 105 - פריצה אדירה של פורלאן הסתיימה בכדור רוחב שתפס את ההגנה של פולהאם מבולבלת, אלא שנסיון הדחיקה של אגוארו איכשהו הלך החוצה. אתלטיקו מחמיצה צ'אנס אדיר לנצח את המשחק.

דקה 111 - אויפלושי העביר כדור מימין לפורלאן, שהמשיך עם בעיטה מהאוויר, שפספסה את המסגרת בסנטימטרים ספורים.

דקה 116 - גול! אגוארו הכניס כדור גדול מצד ימין לפוראן, שלא כוסה כמו שצריך והכניס את הרגל מקרוב כדי לקבוע 1:2 לאתלטיקו מדריד.

הרכב פולהאם: מארק שווארצר, כריס ביירד, ארון יוז, ברדה האנגלנד, פול קונצ'סקי, דמיאן דאף (אריק נבלנד, 84), דיקסון אטוהו, דני מרפי, זולטן גרה, בובי זאמורה (קלינט דמפסי, 55).

הרכב אתלטיקו מדריד: דויד דה חאה, תומאס אויפלושי, לואיס אמרנטו פראה, אלבארו דומינגז, אנטוניו לופז, חוזה אנטוניו רייס (סלביו, 78), פאולו אסונסאו, ראול גארסיה, סימאו סברוסה (חורדו, 68), סרחיו אגוארו, דייגו פורלאן.

חלוץ אתלטיקו מדריד דייגו פורלאן חוגג שער. רויטרס
איזה תענוג להבקיע את שער הניצחון. פורלאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully