וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב קטן החליט לפרוש מנבחרת ישראל

5.5.2010 / 17:04

קפטן מכבי חיפה הודיע רשמית: "היה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת. לאור הפציעה לא אוכל להמשיך בשתי המסגרות"

איתי חסיד

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: עידן גוראל

קפטן מכבי חיפה, יניב קטן, החליט היום (רביעי) לפרוש מנבחרת ישראל באופן רשמי, כך הודיע הערב המועדון. לפי ההודעה, מצבו הרפואי של קטן, שרשם 30 הופעות במדים הלאומיים והבקיע חמישה שערים, לא יאפשר לו להיות חלק מסגל הנבחרת. ההחלטה של קטן, שנעדר ממרבית משחקי הנבחרת בקדנציה של דרור קשטן - אם בעקבות פציעות ואם בשל החלטות מקצועיות - התקבלה יחד עם הצוות המקצועי והרפואי של המועדון. ייתכן מאוד ובהתאחדות לכדורגל יארגנו טקס פרידה מסודר מקטן, שערך את הופעת הבכורה שלו במשחק ידידות מול הונגריה בשנת 2000.

קטן מסר בתגובה: "אני מודה לצוות המקצועי ולכל המאמנים איתם עבדתי, היה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת. אני מבטיח שמרגע זה אהפוך לאוהד מושבע שלה, זה הזמן לתת לשחקנים צעירים יותר להוביל. לאור הפציעה הממושכת לא אוכל להמשיך לשחק בשתי המסגרות.

"עבורי מדובר בהחלטה לא פשוטה אותה קיבלתי יחד עם הקרובים לי לאחר לא מעט לבטים אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה שזו החלטה נכונה עבורי, עבור בריאותי ועבור הנבחרת.
אין זה סוד שאני סובל מבעיה לא פשוטה בגב. עומס המשחקים בשנה החולפת החמיר את מצבי הרפואי ולדעת מומחים רבים בתחום, הנני עלול לסבול מנזק בלתי הפיך כתוצאה מהעומס הרב"

קטן סבל בשנה האחרונה מבעיות רפואיות, בעיקר באזור הגב והמפשעה. בקרוב מאוד הוא אמור לכנס מסיבת עיתונאים ובה יודיע על פרישתו מהנבחרת באופן סופי. ייתכן מאוד שבמהלך הקיץ הקרוב קטן ייאלץ לעבור ניתוח שישבית אותה לתקופה מסויימת. במכבי חיפה אמרו היום כי: "קטן משחק מספר חודשים עם כאבים, אבל מעולם לא התלונן בגלל שמכבי חיפה חשובה לו".

מאמנו של קטן במכבי חיפה, אלישע לוי, התייחס להחלטה ואמר: "זאת החלטה אישית של יניב וצריך לכבד אותה. הצוות הרפואי הגיע למסקנה שאם הוא ימשיך בנבחרת הוא יקצר את קריירת המשחק שלו ולכן הוא החליט להתמקד בפעילות בקבוצה. הוא סחב את הפציעה די הרבה זמן וזה אחד המרכיבים בהחלטה שלו".

לוי התייחס גם למשחק הדרבי הקרוב ולמאבק הצמוד מול הפועל תל אביב כשאמר: “היתרון של הפועל, אנחנו במינוס חמישה שערים אבל הדבר החשוב היה לנצח את מכבי תל אביב בבלומפילד ולהעביר להפועל את הלחץ. נעשה הכל כדי לנצח את בית"ר ובני יהודה. נעלה עם ההרכב הכי חזק. אם לא ננצח, לא יהיה לנו סיכוי לקחת תואר ולכן צריך להתרכז. אי אפשר לדעת מה יהיה. את המשחק האחרון פתחנו בצורה שלא השארנו ליריבה סיכוי. אפשר להצטער שלא ניצלנו מספיק הזדמנויות בגלל יחס השערים. גם להפועל תל אביב שני משחקים קשים".

דיווח ברומניה: ג'קאריג'ה מועמד

התקשורת הרומנית דיווחה הבוקר כי הקשר האחורי של דינמו בוקרשט, קונה ג'קאריג'ה, עשוי להגיע בעונה הבאה למכבי חיפה. הקשר האחורי מחוף השנהב היה אחד השחקנים הבולטים של הפועל פתח תקוה בעונה החולפת. השער היחיד שכבש הקשר, שנחשב לשחקן קשוח מאוד אך בעל נטיות התקפיות, היה דווקא מול הירוקים בהפסד 4:1 באורווה. חיפה, כזכור, מחפשת קשר אחורי בעל כישורים דומים במקום ג'ון קולמה כשאחת הסיבות להחליפו נובעת משיקולים כלכליים וכן מהרצון להשתדרג בקשר אחורי זר לקראת המפעל האירופי.

ברומניה דיווחו כי ג'קאריג'ה יכול להרוויח במכבי חיפה שכר כפול מזה שהוא מרוויח ברומניה, כ-70 אלף יורו לעונה. כמו כן, יודעים לספר ברומניה כי דינמו בוקרשט תעשה הכל כדי להשאיר אצלה את ג'קאריג'ה, אך אם יחל משא ומתן בעניין השחקן, היא תדרוש ממכבי חיפה סכום של מיליון יורו.

ג'קאריג'ה הגיע לארץ להפועל חיפה, אך מאוחר יותר הושאל לפתח תקוה. בעונה שעברה המלאבסים רצו מאוד להשאירו, אך שיקולי מס מנעו את המשך דרכו בקבוצה, כשסוכנו הבהיר אז כי דרגת המס של השחקן תוכפל עד כדי 50 אחוז ולכן ההוצאות עבור שכרו יגדלו באופן משמעותי. מאוחר יותר התעניינה בו מכבי תל אביב, אך בסופו של דבר החליט דודו דהאן להוציא אותו לרומניה.

לאחר ששחקני הקבוצה לא התאמנו אתמול, אחר הצהרים תקיים הקבוצה אימון לקראת המשחק במוצאי שבת (20:00) מול בית"ר ירושלים בקרית אליעזר. הקשר בירם כיאל, שהחל אתמול בשיקום של שבועיים ללא כדור, יגביר את קצב האימונים לקראת פתיחת האימונים בחודש יולי על מנת לחזור לכושר.

בחיפה עדיין מחכים לתשובה של בני יהודה בנוגע לאלירן עטר, כשהנשיא יעקב שחר מתכוון לפנות אליו מיד לאחר שבני יהודה תאשר למועדון לנהל משא ומתן עם השחקן. כזכור, בשיחה בין משה דמאיו לאיתמר צ'יזיק הוחלט לתת זכות ראשונים למכבי חיפה בעניין. יתר המועמדים, נכון לעכשיו, הם: ברק יצחקי, עידן ורד, ביבאן פרנסמן ואבי סטרול. אחד מתוך שני הבלמים צפוי להגיע רק במידה ודקל קינן יעזוב לאירופה.

עדכון ראשון: 8:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully