וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארסיי זכתה באליפות צרפת

הקבוצה של דידייה דשאן ניצחה 1:3 את ראן, ניצלה את הפסדה של אוקזר לליון 2:1 וחגגה אליפות ראשונה מאז 1992

אחרי 18 שנות המתנה זכתה הערב (רביעי) מארסיי באליפות צרפת, אותה הבטיחה שני מחזורים לסיום העונה. הקבוצה של דידייה דשאן עשתה את שלה עם 1:3 דרמטי על ראן, שהציב אותה בפער של שמונה נקודות מאוקזר, שהפסידה 2:1 לליון, כשבקופה נותרו שש נקודות בלבד.

ליל (67 נקודות) עקפה את אוקזר בזכות הפרש שערים ועלתה למקום השני עם 0:2 בטולוז, אך היא כבר מרגישה את ליון (65 ומשחק חסר) נושפת בעורפה וגם אוקזר צריכה להיות מודאגת. מונפלייה ניצחה 0:1 את סושו וחזרה למקום החמישי על חשבון האלופה היוצאת בורדו, שסיימה ב-1:1 את משחק החוץ שלה מול ניס. בתחתית, סנט אטיין ניצחה בקרב ההישרדות 0:1 בבולון והורידה את יריבתה לליגה השנייה יחד עם לה מאן. גרנובל כבר נשרה לפני מספר מחזורים וכך נחתם המאבק נגד הירידה. אל הליגה הראשונה עלו קון וברסט, כאשר ארל-אביניון עשויה להיות העולה השלישית.

מארסיי - ראן 1:3

הקבוצה מהדרום ידעה שכדי לחגוג עם הקהל הביתי בסטאד ולודרום היא חייבת לנצח את האורחת שלא ניצחה כבר יותר מחודש, אבל הלחץ עשה את שלו והדרך להבטחת התואר הייתה ארוכה וקשה. הפתיחה הייתה מבטיחה כשגבי היינצה הפציץ כדור חופשי אדיר לחיבורים כבר בדקה הרביעית וקבע 0:1 למארסיי, אבל ראן איזנה בדקה ה-38 משער של ג'ימי בריאן, והמשיכה לתקוף גם במחצית השנייה במטרה לגנוב ניצחון, לפני שמאמדו ניאנג החזיר את המקומיים ליתרון בדקה ה-76, ודקה לאחר מכן חתם לוצ'ו גונזאלס את הסיפור בבעיטה נפלאה שקבעה את תוצאת המשחק.

ליון - אוקזר 1:2

אחרי ה-0:0 הביתי עם מארסיי שלא הביא לצמצום הפער מהפסגה, באוקזר כבר הצהירו כי מארסיי היא האלופה וכי הם מתרכזים בהבטחת המקום השני והכרטיס לליגת האלופות. כנראה שז'אן פרננדז ושחקניו ידעו על מה הם מדברים, אבל עכשיו גם המקום בליגת האלופות בסכנה כשהפער הוא רק שתי נקודות. ליון ניצלה את הביתיות שלה ואת עדיפותה המקצועית, כשהפכה פיגור לניצחון והשאירה לעצמה סיכוי טוב להגיע לליגת האלופות, כשהיא עדיין עם משחק חסר ביד ושתי נקודות פחות מליל ואוקזר.

המשחק התחיל טוב מבחינת אוקזר, כשאירניוש ילן נותר לבדו מול הוגו לוריס בדקה החמישית ובצ'יפ קטן שלח את הכדור לקורה. בדקה ה-15 זה כבר נכנס לחלוץ הפולני, לאחר שהוא ניצל מסירה איומה אחורה של אנתוני רבייר, עקף את לוריס וגילגל פנימה. שער החובה העיר את ליון, שאיימה ללא הרף על שער אוקזר, מצאה את הקורה מרגלי ז'אן מאקון ובתוספת הזמן של המחצית השוותה עם פנדל מוצלח של ליסנדרו לופז. התסכול של ליון גבר ככל שנקפו דקות המשחק, עד שבדקה ה-84 אוליבייה סוראן הדף רע ומיראלם פיאניץ' המשיך את הריבאונד פנימה והקפיץ עשרות אלפי אוהדים בליון ובעיקר במארסיי.

טולוז - ליל 2:0

המארחת כבר מזמן איבדה עניין בליגה ואיפשרה גם למדורגת שלישית לאסוף שלוש נקודות חשובות על חשבונה ולעקוף את קוזר בדרך למקום השני. ליל, הקבוצה האטרקטיבית בליגה עם 68 שערי זכות, ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים והאריכה את הרצף לארבעה הודות לשער בדקה ה-34 של הקשר יוהאן קבאיי, שהמשיך בכושרו המצוין, ואחד נוסף של לודוביק אוברניאק בדקה ה-48.

ניס - בורדו 1:1

האלופה היוצאת בלמה את הצניחה החופשית שלה בעזרת ניצחון ביתי על טולוז, אבל בביקור שלה בריביירה לא הצליחה ליצור המשכיות ואיבדה סיכוי להדביק את המקום השלישי. אמרס פאה העלה את ניס הרגועה ליתרון בדקה ה-27, כשהברזילאי וונדל איזן בבעיטה חופשית בחלוף שבע דקות. בורדו שוב במקום השישי, לאחר שמונפלייה ניצחה בסושו וחלפה על פניה.

בולון - סנט אטיין 1:0

אחרי הקאמבק הנהדר שלהם בשבת, בו חזרו מפיגור 3:0 ל-3:3 בתשע הדקות האחרונות נגד ניס, שחקני בולון ידעו שרק ניצחון על סנט אטיין המדורגת 17 ישאיר להם סיכוי קטן לשרוד בעונת הבכורה שלהם בליגה. סנט אטיין הושפלה 4:1 בביתה מול לאנס, אבל הצליחה להתאושש עם ניצחון יקר מפז שסגר את הסיפור בתחתית. עמנואל ריבייר הצעיר, תגלית העונה של הירוקים, הכריע את המשחק בדקה ה-87 ושלח את בולון יחד עם לה מאן לליגה השנייה.

משחקים נוספים:

סושו - מונפלייה 1:0
למונפלייה: אלברטו קוסטה (72)

פריס סן ז'רמן - ואלנסיין 2:2
לפ.ס.ז': מבלוט ארדינג (30), מתיאה קזמן (90). לוואלנסיין: גטאן בונג (59), פאהיד בן חלפאלה (90)

לאנס - גרנובל 1:1
ללאנס: טויפילו מאולידה (68). לגרנובל: לורן קורטואה (45)

לוריין - מונאקו 2:2
ללוריין: מורגן אמלפיטאנו (42), קווין גמיירו (80). למונאקו: הרונה לוקמן (41), מוסא מאזו (71)

נאנסי - לה מאן 2:3
לנאנסי: ז'וליאן פרה (18 ו-32), כריס מאלונגה (62). ללה מאן: מודיבו מאיגה (25), מתיו דוסבי (27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully