וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על המקום הראשון

יניב בינו

10.4.2010 / 8:02

התקשורת הקטלנית לא מרחמת ("מראדונה + רונאלדו = מסי"), הפרשנים הספרדים לא מוותרים ("עדיין לא הגיע למשחקים גדולים"), החברים בריאל לא תומכים וההצגות של מסי לא נותנות מנוח למי שהיה עד לא מזמן מועמד ראוי לשחקן הטוב בעולם. במוצ"ש רונאלדו רוצה לפתוח את הקרב מחדש

יממה לאחר הרביעייה של מסי מול ארסנל, ששלחה את ברצלונה לחצי גמר ליגת האלופות, התראיין כריסטיאנו רונאלדו. כשנשאל הפנומן הפורטוגלי האם צפה במשחקה של בארסה, השיב: "אני לא עוקב אחר ליגת האלופות". בין אם נכונים דבריו של שחקן ריאל מדריד ובין אם לא, סביר להניח שהידיעה שמסי הפך לאלוהים חיים במספר מקומות לא קטן על פני הגלובוס מצאה את דרכה אל אוזניו בדרך כלשהי.

מאז אותה רביעייה של מסי (שעקף את רונאלדו בטבלת מלך השערים באלופות) ובכלל בחודשיים האחרונים, כשהארגנטינאי בכושר שיא, וההשוואה ביניהם הפכה קלה יותר כששניהם משחקים באותה ליגה, רונאלדו לא מפסיק לשמוע כמעט מכל עבר את פרשני ואוהדי הכדורגל בעולם מתאחדים סביב הדעה מי גדול יותר. העיתון 'אל מונדו דפורטיבו' הרחיק לכת כשכתב את המשוואה הבאה: "מראדונה + רונאלדו (הברזילאי) = מסי". למרות שמסי נהנה מנתוני פתיחה טובים יותר (מגיל צעיר בברצלונה, הקונצנזוס סביבו בקבוצה ומחוצה לה והתמימות), אף אחד לא עושה הנחות לרונאלדו.

המלחמה בקלאסיקו היא לא רק בין קבוצות, מעמדות ושאר יריבויות. היא אפילו לא רק קרב היוקרה בין שני הכוכבים הגדולים בעולם. היא בעיקר המלחמה הפרטית של רונאלדו לזכות מחדש בהכרה לה הוא ראוי. השחיקה במעמדו בשנה האחרונה גדלה, ודאי לאור התעצמותו של מסי, שנהנה מתהילת עולם, בעוד הוא, רונאלדו, למרות יכולת נהדרת, שמשאירה את ריאל חזק בתמונת האליפות, איבד נקודות זכות יקרות במירוץ למקום הראשון. ביום שבת הוא יכול להחזיר לו הרבה כאלה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
שחיקה הולכת וגוברת במעמדו. כריסטיאנו רונאלדו צריך להוכיח שוב ושוב/רויטרס

הסטיגמה החדשה - לא מגיע למשחקים הגדולים

כתשעה חודשים מאז הוצג בסנטיאגו ברנבאו ב-6 לחודש יולי ואחרי שנרכש ב-94 מיליון יורו, מגיע רגע האמת של רונאלדו. עם כל הכבוד לפועלו במנצ'סטר יונייטד ולמה שעבר עד כה בריאל, הרי שהקאלסיקו, מעבר ליריבות האישית מול מסי, יכול להכריע את גורל האליפות בספרד, והרי לשם המטרה הזאת הובא בראש ובראשונה. יומיים לפני המשחק אמר רונאלדו כי "זה לא הולך להיות משחק חייו", אבל לפחות על פי הדיווחים בעיתונים בספרד, רחוק הדבר מהמציאות. העיתון הקטלאני, 'ספורט', פרסם כי הפורטוגלי הפך לאחרונה ממש אובססיבי. בעיתון ציינו כי ההופעות האחרונות של מסי, ולא רק זו נגד ארסנל, והקרב הישיר על אליפות ספרד הכניסו אותו לדריכות שיא, כשכל מחשבותיו ומעייניו נתונים למשחק. "גאוותו פצועה וכעת יש לו הזדמנות מצוינת להוציא את הסכין הנעוצה ולהראות שהבאתו לריאל על ידי פלורנטינו פרז הייתה כדאית", נכתב.

מוטיבציית השיא של רונאלדו לקראת המפגש לא נובעת רק מהעימות מול מסי, אלא גם בגלל שבספרד טוענים שהפורטוגלי, חרף התפוקה המצוינת (25 שערים ב-27 הופעות), עדיין לא הופיע למשחקים הגדולים של ריאל העונה. אם על המשחק הפושר בקאמפ נואו הוא עוד קיבל הנחה כי לא היה כשיר במאת האחוזים (הוחלף אחרי שעה), הרי שבצמד המפגשים מול ליון (למרות שכבש את השער היחיד) וכן בהפסדי הקבוצה בליגה, לא הצליח רונאלדו לחלץ את העגלה מהבוץ, כך נטען נגדו. בספרד גם טורחים כל העת להשוות זאת לתפוקה של מסי, שידע להתעלות מעל הבינוניות של בארסה במשחקים מסוימים ולהביא את נקודות במו רגליו.

החברים החדשים – בין תמיכה ליריבות

רונאלדו הגיע בקול תרועה רמה לעיר הבירה, לאחר ששבר את שיא ההעברות שקבע זמן קודם לכן חברו החדש לקבוצה, קאקה. היחס שקיבל רונאלדו בתחילת דרכו בין אם מחבריו לקבוצה ובין אם מהתקשורת היה מפרגן יחסית, אלא שעם הזמן הפך לאמביוולנטי. מחד, כולם מכירים בכך שמדובר בשחקן מוכשר מאין כמותו, מאידך מנסים כל העת לנגח אותו. בראשית השנה, האידיליה בקבוצה סביבו פרחה. 'מארקה' דיווח בהתלהבות כי שחקני ריאל הופתעו בחדר ההלבשה מהנחישות, העוצמה והכוח. "הוא עובד ללא הפסקה", התפעם הקפטן והסמל, ראול. "הוא מהיר כמו מטוס", העיד מיצ'ל סלגאדו, כשזה עוד היה בקבוצה. כבר אחרי יומיים של אימונים מיהר המאמן הטרי מנואל פלגריני לשבח את הכוכב: "הוא השחקן הראשון שמגיע לאימונים".

לאחר תשעה חודשים, תמיכתם של שחקני ריאל, על המגרש ומחוצה לו, כבר לא מובנת מאליה והיריבות האישית עושה את שלה. בניגוד למסי, רונאלדו לא מקבל את מלוא העזרה. אם אחרי כל עבירה על הארגנטינאי מתייצבים לצידו כל שחקני ברצלונה, הרי שבריאל, ברוב המקרים, נותנים לו להסתדר בכוחות עצמו. גם מבחינה מקצועית, בבארסה כולם עובדים לטובת מסי, בעוד אצל הבלאנקוס לא כך הדבר. רונאלדו גם סובל מכך שקאקה, שהיה אמור לחלוק איתו בנטל, נותן עונה רעה במיוחד. הפורטוגלי צריך להגשים כמעט לבד את חלומותיהם של אוהדי ריאל. רונאלדו וקאקה ביחסים טובים אמנם, אבל היה בספרד מי שטרח להביא ולהבליט את דבריו של מאמן ריאל לשעבר ברנד שוסטר, שטען שרונאלדו גונב את כל הפוקוס מקאקה.

השער השני בניצחון האחרון על ראסינג סנטנאדר באל סרדינרו הוכיח כמעט סופית כי הקרע בין רונאלדו והיגואין, שנפער בעיקר עקב ההדחה מהצ'מפיונס, עדיין קיים. חרף הניסיונות להכחיש כי בין השניים קיימת סוג של תחרות וטינה, העיתון 'אל מונדו דפורטיבו' פרסם, אולי כחלק מלוחמה פסיכולוגית נגד ריאל ואולי לא, שנשיא ריאל עשוי למכור את היגואין בקיץ, למרות היכולת הנהדרת. הסיבה, כך הוסבר בעיתון, נעוצה בכך שפרז רוצה לשמור על התכשיט שלו (רונאלדו) בכל מחיר ומוכן לפיכך להסיר כל מכשול (היגואין) שעומד בדרכו.

עם זאת, יש כאלה בריאל שעדיין זוכרים לפרגן ולהחמיא לרונאלדו. הרביעייה של מסי אולי הוכיחה לאחרים מי גדול יותר, לא לשחקני ריאל. "רונאלדו", אמר גוטי, "טוב לפחות כמו מסי אם לא יותר", ומרסלו הוסיף: "אני יודע למה מסי מסוגל, אבל עבורי רונאלדו הוא השחקן הטוב בעולם. הוא עובד קשה מאוד, נמצא כל היום במכון הכושר ומחפש עוד ועוד שלמות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

התקשורת - ממפרגנת לעוקצת

גם כלי התקשורת בספרד החלו בראשית הדרך, כמו שחקני הקבוצה, במחמאות לחלוץ, אלא שאט אט לאור גינוני הכוכבות שלו, מסעות הפרסום וחוזי הדוגמנות המפנקים, שינו את יחסם כלפיו - "פרובקטור", "פרימדונה", הם רק חלק מרשימה של כינויים שהודבקו לו. בניגוד למסי, שכל כדור ברשת מקרב אותו לאלוהים, הרי שהצלחה של רונאלדו הופכת את הלחץ סביבו לגדול יותר. בעוד הארגנטינאי משחק מגיל 13 בבארסה ועבר את כל מחלקות הנוער ב'לה מסייה', רונאלדו הגיע ממנצ'סטר כדי להצעיד את ריאל להישגים, כשכל דבר אחר ייחשב לכישלון מהדהד. בכל זאת, תג מחיר של 94 מיליון יורו מכביד מאוד. "שבעה חודשים חלפו מאז רונאלדו הובא לריאל ואפשר לומר שהוא לא מאכזב. להפך, בכל יום שעובר התדמית שלו גדלה, ועם זאת יש לו מה להוכיח", נכתב במאמר מערכת של העיתון 'מארקה'.

רונאלדו ממשיך לאורך כל העונה להפגין את כישוריו, אולם קשה שלא לחוש לחוש בשמחה לאיד של התקשורת הספרדית כלפיו לאחר ההתלהבות הראשונית. אחרי ההפסד של ריאל לאתלטיק בילבאו בסן מאמס, רדפה המדיה את השחקן וצלבה אותו כיוון שלא החליף מילה עם חבריו כל הדרך חזרה. "אפילו כשהתפזרו השחקנים לרכבים, לא טרח רונאלדו לברך לשלום את האחרים", נכתב. רוב הפרשנים ראו זאת כהתנשאות ושחצנות, מעטים הסכימו עם זה שרונאלדו פשוט היה עצבני ונרגז כיוון שהוא מרגיש מחויב בכל מאודו לקבוצה ולהישגיה. גם הדיבורים על כך שהוא לא צוהל בשעריו של היגואין ולא טרח לחבק את צ'אבי אלונסו אחרי פנדל שזה בעט במקומו, חרגו מכל פרופורציה.

"הוא שחקן גדול, אבל יש בו הרבה דברים שאנשים לא אוהבים", העיד שחקן ברצלונה דני אלבס. "הפוסטרים שלו וכל הרעש שהוא מייצר סביבו, בנוסף לדברים אחרים, גורמים לכך". לפיכך, לא מפתיע היה לגלות מה רבה הייתה השמחה בספרד כשתמונות של אצבעות רגליו פורסמו לא מכבר – חומת השלמות נסדקה. הרצון לפרוץ את התדמית הנחשקת וההילה הזוהרת הביאה את צלמי הפפארצי להתמקד בכף רגלו השמאלית ואת העורכים בהגדלת התמונה במטרה להראות את היבלת הלא מחמיאה על בוהן רגלו והציפורניים הלא משויפות והשחורות.

הטרגדיה, לעומת זאת, עימה נאלץ רונאלדו להתמודד שעות אחדות לאחר ההדחה מהאלופות כמעט ולא נשמעה. בן דודו של השחקן, אמילצ'אר מיגל (32), שנפצע בתאונת דרכים ארבעה ימים קודם לגומלין, לא שרד ומת. מספר ימים אחרי שפקדו שטפונות הגשם ומפולות הבוץ את מדיירה, עיר הולדתו של רונאלדו, ספג הכוכב טרגדיה נוספת. רונאלדו, שהתבשר על הידיעה המרה שעות לאחר המשחק מקרוב משפחה, נשאל אחר כך בלאקוניות לפשר המקרה. "הוא היה קרוב אליי כמו אח", אמר רונאלדו כאשר הכתב המשיך ומיד עבר לשאלה הבאה, לא על הטרגדיה, כי אם לגבי ההדחה. רונאלדו, בצר לו, טען "שזה היום הנורא בחייו".

רונאלדו - לא רק כוכב נוצץ

למרות הכישרון, היכולת המופלאה, המזל וההצלחה המסחררת, עבר רונאלדו הרבה רגעים קשים בחיים. הוא איבד את אביו שהיה אלכוהוליסט והלך לעולמו לפני חמש שנים, כשרונאלדו היה רק בן 20. לפני שלוש שנים אובחנה אימו כסובלת מסרטן השד, אבל הצליחה להתגבר על המחלה והבריאה. כשהייתה בבית החולים ולא ידעה אם תשרוד את המחלה הקשה, ביקשה ממנו האם, עוד כשזה היה ביונייטד, דבר אחד. "ריאל זו הקבוצה הטובה ביותר בעולם", אמרה. "לפני שאמות אני רוצה שהוא ישחק בה. אני מאוד אשמח ואחרי זה כבר לא יהיה לי אכפת למות. אוכל למות בשלווה". עכשיו יוכל רונאלדו אפילו לשמח את אימו עוד יותר. עם אליפות. הדרך לשם מתחילה עם ניצחון בקלאסיקו.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג שער. רויטרס
רוצה לגמור ככה. רונאלדו בפוזה אופיינית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully