וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן הדיחה את יונייטד ברבע גמר האלופות

הבווארים ביצעו קאמבק ענק מפיגור 3:0, הפסידו 3:2 ועלו בזכות שערי חוץ. ליון ממתינה בחצי הגמר אחרי הפסד 1:0 לבורדו

אחרי ההצגה הבלתי נשכחת של לאונל מסי אמש (שלישי) וההתגברות של אינטר על צסק"א מוסקבה, קיבלנו הערב את שתי העולות הנוספות והאחרונות לחצי גמר ליגת האלופות. הראשונה היא באיירן מינכן, שהצטרפה למנצ'סטר יונייטד כדי לספק לנו קלאסיקה נוספת במפעל הנפלא הזה. חמישה שערים, כרטיס אדום, וקבוצה שחוזרת מפיגור בן שלושה שערים כדי להעפיל לשלב הבא - כל זה, ועוד המון, היה לנו באולד טראפורד. בסופו של דבר הבווארים אמנם הפסידו 3:2, אך שני שערי החוץ בצירוף הניצחון 1:2 במשחק הראשון העלו אותם לארבע האחרונות. יונייטד הופכת לנציגה האנגלית השלישית שנושרת ברבע הגמר, ולראשונה מזה שבע שנים שלב חצי הגמר יהיה נטול קבוצות מהממלכה הבריטית.

במשחק השני, בדרבי הצרפתיות, אמנם הצליחה בורדו לנצח 0:1 את ליון בביתה, אך גם זה לא הספיק לה על מנת להשיג את הכרטיס הנכסף לחצי הגמר. כזכור, במשחק הראשון ניצחה הקבוצה של קלוד פואל 1:3 בסטאד דה ז'רלאן, והערב ההפסד המינימלי הספיק לה כדי לעשות את קפיצת המדרגה אותה היא מחפשת כבר שנים רבות: העפלה היסטורית לחצי הגמר. בשלב הבא כבר תחכה לליון באיירן מינכן ואחרי תצוגות היומיים האחרונים, לנו לא נותר אלא לספור את הימים.

מנצ'סטר יונייטד - באיירן מינכן 2:3 (4:4 בסיכום המשחקים)

אולד טראפורד לא נקרא תיאטרון החלומות לחינם. ואכן, הכל קיבלנו במשחק המרתק הזה הערב. זה התחיל כשווין רוני עלה בהרכב של מנצ'סטר יונייטד, בניגוד לכל ההערכות המוקדמות. נמשך כשהשדים האדומים רכבו על גבי המומנטום האדיר מהקהל, פתחו מדהים, והוליכו 0:3 אחרי 41 דקות. מנצ'סטר יונייטד רקדה על המגרש באותן דקות, לא פחות. רוני, ולנסיה ונאני הציגו כדורגל יוצא דופן, ובאותם רגעים לא ניתן היה לדמיין שום סיטואציה מלבד העפלה נוספת של המכונה המשומנת של אלכס פרגוסון לשלב רבע הגמר.

ועכשיו נחזור 11 שנים אחורה, לגמר ליגת האלופות של 1999. באיירן מינכן מובילה על מנצ'סטר יונייטד 0:1, המשחק נכנס לזמן פציעות. השאר היסטוריה: השדים האדומים מבצעים את אחד הקאמבקים הגדולים בתולדות המפעל, מנצחים 1:2 ומניפים גביע בלתי נשכח. ובכן, הערב הגיעה הנקמה, ושוב היא הגיעה ממקום בלתי צפוי. זה התחיל עם איביצה אוליץ', נמשך עם הרחקתו של רפאל, והגיע לשיא ולסיום עם שער מדהים של אריאן רובן. לפתע, כל שנותר מהפתיחה המדהימה של מנצ'סטר יונייטד היה בגדר זכרונות: ווין רוני ירד לספסל, המועדון הגדול נכנס ללחץ, שעון החול אזל, השופט הכניס את המשרוקית לפה ושרק. מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן, מהפך. הפעם, היו אלה הגרמנים שחגגו.

דקה 7 - גול! רוני מסר כדור ארוך לולנסיה באגף הימני. הקיצוני המצוין היטל בבאדסטובר והעביר כדור רוחב, אותו המשיך נאני בצורה מדהימה, עם העקב ופנימה. 0:2 נפלא ליונייטד.

דקה 34 - התקפה מתפרצת נאה של יונייטד הגיעה לרפאל, שפרץ יפה, נכנס לרחבה ובעט סנטימטרים מהקורה השמאלית.

דקה 39 - כדור עומק מצוין של מולר מצא את אוליץ' לבד מול ואן דר סאר, אלא שהשוער הוותיק יצא היטב והציל את קבוצתו מספיגה.

דקה 41 - גול! פריצה יוצאת דופן של ולנסיה המופלא מימין הסתיימה בכדור רוחב שעבר את כל ההגנה והגיע לנאני, שבעט אדיר בנגיעה אחת ולא השאיר לבוט שום סיכוי. 0:3 מדהים ליונייטד.

דקה 42 - גול! כדור ארוך מצא את הראש של מולר, שנגח לאחור ומצא את אוליץ', שהסתדר היטב את עם וידיץ' ובבעיטה אלכסונית הכניע את ואן דר סאר. 1:3.

דקה 50 - רפאל תפס את ריברי בחולצה במרכז המגרש, ספג צהוב שני טפשי והורחק.

דקה 54 - שוב בוט יצא לא טוב, נאני ניצל זאת, הקפיץ ובעט מהאוויר, כדור שחלף סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 59 - ריברי בעט מצוין מכ-20 מטר, אלא שואן דר סאר הדף היטב.

דקה 63 - כדור ארוך של אברה מצא את נאני לבד בחלק המגרש של באיירן. הפורטוגלי שעט את הרחבה, אלא שהבעיטה שלו מצאה את בוט מוכן, והכדור נהדף לקרן.

דקה 74 - גול! כדור קרן של פרנק ריברי מצאה את הרשת הימנית המדהימה של אריאן רובן, שבעט כדור אדיר מהאוויר ולא השאיר לואן דר סאר שום סיכוי. 2:3 ליונייטד, ובתוצאה הזאת הבווארים בשלב הבא.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, רפאל, נמניה וידיץ', ריו פרדיננד, פטריס אברה, דארן פלטשר, מייקל קאריק (דימיטאר ברבאטוב, 80), דרון גיבסון (ריאן גיגס, 81), אנטוניו ולנסיה, נאני, ווין רוני (ג'ון אושיי, 54).

הרכב באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ להאם, דניאל ואן בויטן, מרטין דמיקליס, הולגר באדסטובר, בסטיאן שוונשטייגר, מארק ואן בומל, אריאן רובן (חמיט אלטינטופ, 76), תומאס מולר (מריו גומז, 46), פרנק ריברי, איביצ'ה אוליץ' (דניאל פראניץ', 85).

בורדו - ליון 0:1 (3:2 בסיכום המשחקים)

לאורך שנים רבות היתה ליון קרובה. קרובה להצטרף למועדון קבוצות העילית של אירופה. תמיד מוזכרת כסוס שחור פוטנציאלי, תמיד נושרת מול הגדולות באמת. הערב רשמה הקבוצה של קלוד פואל העפלה ראשונה בתולדותיה לשלב חצי הגמר, ואולי מעתה והלאה נפרץ לו השכר.

זה אמנם נגמר בהפסד 1:0, אלא שכאן בא לידי ביטוי הניצחון המצוין 1:3 שהשיגה ליון במשחק הראשון בסטאד דה ז'רלן. האורחת אמנם היתה חסרה הערב את כוכבה, ליסאנדרו לופז, וכן את סידני גובו, אלא שלקבוצות גדולות יש אופי, ועל שאף שבורדו שלטה לחלוטין במשחק הערב, ליון הראתה את האופי הזה. תוסיפו לכל העניין טיפת מזל, וקיבלתם את העולה הרביעית לחצי גמר האלופות. שיהיה במזל.

דקה 12 - גומיס הגיע ראשון לכדור קרן מאגף שמאל, אלא שהנגיחה שלו היתה לא מדויקת וחלפה ליד הקורה.

דקה 18 - פלאסיל הגביהה בעיטה חופשית לרחבה, לוריס יצא לא טוב אך הנגיחה של גורקוף חלפה מעל השער.

דקה 45 - גול! טרמולינאס פרץ משמאל והעביר כדור רוחב לרחבה, ולאחר נגיעה אחת של פלאסיל דחק שמאק מקרוב, ופנימה. 0:1 לבורדו.

דקה 46 - גמויס קיבל כדור עומק מצוין וכבר עקף את קראסו, אלא שהבעיטה שלו היתה חלשה ואפשרה לפלאסיל להציל את המארחים.

דקה 54 - וונדל קיבל מסירה מגורקוף ובעט ברגל שמאל, אלא שהכדור חלף ליד הקורה.

דקה 60 - גומיס הפציץ בעיטה חזקה ממרחק, הכדור טס מעל המסגרת.

דקה 80 - קרן של גורקוף מצאה את הראש של סאנה, הכדור שרק ליד הקורה.

דקה 87 - הזדמנות אחרונה לבורדו. שאלמה הגביהה לרחבה, וונדל נגח מצוין אלא שלוריס רשם הצלה אדירה, שהעלתה את קבוצתו לחצי הגמר.

הרכב בורדו: סדריק קראסו, לודוביק סאנה, מארק פלאנוס (פרננדו קבאנגי, 85), מיקאל סיאני, בנואה טרמולינאס, אלו דיארה (מתיו שאלמה, 70), ירוסלאב פלאסיל, ז'וסייה (יואן גופראן, 79), יוהאן גורקוף, וונדל, מרואן שמאק.

הרכב ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, כריס, ז'אן אלן בומסונג (מתיו בודמר, 77), אלי סיסוקו, ז'רמי טוללאן, מקסים גונאלון, מישל באסטוס, קים קלסטורם, סזאר דלגאדו, בפטימבי גומיס (מיראלם פיאניץ', 66).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully