וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר נשים: מכבי אשדוד ניצחה 82:83 את רמת השרון

הבנות של עדן ענבר מחקו פיגור דו ספרתי ואיזנו את סדרת גמר הפלייאוף ל-1:1, כשקריסטי תומאס קלעה שלשת ניצחון בסיום

שבוע לאחר הופעת הבכורה שלה אי פעם בסדרת גמר הפלייאוף, מכבי אשדוד אירחה הערב (חמישי) לראשונה משחק גמר באולמה הביתי לעיני 1,200 אוהדים נלהבים, ואיזה משחק זה היה. האלופה רמת השרון החזיקה ביתרון ברוב שלבי המשחק ונראה כי הניסיון שלה שוב יעשה את ההבדל, אבל הלב הגדול של שחקניות אשדוד הופיע בסיום הרבע השלישי, המארחות מחקו פיגור דו ספרתי ובעזרת שלשה גדולה של קריסטי תומאס 2.7 שניות לסיום, גם השיגו ניצחון דרמטי, 82:83. כעת הסדרה מאוזנת עם 1:1, כשהמשחק הבא ייערך ברמת השרון בעוד שבוע בדיוק.

מכבי אשדוד, שזכתה בתחילת העונה בגביע ווינר אחרי שחלפה בחצי הגמר על פני רמת השרון, הפסידה מאז לקבוצה של אורנה אוסטפלד שלוש פעמים, כולל במשחק הבית בליגה. הפעם הבנות של עדן ענבר קיוו לתקן את הרושם, אבל ברוב שלבי המשחק לא יכלו ליכולת נהדרת של לייני סלווין, הברומטר של רמת השרון, שניפקה סל חשוב בכל פעם שקבוצתה נתקעה וסיימה את המשחק עם 17 נקודות, שבעה ריבאונדים ושישה אסיסטים.

אשדוד חזרה פעמיים למשחק, בעיקר בזכות הפצצת שלשות - פעם מצד קריסטי תומאס ופעם מצד לנה מוסטפינה - ויכוללת נפלאה של נטשה לייסי, שהשיגה טריפל דאבל נדיר של 21 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. ברגעי ההכרעה ניצלה אשדוד קבלת החלטות רעה של מירב דורי עם עבירה טיפשית והחטאה נדירה של סלווין מהקו, כדי לנצח בעזרת עוד שלשה גדולה של תומאס. הזרה הנהדרת של אשדוד נפצעה והדאיגה את ראשי הקבוצה, אבל חזרה בגדול לקראת הסיום והאריכה את הסדרה שתחזור למשחק נוסף באשדוד.

עדן ענבר, מאמן מכבי אשדוד, היה מאושר בסיום: "הראנו כל העונה אופי גדול והיום הראנו לכולם שזה לא יהיה 3:0. שיחקנו טוב, אבל עשינו הרבה טעויות. זה שיהיה פה עוד משחק זה ניצחון גדול לכדורסל הנשים ובטח לקבוצה שלנו".

אורנה אוסטפלד, מאמנת רמת השרון: "הם חזרו למשחק ולא עצרנו מאת המומנטום שלהם. הם הוציאו אותנו מהמשחק לגמרי, הפסקנו להכניס כדורים פנימה ובדקה האחרונה עשינו כמה טעויות. שתי הקבוצות היו באותה רמה, זה הכדורסל. יש פה קהל נהדר וזה טוב לכדורסל הנשים".

מהלך המשחק

אשדוד פתחה בהתלהבות ובאגרסיביות בהגנה, בזמן שרמת השרון הפציצה בדקות הראשונות מחוץ לקשת ועלתה ליתרון 8:11. קריסטי תומאס הייתה הבולטת במשחק ההתקפה של המארחות והעלתה את קבוצתה ליתרון 17:20 בסוף הרבע הראשון עם שלשה מדויקת, כשבצד השני אמברוסיה אנדרסון עם 7 נקודות שמרה את רמת השרון בתמונה. ריצה של 0:7 מצד רמת השרון נעצרה עם שלשה נוספת של תומאס. גם ריבי גרינבוים, שהתאוששה מפציעה בקרסול, צלפה מחוץ לקשת והציבה את אשדוד ביתרון 33:34. שרי סאם עם שתי שלשות נהדרות וקליעות עונשין של קיה ווהן סיפקו לרמת השרון את הבריחה הרצויה, ובמחצית 36:45 לאלופה.

הנתון המשמעותי במחצית הראשונה היה קליעות העונשין: המארחות הלכו לקו שלוש פעמים ודייקו באחת בלבד, רמת השרון עמדה על 14 מ-18. המאזן העלוב של אשדוד הוכפל הודות לקליעה מוצלחת של אורנית שוורץ, שצימקה ל-47:41 עם סל ועבירה. מנגד, רמת השרון לא קלעה במשך כמעט חמש דקות, עד שלייני סלווין, הברומטר של הקבוצה, לקחה אחריות, צלפה מבחוץ ולאחר מכן חדרה לצבע וקבעה 46:57 לרמת השרון. בזמן שבספסל אשדוד נלחצו מפציעתה של תומאס, חברותיה התחילו לירות מכל טווח ובעזרת ריצת 1:12 לקבוע שוויון 58:58 בסוף הרבע השלישי, כשלייסי קולעת שלשה עם הבאזר.

המטווח מבחוץ נמשך גם בפתיחת הרבע הרביעי, כשלנה מוסטפינה קלעה עבור אשדוד וסאם השיבה עם שתיים משלה בצד השני. הלחץ החל לתת את אותותיו בשתי הקבוצות, וכשהתוצאה תקועה על 70:70 ביצעה אנדרסון עבירה חמישית והשאירה את רמת השרון בדקות ההכרעה ללא אחת השחקניות המרכזיות שלה. יעל אהרונוב הצעירה סיפקה נקודות משמעותיות עבור רמת השרון, אבל לייסי הגבירה את הדרמה עם סל ועבירה מטופשת של מירב דורי וצימקה ל-79:78 כשנותרה דקה לסיום. סלווין החטיאה פעם אחת מהקו, ותומאס שהתאוששה מהפציעה צלפה שלשה מדהימה כשעל השעון 2.7 שניות לסיום. 82:83 דרמטי לאשדוד, 1:1 בסדרה.

קלעו לאשדוד: נטשה לייסי 21 נקודות ו-11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, קריסטי תומאס 19, אשלי ווקר 16, לנה מוסטפינה 9, נופר שלום 7, אורנית שוורץ, ריבי גרינבוים ולירן בוכריס 3 כל אחת, שירן צעירי 2.

קלעו לרמת השרון: שרי סאם וקיה ווהן 18 נקודות ו-9 ריבאונדים כל אחת, לייני סלווין 17, אמברוסיה אנדרסון 16, יעל אהרונוב 9, מירב דורי 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully