וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: ”חזרתי בשביל האתגר לעלות ליורו”

21.3.2010 / 18:04

לואיס פרננדז הוצג רשמית כמאמן נבחרת ישראל, ואמר: ”זה אתגר גדול להעלות את ישראל ליורו. יש פה הרבה כישרונות, ישראל יכולה לעלות לשלב הבא”. לוזון: ”יש לנו כימיה מצוינת איתו. מאמין שנחייך כל הדרך אל היורו”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

לואיס פרננדז יהיה מאמנה הבא של נבחרת ישראל, כך סוכם היום אחר הצהריים (ראשון) בינו לבין ראשי ההתאחדות. פרננדז חתם לשנה וחצי ויוליך את הנבחרת במוקדמות יורו 2012. ההערכות הן שהוא ירוויח בתקופה הזו כ-480 אלף יורו. אם ישראל תעפיל לאליפות אירופה, יקבל הצרפתי מענקים נוספים. פרננדז יחל רשמית את עבודתו ב-1 במאי וידריך את ישראל במשחקי הידידות בצ'ילה ובאורוגוואי.

בפגישה היום הסבירו יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, ממלא מקומו, שטרן חלובה, ויו"ר ועדת האיתור למאמן לנבחרת, מוטל'ה שפיגלר, על מבנה הנבחרת. מחר בבוקר צפוי להמריא פרננדז בחזרה לצרפת והוא ישוב לישראל, ביחד עם משפחתו, אחרי חג הפסח.

לפרננדז תהיה זו קדנציית אימון שנייה בישראל אחרי שהדריך את בית"ר ירושלים בעונת 2005/2006. כשחקן היה המאמן בן ה-50 חבר ב"רביעיית הקסם" של נבחרת צרפת בשנות ה-80 והוא היווה בורג חשוב בנבחרת שזכתה ביורו 1984.

את קריירת האימון שלו החל בקאן בשנת 1992 ולאחר מכן עמד על הקווים של פ.ס.ז', אתלטיק בילבאו ואספניול. אחרי תקופתו בבירה הישראלית אימן הצרפתי את בטיס עד עזיבתו בקיץ 2007. במהלך עונת 2008/2009 הצטרף פרננדז לריימס מהליגה הצרפתית השניה, אך לא הצליח לעזור לה להישאר בליגה, ופוטר בקיץ החולף.

לוזון: "מקווה שנחייך כל הדרך אל היורו"

לוזון פתח את מסיבת העיתונאים וסיפר על הדרך שהובילה למינויו של המאמן הצרפתי: "רציתי לנבחרת ישראל מאמן זר. מאחר שמוטלה שפיגלר שוחח עם מספר מועמדים ולאחר שגם אני שוחחתי עם מספר מועמדים, הגעתי למסקנה שישנם שני מועמדים ראויים לאימון הנבחרת שעומדים גם בדרישות הכלכליות שלנו. לאחר בדיקות נוספות שעשיתי, החלטתי לזמן את מר לואיס פרננדז לכאן אלינו ולאחר ישיבה שנמשכה למעלה משעתיים, הבהרנו את עמדתנו כהתאחדות לכדורגל, שמענו את הדעה שלו על הכדורגל הישראלי ועל הכדורגל בכלל. ישנה כימיה מצוינת בינו לבינינו".

היו"ר המשיך והודיע רשמית: "אנחנו שמחים שהוא יהיה מאמן הנבחרת, הוא הבחירה הטובה ביותר. יש לו יתרון אחד, שהוא מכיר טוב את המנטאליות של הכדורגל הישראלי ואף אחד לא יוכל לבוא ולהגיד שהוא לא מכיר את הכדורגל הישראלי. אתם תופתעו, אבל הוא מכיר את הכדורגל שלנו גם היום, מכיר את כל השחקנים שמשחקים באירופה כולל הצעירים, ראה את חיפה והפועל תל אביב באירופה ויש לו ידע עצום לגבי הליגה".

היו"ר המשיך ודיבר גם על מהמטרות להמשך: "לא נותר לי אלא לאחל לו ולנו בהצלחה. הוא יטביע את המקצוענות שלו לטובת הכדורגל. הוא יודע בדיוק מה מצפה לנו ויתחיל את עבודתו ב-1 במאי. הוא יהיה כאן, יראה את משחקי הפלייאוף ומשחקי גביע המדינה וייסע עם הנבחרת לשני משחקי הידידות בדרום אמריקה. אני מאמין בו וסומך עליו, מאחל לו בהצלחה ובטוח שיהיה לנו קמפיין מעניין ושכולנו נחייך כל הדרך אל היורו".

לוזון התייחס לתחילת עבודתו של פרננדז: "רציתי שהמאמן החדש בנבחרת הבוגרת יהיה איתנו במשחקי הידידות כדי להכיר את השחקנים, לעשות להם מחנה אימונים וללמוד אותם במסע לדרום אמריקה. אני דורש ממנו דבר אחד: להכין את עצמו לכך שהוא יהיה כאן ברוב ימות החודש".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון יחד עם מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז. ברני ארדוב
"אתם תראו אותי פה הרבה". פרננדז/ברני ארדוב

פרננדז: "מה שצריך רק לעבור שלב"

פרננדז, שדיבר בצרפתית ונעזר מתורגמן, אמר: "אני מאוד שמח שהגענו לסיכום כדי לאמן את נבחרת ישראל. גם אם עד עכשיו לא הכל חתום, זה יסתדר בימים הקרובים. חזרתי לארץ כי יש אתגר גדול להעלות את ישראל ליורו. יש פה הרבה כישרונות ואתן את המקסימום להצלחת הנבחרת. אני מכיר את השחקנים והליגה היטב ואני רואה את השיפור וההתקדמות של הכדורגל הישראלי".

המאמן דיבר על האתגר בתפקיד: "אני בטוח שאוכל להצליח ברגע שתהיה אחדות וכבוד הדדי בין השחקנים לצוות המקצועי, זה המפתח להצלחה. אני מקווה תמיד לספק את רצונם של אנשי ההתאחדות בראשות אבי לוזון ומקווה שלא אאכזב".

לשאלה האם יבקש להביא אנשי מקצוע מצרפת ענה: "לא אביא מאמנים איתי, אלא איעזר במאמנים ישראלים. יש כאן מספיק מאמנים טובים עם יכולות. אני מכיר היטב את כל השחקנים הישראלים, אלה שמשחקים בספרד, באנגליה ובבלגיה. אשב ואתייעץ עם מאמנים ישראלים. אין לי בעיה לחיות בישראל, הדבר החשוב עבור מאמן נבחרת זה להיות פה במשחקי הליגה בסוף השבוע. אתם תראו אותי פה הרבה".

פרננדז סיים עם מחמאות לקודמיו: "מה שנעשה בשנים האחרונות בישראל הוא לא רע בכלל. אני רוצה להודות למאמנים שהיו כאן לפניי, וגם למאמני הקבוצות. השחקנים הישראלים משתפרים ועובדים יפה מאוד, מה שצריך זה רק לעבור שלב. ישראל בהחלט יכולה לעלות לשלב הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully