וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך הוא עירום

דור בלך

21.3.2010 / 11:45

מה הרס למלך השערים, שמעון אבוחצירא, את העונה בלאריסה: פציעה מספל קפה, בקשה לעזוב למכבי ת"א או יכולת רעה?

עוד לפני האימון הראשון שלו בלאריסה, הייתה התחושה של שמעון אבוחצירא קשה. "רציתי לברוח משם, לעלות על המטוס הראשון חזרה לארץ", משחזר מלך שערי ליגת העל בעונה שעברה את חבלי הלידה ביוון. "הגעתי לעיר שאני לא מכיר, שכולה על הרים ועם נופים שונים לחלוטין ממה שיש בארץ, שכולם מדברים בה שפה שאני לא מכיר ואין לי איך לתקשר איתם כי גם אנגלית לא ידעתי אז. פעם ראשונה בלי אימא, כמה שבועות אחרי החתונה, עוד לפני שהספקתי לגור יחד עם אשתי בארץ. למזלי אשתי אמרה לי שזה החלום שלנו ואנחנו לא חוזרים. לאט לאט התחברתי למקום והבנתי שאני באירופה, בליגה טובה מאוד, ואני לא יכול לוותר לעצמי".

אולי הסיבות לא היו נכונות, אבל האינסטינקטים של אבוחצירא לא טעו, ובמקום עונה חלומית הוא סיים חמישה חודשים מוקדם מהצפוי את העונה בצורה מאכזבת, רוויה בפציעות ועם שלושה שערים בלבד. את העונה הוא דווקא פתח היטב עם שני שערים, בישול וסחיטת פנדל בארבעת המשחקים הראשונים, אלא שאז נפצע לשלושה שבועות, חזר, כבש, הורחק, שוב נפצע ולבסוף גמר את העונה מוקדם מהצפוי, עם 12 משחקים בלבד תחת חגורתו, כשבחר לצאת לניתוח כדי לטפל בפציעה ישנה, על אף שיכול היה להמשיך לשחק.

"אין לי פה מזל, דברים לא הולכים לי כמו שציפיתי", מסביר אבוחצירא, שכזכור את הקדנציה שלו בקבוצה היוונית פתח בחטא כשסיפר לאנשי הפועל פתח תקווה על טיול להשתטחות על קברי צדיקים בצפון הארץ אך כבר היה בדרכו למזרח יוון לחתום בקבוצה. "זה פשוט מן נאחס כזה, הפציעה האחרונה הייתה יותר הזויה מכל דבר אחר", נזכר החלוץ הצעיר איך ישב בחדרו בבית המלון לפני משחק חוץ ולגם קפה, כשנגיעה קלה שלו בשולחן הביאה לנפילת הספל על הרצפה והתנפצותו, כשאחד מרסיסו חתך את רגלו של השחקן בצורה חמורה כל כך שהוא פונה לבית החולים שם תפרו לו את המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגעתי לעיר שאני לא מכיר, שכולה על הרים ועם נופים שונים לחלוטין ממה שיש בארץ, שכולם מדברים בה שפה שאני לא מכיר ואין לי איך לתקשר איתם כי גם אנגלית לא ידעתי אז. אבוחצירא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי תל אביב או לאריסה

על אף הפציעות וההתחלה הקשה, אבוחצירא היה אהוב במיוחד בקבוצתו החדשה, למרות אכזבה בצד המקצועי. "הוא הובא על תקן סקורר – החלוץ המוביל של הקבוצה, אבל לא כבש הרבה. וכשכל יתר הקבוצה גם לא מצליחה לכבוש זה יוצר מצב בעייתי", משחזר מנוליס קלודס המסקר את לאריסה למגזין "צ'מפיון". חשוב להבין כי לאריסה, שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי והעפילה לליגה האירופאית, ציפתה לעונה מוצלחת אך בפועל נקלעה לעונה חלשה מאוד בה היא תיאבק עד לרגע האחרון על הישרדותה. אבוחצירא עצמו כאמור הוא אחד הגורמים לאכזבה. "הוא הגיע בתור מלך השערים של ישראל וציפו ממנו לתת תפוקה דומה פה, מכרו לקבוצה שחקן הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת", מסביר קלודס. "הוא בהחלט מאוד מוכשר, אבל הוא לא מספיק בשל. אם הוא היה מגיע כהשקעה לטווח ארוך זה היה מקובל יותר, אבל הוא הגיע לפה על תקן סופר סטאר".

אלא שהפיחות המשמעותי במעמדו הגיע דווקא ממקום אחר. לאחר פגרת חג המולד שב אבוחצירא מישראל עם הצעה מפתה ממכבי תל אביב. גורמים בלאריסה מספרים שהחלוץ לחץ על נשיא המועדון, קונסטנטינוס פילאדקיס, לשחררו. הנשיא לא אהב את הלחץ לאחר ההשקעה הרבה בישראלי הצעיר, שכללה משכורת נאה, הצמדת מורה פרטית לאנגלית, ורכב ובית מפנקים. בתקשורת היוונית הכחישה לאריסה את עניין ההצעה ממכבי תל אביב, אך אבוחצירא חושף כעת כי "הגיעה הצעה רשמית ומסודרת ממכבי תל אביב, הנשיא סירב וזו זכותו המלאה. אני עדיין במערכת יחסים מעולה איתו וכל מי שאומר אחרת הוא פשוט שקרן".

כך או כך, מאז אותה הצעה אבוחצירא לא נכלל בסגל אפילו פעם אחת. המצב הקשה של הקבוצה בטבלה הביא להחלפת מאמנים, וזעזועים בסגל כשלא פחות מתשעה שחקנים חדשים הגיעו, בהם שלושה חלוצים בכירים. לזכותו של החלוץ אפשר לציין כי כמעט כל הזרים של המועדון הוחלפו, כשגם מסלים טועמה ניסתה לאריסה להיפטר, אך שמו של אבוחצירא אפילו לא הוזכר כמועמד לעזיבה.

שחקן הפועל פתח תקוה שמעון אבוחצירא. עומר רפאל
"יש לו חוזה לעוד שלוש שנים, אבל גם אם הוא ימשיך בטח לא יבנו עליו כחלוץ הבכיר. אם תהיה הצעה טובה מקבוצה בישראל, אני מאמין שלאריסה תסכים למכור אותו"/עומר רפאל

פציעה או יכולת

שיאו של התהליך היה בבחירה המשותפת של המועדון והשחקן לשלוח את אבוחצירא לניתוח שיקום המפשעה שגרם לו להחמיץ את יתר העונה, זאת על אף שיכול היה להמשיך לשחק גם ללא הניתוח. "אני לחצתי על המועדון לעשות את הניתוח", מבהיר אבוחצירא. "נכון שיכולתי להמשיך לשחק בלעדיו, אבל אז הייתי רק ב-90% מהיכולת שלי ואני מעדיף להחלים לחלוטין". אלא שעוד לפני הניתוח תירצו בלאריסה את היעדרותו של החלוץ הישראלי בפציעה שספג מספל הקפה, על אף שכבר התאמן עם הקבוצה.

"ביכולת שהוא הראה, אני לא חושב שהוא היה משחק גם אם היה בריא", מספר קלודס. "בינתיים, לא ברור כלל אם הוא יישאר. יש לו חוזה לעוד שלוש שנים, אבל גם אם הוא ימשיך בטח לא יבנו עליו כחלוץ הבכיר. אם תהיה הצעה טובה מקבוצה בישראל, אני מאמין שלאריסה תסכים למכור אותו".

השאלה הגדולה היא לא האם היוונים ימחלו לחלוץ על הלחץ שלטענתם הפעיל כדי לעזוב, אלא האם אבוחצירא עצמו צריך להישאר או לעזוב. "זה לא מעניין אותי", הוא מספר. "אם תגיע הצעה אני אקבל כל החלטה של הנשיא – אם ירצה למכור ימכור, אם לא אז לא. אני מתעסק כרגע רק בלהחלים".

מקורב לשחקן, שהיה חלק משמעותי בהעברתו לעירו של אכילס, מסביר שההצעה ממכבי תל אביב היא רק סימפטום והבעיה הגדולה היא הלחץ תחתיו מצוי השחקן בידי יועציו הרבים המנהלים לו את הקריירה. "יש לו עו"ד, ופטרון, ושלושה סוכנים וכולם לוחצים עליו והוא בסה"כ ילד חיובי ולבבי מאוד שקצת קשה לו להגיד לא. כל הצעה מקבוצה בארץ מבלבלת אותו בגללם". מאז שהגיע ליוון התרחק מעט מכל אותם גורמים ומנהל באופן עצמאי יותר את הקריירה יחד עם אישתו רעות, שכזכור לחצה עליו לא להיכנע לקשיים בתחילת הדרך ביוון, אך קל לראות גם בהשפעה הרבה של מקורביו עליו כסממן נוסף לחוסר הבשלות שעדיין קיים בו.

שחקן הפועל פתח תקוה שמעון אבוחצירא. ברני ארדוב
"מצד אחד למדתי פה מקצוענות אירופאית, מצד שני קשה להיות פצוע ולא להתאמן בארץ זרה, כשאתה רוב הזמן בבית עם האישה, רואה טלוויזיה רוב היום"/ברני ארדוב

יצחקי או סהר

בסוף העונה צפויות להגיע עוד מספר הצעות מקבוצות ישראליות בכירות, הצעות שיעמידו את אבוחצירא בפני צומת דרכים חשוב בקריירה שלו המתפצל לשני נתיבים. הוא יוכל לבחור בדרך אותה התוו ברק יצחקי וגילי ורמוט, שבחרו לשוב ארצה לאחר עונה חלשה באירופה לצורך התחשלות ובנייה מחדש, או בדרכם של פיני בלילי ובן סהר שלא נתנו להצעות מישראל או לחוסר ההצלחה באירופה להזיז את המטרה שמול עיניהם והעדיפו להתבגר ולהבשיל באירופה עצמה.

ברור שאין נתיב נכון לחלוטין ובכל דרך שיבחר הוא עשוי להצליח או להיכשל, אך ברור גם כי בלאריסה לא טועים כשאומרים כי הוא הגיע לא בשל. "נכון שאני עוד צעיר, אבל יש לי מטרות. אני רוצה להגיע גבוה", מספר החלוץ בן ה-23. "הליגה היוונית היא אחת הליגות הטובות בעולם וחבל לי שדברים לא הסתדרו השנה, אבל אני בטוח שהקבוצה תישאר בליגה".

בין אם יישארו ובין אם לאו, האם אבוחצירא יהיה שם גם בשנה הבאה עדיין לא ברור. "מה שברור הוא שאני עובר את אחת התקופות הקשות בחיי", מודה החלוץ. "מצד אחד למדתי פה מקצוענות אירופאית, מצד שני קשה להיות פצוע ולא להתאמן בארץ זרה, כשאתה רוב הזמן בבית עם האישה, רואה טלוויזיה רוב היום. אני כרגע לא חושב על העונה הבאה או על הצעות מישראל, אלא רק על להשתקם מהניתוח כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully