וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לקיים מירוצים בישראל

ירון אדרי

10.3.2010 / 12:21

חמש שנים וחצי לאחר שעבר בכנסת חוק הנהיגה הספורטיבית, אושרו התקנות המאפשרות לקיים מירוצים חוקיים בישראל

ה-10 במרץ 2010 הוא יום חג לאנשי וחובבי הספורט המוטורי בישראל. חמש וחצי שנים לאחר שעבר בכנסת חוק הנהיגה הספורטיבית (תשס"ו 2005), אישרה היום ועדת החינוך את שלוש התקנות האחרונות המסדירות את קיום מירוצי המכוניות בישראל. לאחר פרסומן ברשומות, תהליך שעשוי לקחת כחודש וחצי בגלל חג הפסח, ניתן יהיה לערוך בישראל מירוצים רשמיים.

חוק הנהיגה הספורטיבית כולל 14 תקנות שונות המסדירות את נושא המירוצים ובינהן ביטוח, תקנים למסלולים קבועים וארעיים, רשיונות נהיגת מירוץ, הסדרת הספורט המוטורי העממי וכו'. תקנה נוספת שטרם אושרה קשורה בייבוא מכוניות לישראל (מכס ומסים), אולם זו אינה מפריעה כרגע לקיומם של המירוצים. "מדובר ביום היסטורי לספורט המוטורי בישראל. אחרי עבודה קשה להביא לאישור התקנות, כעת ניתן לקיים אירועי ספורט מוטורי בישראל", כך אמר ראש הרשות לנהיגה ספורטיבית יוסי ניסן.

אישור התקנות מהווה למעשה חותמת אחרונה לעניין שעמד כשנוי במחלוקת כמעט בכל שנות קיומה של מדינת ישראל. נהגי מירוץ רבים שהשתתפו בתחרויות מעבר לים והביאו כבוד למדינה, נאלצו לקיים בישראל מירוצים בסתר ולא אחת הוצגו על ידי נציגי החוק כעבריינים. רק לפני כשבועיים הוחרמו רכבי מירוץ על ידי המשטרה בטענה כי לאלה אין רישוי בתוקף (טסט) וכי נעשו בהם שינויים אסורים למרות שנבנו בהתאם לתקנות התאחדות המירוצים הבינלאומית.

לאחר אישור התקנות, השלב הבא ברשות לנהיגה ספורטיבית הוא הנפקת רישיונות מתאימים לנהגי מירוץ וכן רישוי כלי הרכב למירוצים ובכלל זה מכוניות ראלי, טרקטורונים, אופנועים, קארטינג ועוד. העבודה תיעשה במשותף עם ההתאחדויות הקיימות (ראלי וספורט עממי, כידונאים, שטח ועבירות) ולאחר שאלה תסיימנה לכתוב את כל התקנונים הפנימיים. התאחדות אחת שטרם הוקמה היא לספורט הקארטינג, וכן קיימת אי הסכמה בין עמותות הראלי לגבי מירוצים קצרי וארוכי טווח.

ראלי חוצה ישראל 2009. ירון אדרי
ראלי חוצה ישראל 2009/ירון אדרי

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully