וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרנט יישאר עד תום העונה"

אנדרו אנדרוניקו, המפרק של פורטסמות, כינס מסיבת עיתונאים והתייחס גם לעתידו של המאמן, שיתבקש לקצץ בשכרו הגבוה

כצפוי, פורטסמות הפכה היום (שישי) רשמית לקבוצה הראשונה בתולדות הפרמיירליג שנכנסת להליכי פירוק. הבעלים הרביעי העונה, בלראם צ'אינראי מהונג קונג, לא הצליח למצוא רוכש למועדון והודיע רשמית על המהלך. לפורטסמות לא נותרה ברירה אחרת. ביום שני הקרוב אמור היה להתקיים דיון בתביעת רשויות המס לחיסול המועדון בשל חובות של 12.1 מיליון ליש"ט.

המשמעות היא שפורטסמות איבדה מיידית תשע נקודות ממאזנה שעומד על שבע נקודות ובעצם ירדה ליגה באופן מעשי מאחר והיא רחוקה 17 נקודות מחוף מבטחים. במועדון יקוו להימנע מגזירה נוספת של הורדת עד 20 נקודות מהמאזן בעונה הבאה. ארבע מהקבוצות האנגליות שנכנסו לפירוק עד כה (לידס, בורנמות, לוטון ורותרהאם) ספגו עונש הפחתת 15 עד 20 נקודות בעונה שלאחר הפירוק מכיוון שלא הסדירו את כל חובותיהן בזמן.

על פי כל ההערכות, אם פורטסמות לא הייתה נכנסת מיוזמתה להליכי פירוק, בית המשפט היה מורה על סגירת המועדון שהוקם לפני 112 שנה. לפיכך, הגיש המפרק אנדרו אנדרוניקו את כל המסמכים הדרושים ומאוחר יותר היום (שישי) הוא צפוי להתייחס לשינויים הצפויים במסיבת עיתונאים. חובות המועדון מגיעים לכ-70 מיליון ליש"ט ואנדרוניקו ינסה להגיע להסדר חובות עם הנושים. נראה כי כבר בשלב הראשון צפויה סדרת פיטורים של אנשי צוות.

למעשה, מטרת הליך הפירוק היא להבריא את המועדון כלכלית לטווח הרחוק, למחוק את החובות, בין היתר על ידי מכירת נכסים כמו שחקנים, ולהפוך את פורטסמות לאטרקטיבית עבור רוכש חדש. "זה הזמן של כולם להתאחד ולעמוד מאחורי המועדון. אנחנו צריכים להתקדם יחד", אמר היושב ראש, מארק ג'ייקוב.

פיטר סטורי, שעוד ניסה בימים האחרונים למצוא רוכש למועדון, הוסיף: "זהו יום עצוב לכל מי שקשור למועדון, אך הצעד הזה נועד להשאיר את פומפי בחיים ולתת הזדמנות להשקיע במועדון ולקחת אותו לכיווון חיובי. אמשיך לעבוג עם המפרק ואעזור לו למכור את העסק ואני מקווה שזה יקרה במהרה כי יש התעניינות. אמשיך לעבוד גם עם אברהם גרנט בצד המקצועי. אחרי שהמועדון יימכר, אעזוב את תפקידי".

המפרק: "אציל את המועדון"

אנדרו אנדרוניקו, המפרק של פורטסמות, כינס מסיבת עיתונאים בפראטון פארק ודיבר על עתיד המועדון. אנדרוניקו, ששימש בתפקיד זהה בסווינדון, הודיע כי אברהם גרנט יישאר בתפקידו עד תום העונה: "דיברתי עם גרנט והוא הבטיח להישאר איתנו עד תום העונה. יהיה נאיבי מבחינתי לחפש עכשיו מנג'ר חדש. צריך להעריך את אברהם על העבודה שהוא עושה לאור הדברים שהוא נאלץ להתמודד איתם". על פרסומים בתקשורת המקומית בעיר, גרנט יתבקש לקצץ בשכרו העומד על כ-950 אלף ליש"ט לעונה.

אנדרוניקו גילה כי המועדון חייב בין 60-70 מיליון ליש"ט והבטיח לאוהדים כי יציל את המועדון: "נבחן את כל ההיבטים הכלכליים. המטרה שלנו היא למקסם את ההכנסות ולצמצם עלויות מיותרות. נצטרך לקבל החלטות קשות בימים הקרובים, נחתוך עלויות בכל הרמות, אבל אני מבטיח להציל את המועדון ולהצעיד אותו קדימה".

המפרק הודה כי ככל הנראה ייאלץ למכור שחקן או שניים, למרות שהמועדון זקוק בעניין זה לאישור פיפ"א בשל העובדה שחלון ההעברות סגור. "בכל מקרה לא תהיה מכירת חיסול. נבקש עזרה מהפרמיירליג. כל העניין הזה חדש גם להם. אציג בפניהם את הנושא בפגישה ביום חמישי הבא".

לעניין מכירת המועדון אמר אנדרוניקו שידרוש הוכחה ליכולת הכלכלית של כל רוכש פטונציאלי כדי ששוב לא תחזור סיטואציה כמו שקרתה העונה, שהמועדון נשלט על ידי אנשים ללא יכולת כלכלית מתאימה.

עדכון ראשון: 26/2 13:28

  • עוד באותו נושא:
  • פורטסמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully