וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ’: "אני אהיה מאמן נבחרת ישראל"

17.2.2010 / 11:23

איל ברקוביץ’, שרואה עצמו כמועמד לתפקיד המאמן הלאומי, נשא נאום משולהב. בעיקרי דבריו אמר: "כל המדינה רוצה אותי, אני מרגיש כמו ראש הממשלה. ראינו כבר את כל המאמנים עם הניסיון. אדון אוחנה, אני רוצה להיות המאמן על אפך וחמתך. למה בוואלה! כתבו שאני בהמה ברברית?"

ברני ארדוב

צילום וידאו: דייב שחר

שחקן העבר איל ברקוביץ' שבר שתיקה כשכינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים במלון הילטון בתל אביב, בה הוא דיבר על עתידו המקצועי. בשבירת השתיקה שלו הבהיר ברקוביץ' כי הוא, ושום דבר לא יעצור מבעדו, יהיה המאמן הבא של נבחרת ישראל אחרי דרור קשטן. "אני אהיה גלוי איתכם", פתח ברקוביץ' את דבריו. "הסחבת הזו בדבר המינוי לא מעניינת אותי. מי שמתעסק בזה אלה העיתונאים וכל המדינה.

"הצבתי עצמי להיות מאמן הנבחרת ואני הולך על המטרה הזו עד הסוף", אמר שחקן העבר באופן נחרץ ביותר ובקול תקיף. "לא יעזור לאף אחד: אני אהיה מאמן נבחרת ישראל. לקחתי את זה בכל הרצינות לפני חמישה חודשים ואני אמשיך עם זה. לפני חמישה חודשים קיבלתי טלפון משני אנשים שאני מאוד מעריך, אחד איש חזק בהתאחדות לכדורגל ושני, עיתונאי בכיר שאמר לי: 'איל, אם אתה רוצה להיות מאמן נבחרת, תשתוק'.

"ואכן שתקתי", הוסיף ברקוביץ'. "חמישה חודשים נתתי לכולם לדבר, לטוב ולרע. יש הרבה כאלה שלא תרמו לכדורגל הישראלי ושלא מפסיקים ללכלך עליי יום אחרי יום כאילו באתי מעולם האופנה ואני רוצה להיות מאמן. הכול זה בלבולי מוח, אבל אני יכול לפתור הכול בשנייה. מבחינתי, הכול זה חכמת משחק, אני רוצה כדורגל סקסי ואינטראקציה עם השחקנים. גם המאמנים הגדולים לא היו אף פעם שחקני כדורגל, הם לא חוו אף פעם מה זה כדורגל. גם אתם לא יודעים להיות מה זה שחקן. דבר אחד זה שלא הייתי אף פעם מאמן, אבל ראינו כבר את כל אלה עם הניסיון".

בהמשך דבריו התייחס ברקוביץ' לדרך שבה יעבוד, אם ימונה: "תביאו צוות גדול שיעבוד איתי, נביא שני עוזרי מאמנים - עוזר מאמן הגנה ועוזר מאמן התקפה. נביא גם מאמן שוערים ומאמן כושר. לא צריך להיות חוכמולוגים גדולים, כדורגל זה משחק פשוט, זה משחק של העם, לא צריך להיות כזה גדול. אם נתנו לז'וטאוטאס כבוד, למרות שהוא היה שחקן הרבה פחות גדול ממני, אז צריך לתת לי כבוד. כל המדינה רוצה אותי. בכל הסקרים, גם בוואלה!, שהתחילו נגדי, עכשיו הם בעדי. אדון אוחנה, אני לא מתבייש להגיד: 'אני רוצה להיות מאמן נבחרת ישראל על אפך ועל חמתך'.

"אני הולך ברחוב וכולם מספקים לי תמיכה רבה, אני מרגיש כמו ראש ממשלה", הוסיף ברקוביץ'. "כדורגל זה מאהבה. אל תספרו לי שיטות וטקטיקות, זה הכול מהלב ומהאהבה. מי שרוצה נבחרת טובה צריך למנות מישהו עם לב. בוואלה! כתבו שאני בהמה ברברית. מי שכתב ישב פעם לראות איזה פרויקט הקמתי בנשר? אנשים חולמים על פרויקט כזה. אני מביא כסף מהכיס שלי כדי שיהיה שם הכול לילדים. תשאלו את מי שמכיר אותי אם אני בהמה ברברית. למה אומרים לי את זה? כי קיללתי פעם שופט או משכתי לאיציק זוהר בביצים?".

"לא צריך להביא מאמן זר ב-20 מיליון שקלים"

"אני לא מחפש להתחנף, אנשים אוהבים את זה", המשיך לירות ברקוביץ'. "הייתי בהרבה משחקים, כנראה שאנשים מאמינים בי, כנראה שאנשים רוצים אותי. רציתי שאברהם גרנט יפסיד כי הגיע הזמן לתת כבוד במדינה. זה כמו שאני אהיה מאמן ואני אנפה את יוסי בניון. איך זה ייראה? לא אמרתי על אף אחד שהוא לא ראוי. ראובן עטר ראוי, טל בנין ראוי, מעולם לא אמרתי שמישהו לא ראוי, אבל לא צריך להביא זר ב-20 מיליון שקלים.

"יש עוד מישהו בקטגוריה שלי שחמש שעות ביממה עומד עם טרנינג ומאמן כדורגל? מוטל'ה שפיגלר היה אצלי ונגנב ממה שהוא ראה. אין לי כבוד או אגו. תראה לי את הכוכבים, שבמקום לפטפט כל היום בטלוויזיה, שילכו ויאמנו ילדים ויביאו 300 אלף שקלים מהבית".

על יחסיו עם ראשי ההתאחדות, אמר ברקוביץ': "אני ביחסים מצוינים עם אבי לוזון ושטרן חלובה, אין שום מתח בינינו, אבל הגיע הזמן לעשות סוף לכל הספקולציות. יש לי בראש מי אני רוצה שיהיה בצוות שלי. אם ההתאחדות תמנה אותי, אז אני אגיד את מי אני רוצה. יש מיליון שמות אפשריים".

לגבי הנושא הכספי, הוסיף: "הכסף הוא לא העניין. כל הצוות שלי יעבוד ב-10 אחוזים ממה שרוצים לתת למאמן זר - 20 מיליון שקלים. מה שאני אומר ללוזון תשאירו לנו, אבל בגלל כל הדברים שהצטברו, אמרתי שאני לא נותן בלעדיות ורציתי לכנס מסיבת עיתונאים.

"אני מאמין בדור הזה וחושב שיש לנו שחקנים מצוינים", המשיך. "אני לא אגיד את הרשימה של השחקנים כי היא ארוכה וטובה. יש לנו בית מוקדמות טוב, בית נוח, לא בית קל אבל אפשר וצריך לעלות ליורו.

לסיום הודה הקוסם לכל מי שנתן לו את תמיכתו: "אני רוצה להגיד תודה רבה לכל עם ישראל, קיבלתי תמיכה מדן ועד אילת, אני רוצה להודות לכל בית שתומך בי להיות מאמן הנבחרת, הלוואי והחלום שלי יתגשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully