וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את אפס פילזן 62:72

מכבי תל אביב התגברה על משחק מסורבל והשיגה ניצחון 62:72 על אפס פילזן, ששמר אותה חזק בתמונת ההעפלה להצלבה

כשהביטו ראשי מכבי תל אביב על לוח המשחקים שלהם לטופ 16, סביר להניח שהמשחק של הערב (חמישי) סומן כבאנקר פשוט במיוחד. כשהבית שלך מכיל את ריאל מדריד וסיינה, הגיוני לחשוב ככה. אלא שאפס פילזן, שגברה במחזור הקודם על האיטלקים עשתה לא מעט צרות לצהובים, לפני שנכנעה 72:62. במכבי יכולים להיות מרוצים בעיקר מיכולתו המשופרת של אלן אנדרסון, שחזר לעצמו הערב עם משחק גדול (23 נקודות ו-9 ריבאונדים) בו לקח על עצמו את האחריות, כמו גם מהניצחון הביתי, אותו היו חייבים הצהובים להשיג, במטרה לשמור על סיכויי העפלה טובים. עתה תנסה האלופה הישראלית לסגור דאבל מול הטורקים, כשהשתיים ייפגשו במחזור הבא באבדי איפקצ'י.

אלן אנדרסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המנהיג של הצהובים. אנדרסון/ברני ארדוב

הצהובים פתחו טוב את המשחק, במטרה לרוץ כמה שיותר, אבל האורחים ידעו זאת היטב וניסו להאט את הקצב כשהם הולכים בעיקר פנימה. לקראת סיום הרבע הראשון הצליחו המארחים לפתוח פער קטן, בעיקר תודות לריבאונד הגנה טוב. יכולת טובה של פניני ואנדרסון כבר הביאה את מכבי ליתרון 10 ברבע השני, אבל כפי שקרה לא לא פעם העונה, ההגנה בצהוב איפשרה לקלעים של האורחים למצוא זריקות פנויות, ואלה איפשרו להם לחזור למשחק, תודות לצ'ארלס סמית, כשבמחצית זה רק 3 לזכותה של מכבי.

סמית המשיך את היכולת הטובה שלו מחוץ לקשת גם במחצית השניה, כשההגנה הצהובה לא מצליחה להסתדר איתו, אך התעוררות של אלן אנדרסון הביאה לגרשון את המנהיג שהיה דרוש לו, וזה הוביל את חבריו ליתרון 6 ברבע האחרון. הטורקים עוד ניסו לחזור, שתי דקות לסיום, אבל אנדרסון בערב גדול מצא את בלות'נטל, וזה צלף שלשה שסגרה את סיפור המשחק. הצהובים לא רק זכו בניצחון חשוב, אלא גם יצרו לעצמם פער שעשוי להיות משמעותי מאוד במשחק במחזור הבא, במקרה בו שתי הקבוצות יסיימו עם מאזן זהה בבית.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, גיא פניני וד'אור פישר.

פילזן העלתה בחמישייה את קרם טונצ'רי, בוטסי ת'ורנטון, צ'ארלס סמית, קוקו ארמל, קאיה פקר.

מכבי פתחה עם הרבה אנרגיה, ועלתה ליתרון מהיר בזכות נקודות של פניני ואנדרסון, אבל הטורקים החלו לחפור בצבע, ונקודות של ת'ורנטון וארמל העלו את פילזן ליתרון. מכבי לא ממש פגעה בהתקפה, אבל ריבאונד התקפי טוב של הצהובים איפשרו לפניני ו-ויז'נייבסקי העלו את הצהובים ל-6:10. עתאמן עשה שינוי והכניס את פופוביץ' וראקוצ'ביץ', שמיד הגיבו בנקודות מהירות שהעבירו את היתרון לטורקים. מכבי אמללה את האורחים עם עוד ועוד ריבאונדים בהתקפה, ויכולת טובה של איידסון הורידה את הצהובים ביתרון 13:18 בסיום הרבע הראשון.

מכבי המשיכה בריצה שלה גם ברבע השני, כשפילזן ממשיכה לאבד, ואנדרסון העניש מחוץ לקשת כדי להעלות את המארחים ליתרון 9. השטף בהתקפה של הצהובים נעצר כשהמארחים חיפשו בעיקר קליעות מבחוץ, וסמית וסנטיאגו הורידו את ההפרש ל-4 בלבד. מכבי חזרה פנימה ומצאה את פישר שקלע 4 רצופות, ומתפרצת שהסתיימה בפניני קבעה 23:33. סמית סוף סוף התעורר עם שלשה גדולה, פניני החזיר באחת משלו, אבל עוד חדירה של האמריקאי המצויין, בצירוף נקודות של ת'ורנטון הורידו את הטורקים בפיגור מינימלי, 36:33.

אלן אנדרסון עלה ממוקד מאוד לרבע השלישי, וקבר שני סלים נהדרים, שמנעו מהטורקים קאמבק, בדרך ליתרון 37:42. האורחים המשיכו להילחם, שוב מצאו את היד הפנויה של סמית מחוץ לקשת, ות'ורנטון ניצל עוד חור בהגנה וב-4 נקודות רצופות העלה את הטורקים ליתרון ראשון, 42:44. הקהל בהיכל לא אהב זאת, אבל אז הגיעה התקפה נהדרת של הצהובים, שהסתיימה בדאנק נהדר של אנדרסון, שהחזירה את הצבע לפני האוהדים. היתרון המשיך להחליף ידיים, כשסמית שוב מוצא שלשה פנויה, ואיידסון מגיב עם אחת משלו מהפינה. נקודות של אנדרסון הורידו את מכבי ביתרון 49:51 בסיום השלישי.

דניאל סנטיאגו פתח את הרבע האחרון עם 4 נקודות רצופות, אבל אנדרסון המשיך להיות האיש של גרשון באותן דקות, עם נקודות ועצירה הגנתית טובה, בצירוף עם נקודות מהקו של בלות'נטל העלו ל-55:61. בלות'נטל וטונצ'רי החליפו שלשות ביניהם, ואנדרסון בלייאפ יפה שמר את הפער על 6. שחקניו של עתאמן לא מצאו את עצמם בהתקפה, ומן העבר השני מצא אנדרסון את בלות'נטל בפינה, וזה צלף שלשה שקבעה 60:70, דקה וחצי לסיום. הטורקים איבדו את הראש ונלחצו, ומכבי ניצלה זאת כדי לשמור על הפער, שעשוי להיות משמעותי מאוד, במיוחד במחזור הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 23 (8 מ-8 ל-2), 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות, דייויד בלות'נטל 11, גיא פניני 10 ו-5 ריבאונדים, דיאור פישר 8, אנדרו ויז'נייבסקי 5, סטפון לאזמה 4 ו-6 ריבאונדים, דורון פרקינס 2 ו-5 אסיסטים, דרק שארפ שיחק ולא קלע.

קלעו לאפס פילזן: צ'ארלס סמית 15, בוטסי ת'ורנטון 13, דניאל סנטיאגו 10, קוקו ארמל ופט שומפרט 6 כל אחד, איגור ראקוצ'ביץ' וקרם טונצ'רי 3 כל אחד, אנדר ארסלן, בויאן פופוביץ' ומאריו קאסון 2 נקודות כל אחד.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזק בתמונת העלייה. אוהדי מכבי חוגגים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully