וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס סיינטס זכתה בסופרבול

8.2.2010 / 4:37

הסיינטס פיגרו 10:0 לאחר רבע מול אינדיאנפוליס, אך ניצחו 17:31, ורשמו זכיה היסטורית בסופרבול. דרו בריס MVP

42 שנים חיכו בניו אורלינס לקבוצה שתסב גאווה לעיר. 42 שנים שנעו בין דיכאון לייאוש ולאבדון. 42 שנים, עד שהגיעו הקוורטרבק דרו בריס ומאמנו שון פייטון והפכו את הילת הקדושים לאלמותית. הסיינטס ניצחו הלילה (בין ראשון לשני) במשחק הרואי את אינדיאנפוליס קולטס 17:31 וזכו לראשונה בהיסטוריה שלהם בסופרבול, כשבריס נוטל את תואר ה-MVP.

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
האם מגיע למישהו יותר ממנו? דרו בריס על הפודיום/רויטרס

הקולטס הגיעו למשחק כפייבוריטים, אבל הסיינטס אמרו את המילה האחרונה. כמעט ארבע שנים וחצי מאז שהחריבה סופת "קטרינה" את העיר, בניו אורלינס היו נחושים לזכות בתואר הספורטיבי הגדול בתולדות העיר ולסגור את המעגל, לפחות בתחושה הפנימית של התושבים. זה קרה, וזה קרה בצדק. תוכנית המשחק של שון פייטון הממה את הקולטס והשאירה את הניצחון אצל נציגת ה-NFC. הכל תפקד היטב: ההגנה המצוינת, הבועט המשובח גארט הארטלי, המשחק האווירי ומעל לכל, הביצים והאומץ שהיו מנת חלקו של פייטון, שלא היסס ללכת על טריקים מסוכנים ויצא כששכרו בצדו.

והקולטס? לג'ים קאלדוול לא הייתה תשובה לפייטון. הפייטון שלו, מאנינג, כמעט שלא ראה מגרש, כשהסיינטס ידעו שזו הדרך הטובה ביותר למנוע ממנו נקודות. חטיפה של טרייסי פורטר למסירה של מאנינג תורגמה לטאצ'דאון סמוך לסיום ונתנה את האות לחגיגות. בסופו של דבר, הקבוצה הטובה יותר ניצחה ובאינדי יקוו שהעונה הבאה תניב עימה את הטבעת השניה של מאנינג.

רבע 1: 0:10 קולטס

הסיינטס פתחו את המשחק, אבל נעצרו מיד. הכדור עבר לפייטון מאנינג, שהחל למסור במהרה לתופסי הקולטס דאלאס קלארק, פייר גארסון ואוסטין קולי. הדרייב המבטיח הסתיים לפני הרד-זון (קו 20 היארד של היריבה) של ניו אורלינס, והקולטס הסתפקו בשער שדה של מאט סטובר - 0:3. סטובר הפך בכך לשחקן המבוגר ביותר (גיל 42) לרשום נקודות בסופרבול.

הסיינטס ניסו לתקוף, אבל התופס מרקז קולסטון לא היה מרוכז, והשמטה שלו החזירה את הכדור לקולטס, עמוק בחלק המגרש שלהם. מאנינג שוב קידם את אינדיאנפוליס, וריצה מצוינת של ג'וזף אדאי הביאה את הפרסות לאזור המסוכן, כשמסירה של מאנינג מוצאת את פייר גארסון באנדזון - 0:10 מבטיח לאינדיאנפוליס, בדרייב של 96 יארד - שווה לדרייב הארוך ביותר בהיסטוריה של הסופרבול.

הרבע הסתיים עם החזקת כדור של ניו אורלינס בחלק המגרש שלה.

רבע 2: 6:10 קולטס

הרבע נפתח בצורה מעודדת מבחינת הסיינטס, עם תפיסה מרהיבה של קולסטון למסירה של בריס ועבירה על רג'י בוש, שקידמה את הקדושים לחלק המגרש של הקולטס. מהלכים טובים של פייר תומאס, שנכנס סופסוף למשחק, ושל קולסטון המשיכו להצעיד את ניו אורלינס קדימה, אבל פעולה ענקית של פריני, שהגיע לבריס והשליך אותו אל הקרקע, אילצה אותה להסתפק בניסיון בעיטה לשער שדה. גארט הארטלי בעט היטב מ-47 יארד - 3:10.

עוד דרייב של הקולטס יצא לדרך, ונראה שמאנינג ממש לא נבהל מהנוכחות של שחקני ההגנה של הסיינטס, אלא שמסירה מושלמת שלו הושמטה על ידי גארסון וניו אורלינס זכתה חזרה בכדור עם הזדמנות להשוות בסדרת המהלכים הבאה. בריס המשיך ללכת לכיוון קולסטון, אבל התחיל לשתף גם את התופסים האחרים - הטייט אנד ג'רמי שוקי ולאנס מור, שבמהלך תפיסה גדול קידם את הכדור עמוק לחלק המגרש הכחול. מסירה מצוינת של בריס לקולסטון הניחה את הכדור על קו הארבעה יארדים של הקולטס, אבל כניסה מוקדמת למהלך הרחיקה אותם מהאנדזון. תומאס רץ היטב לקו היארד האחד, ובדאון רביעי החליט מאמן הסיינטס שון פייטון ללכת על הטאצ'דאון. תומאס ניסה לפלס את דרכו לאנדזון ונבלם על ידי החומה ההגנתית של הקולטס - עדיין 3:10 וכדור של אינדיאנפוליס.

הקולטס לא הצליחו לקדם את הכדור, שחזר לסיינטס ל-46 השניות האחרונות של המחצית. בריס ניסה להחזיר את ניו אורלינס למצב של שער שדה וירה לייזר לדברי הנדרסון, שהעמיד את הארטלי במצב סביר. הסיינטס לא התקדמו משמעותית והארטלי נעץ את הכדור מ-44 יארד - 6:10 בהפסקה, הנזק של הסיינטס מהדרייב הקודם נמחה והבמה פונתה ללהקת "The Who".

רוג'ר דאלטריי מלהקת THE WHO מופיע בסופרבול. רויטרס
ההפסקה הייתה שייכת לרוג'ר דאלטריי ו-The who/רויטרס

רבע 3: 16:17 קולטס

בפתיחת הרבע השלישי קיבלה אינדיאנפוליס את הכדור מבעיטה של הסיינטס. אבל רגע - מהלך הפתעה אדיר של ניו אורלינס בבעיטה קצרה השאיר אצלה את הכדור ובריס קיבל הזדמנות לדרייב הפותח של המחצית השניה. הביטחון של הסיינטס גדל, ובסיומו של דרייב מבריק קיבל פייר תומאס את הכדור במסירת מיסוך ונכנס לאנדזון - 10:13, יתרון ראשון לסיינטס.

מאנינג, שיובש על הספסל זמן רב, ידע שהוא חייב להעביר הילוך. אדאי לקח את המשחק על הכתפיים, ועם מהלכי ריצה יפים קידם את הקולטס. מאנינג ירה כדור ענקי לקלארק, הוסיף עוד אחד לטייט אנד החסון והקולטס שוב דופקים על הדלת של הסיינטס. עוד גיחה מצוינת של אדאי, והיתרון בידיים של אינדי - 13:17.

עכשיו הגיע תורם של בריס והסיינטס לנסות ולהחזיר את המטוטלת לכיוון שלהם. הם כשלו, אבל הארטלי צימק לנקודה אחת עם עוד פצצה מ-47 יארד (בועט ראשון שדייק בשלושה שערי שדה מעל 40 יארד בסופרבול) - 16:17 לאינדי והרבע הסתיים.

רבע 4: 17:31 סיינטס

הקולטס המשיכו דרייב שאותו החלו בסיום הרבע השלישי. הם התקדמו יפה ונעצרו במרכז המגרש בדאון שלישי, אבל הלכו על הרביעי והצליחו עם סטרייק של מאנינג לרג'י ויין. ג'ונתן וילמה, שעשה עבודה יוצאת מהכלל לכל אורך המשחק, סגר היטב את אוסטין קולי ואינדי נאלצה להסתפק בניסיון בעיטה מ-51 יארד שכשל - עדיין 16:17.

הסיינטס שוב קיבלו את הכדור והניעו אותו עם רג'י בוש, על הקרקע ובאוויר. בריס המשיך להתקדם במסירות קצרות ונעץ מסמר גדול עם מסירה קצרה לג'רמי שוקי - 17:22, 5:42 דקות לסיום. כדי לעלות ליתרון טאצ'דאון הלכו הסיינטס על מהלך המרה של שתי נקודות ונכשלו. בערעור התברר כי לאנס מור תפס את הכדור, והתוצאה גדלה לפער הרצוי מבחינת הקדושים - 17:24.

הכדור חזר למאנינג, והתנועה בכיוון האנדזון של הסיינטס החלה עם סדרת מסירות. הפעם אדאי מחוץ לעסק. אבל אז ביצע מאנינג את הטעות הגורלית - מסירה חדה היישר לידיים של טרייסי פורטר, אותו אחד שחטף את ברט פארב שניות לפני הסיום בגמר ה-NFC. פורטר שייט עם הכדור 78 יארד עד לאנדזון - 17:31, ובניו אורלינס מריחים סופרבול.

מאנינג והקולטס יצאו לקרב מאסף והתקדמו לאנדזון של הסיינטס, כשהם יודעים שגם אם יבקיעו, יצטרכו בעיטה קצרה (אונסייד) כדי להשתלט על הכדור ולנסות להשוות. המשימה לא צלחה, ניו אורלינס שמרה על היתרון והיא מחזיקת גביע וינס לומברדי

מספרים

ניו אורלינס: דרו בריס - 32 מסירות מוצלחות מ-39 ניסיונות, 288 יארד ושני טאצ'דאונים. מרקז קולסטון - 83 יארד בשבע תפיסות. דברי הנדרסון - 63 יארד בשבע תפיסות. פייר תומאס - 55 יארד בשש תפיסות וטאצ'דאון.

אינדיאנפוליס: פייטון מאנינג - 31 מסירות מוצלחות מ-45 ניסיונות, 333 יארד, טאצ'דאון ואיבוד אווירי. ג'וזף אדאי - 77 יארד ב-13 נשיאות וטאצ'דאון, שבע תפיסות ל-58 יארד. דאלאס קלארק - שבע תפיסות ל-86 יארד. פייר גארסון - חמש תפיסות ל-66 יארד וטאצ'דאון.

שון פייטון מאמן ניו אורלינס סיינטס עם ג'ים קאלדוול מאמן אינדיאנפוליס קולטס. רויטרס
אחד שמח, השני לא כל כך, אבל מה שחשוב הוא שלנו היה משחק גדול. פייטון עם ג'ים קאלדוול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully