וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכיר אחד, רוג'ר פדרר?

צונגה הדיח את דג'וקוביץ', ויפגוש את השוויצרי, שניצח את דוידנקו, בחצי הגמר. קאמבק אדיר לסרינה מול אזרנקה

רוג'ר פדרר הוכיח הבוקר (רביעי) שוב את גדולתו כטניסאי הטוב בהיסטוריה, כשהעפיל לחצי גמר אליפות אוסטרליה אחרי ניצחון ענק על ניקולאי דוידנקו ברבע הגמר. השוויצרי חזר מפיגור של מערכה ו-3:1 בשנייה, שינה את המומנטום לחלוטין והעפיל בפעם ה-23 ברציפות לחצי גמר בטורניר גראנד סלאם, הישג מדהים לכל הדעות. בחצי הגמר יתמודד פדרר עם הצרפתי ג'ו ווילפריד צונגה, שהדיח את הסרבי נובאק דג'וקוביץ' בחמש מערכות.

גם בנשים המדורגת מספר 1 בעולם, סרינה וויליאמס, הזכירה שוב מה מפריד בינה לבין שאר הטניסאיות, כשרשמה גם היא קאמבק ענק מול ויקטוריה אזרנקה בדרך לחצי הגמר. נה לי הסינית הדיחה את אחותה הגדולה של סרינה, ונוס וויליאמס, ולראשונה בהיסטוריה יהיו שתי סיניות בחצי גמר גראנד סלאם.

בינתיים הנציגות הישראלית בטורניר הסתיימה, לאחר שיוני ארליך, שהגיע עם ארנו קלמון הצרפתי עד לרבע גמר טורניר הזוגות, הודח מהטורניר אחרי הפסד 6:4, 1:6, 7:6 לצמד המדורג 2 בטורניר, דניאל נסטור הקנדי וננאד זימוניץ' הסרבי. שובר השוויון המכריע היה מותח, והסתיים בתוצאה 6:8 לצמד היריב.

כמו כן, אנדי רם ואלנה וסנינה הרוסיה סיימו את דרכם בטורניר הזוגות המעורבים האיזוטרי, אחרי שהפסידו ברבע הגמר 6:3, 6:4 לצמד המדורג 1, קארה בלאק מזימבבואה ולאנדר פאאס מהודו.

גברים: פדרר הגדול מכולם

פדרר הגיע לחצי הגמר מול דוידנקו עם חשש כבד. הרוסי המצוין נמצא בכושר נהדר, וגבר עליו פעמיים ברציפות בדרך לזכייה בשני טורנירים גדולים וחשובים - במאסטרס ובדוחא. גם פתיחת המשחק הגבירה את החשש של פדרר, כשדוידנקו הציג יכולת מצוינת ועלה ליתרון 2:6, 1:3, בעוד פדרר עצמו נראה כבד ולא מדויק.

אבל אז פדרר התעורר, חזר להצליף בכדור בעוצמות, כיסה את המגרש באופן אבסולוטי וזכה ב-13 (!) משחקונים ברציפות ו-47 נקודות מתוך 58 כדי להשלים מהפך מרשים. המערכה הרביעית כבר הייתה צמודה יותר, וביתרון 4:5 פדרר הגיש לניצחון, אבל הרוסי שבר והשווה ל-5:5. פדרר לא נבהל, שבר שוב ועלה ל-5:6, והשלים ניצחון נהדר 6:2, 3:6, 0:6, 5:7 תוך שעתיים וחצי.

השוויצרי הכה 9 אסים אך הסתפק ב-35 ווינרים, אך ההבדל היה בשגיאות הלא מחויבות (50 לרוסי מול 43 לרוג'ר) ובניצול נקודות השבירה: דידנקו שבר רק 5 מ-19 אפשרויות (26 אחוז), פדרר ניצל 8 מ-14 הזדמנויות (57 אחוז).

פדרר יתמודד בחצי הגמר עם ג'ו ווילפריד צונגה, בשחזור של גמר הטורניר מ-2008, לאחר שהאחרון גבר על נובאק דג'וקוביץ' - 6:7, 7:6, 6:1, 3:6, 1:6. בשנה שעברה דג'וקוביץ' פרש מהטורניר באותו שלב נגד אנדי רודיק, והפעם התכוון לתקן את הרושם, אבל לצרפתי יש עצבים גדולים וכושר טוב. צונגה נאבק בסיבוב הקודם בקרב בן חמש מערכות מול ניקולס אלמגרו הספרדי, והוכיח שהמגרשים במלבורן עדיין מוציאים ממנו את המיטב. הוא ניצח במערכה הראשונה בשובר שוויון, אבל הסרבי גמל בניצחון משלו בשובר שוויון, ונראה במומנטום טוב כשלקח את המערכה השלישית. אלא שצונגה לא ויתר, ועם פיניש מטורף רמס את יריבו בדרך למפגש עם פדרר.

נשים: כבר לא יהיה דרבי של הוויליאמסיות

את ההפתעה של הבוקר סיפקה לי נה הסינית, שהצטרפה לבת ארצה ז'י ז'אנג בין ארבע האחרונות אחרי שגברה 6:2, 6:7, 5:7 על ונוס וויליאמס והעפילה לחצי הגמר הראשון שלה בגראנד סלאם. לראשונה בהיסטוריה יהיו שתי סיניות בחצי הגמר, והפעם הניצחון הסיני הגיע בתום משחק מותח שנמשך שעתיים ו-47 דקות, כשבסיומו המדורגת 16 הצליחה לשמור על ההגשה שלה במשחק מלא בשבירות, כשהיא מכה פורהנד מדויק ומנצלת את נקודת המשחק השלישית שלה. "זה היום הכי גדול בחיים שלי", אמרה לי הנרגשת, שתהפוך לסינית הראשונה בטופ-10, "זה יום גדול לסין, וזה גם טוב לאוהדים. פשוט שיחקתי את הטניס שלי. אני חושבת שהלילה ארשה לעצמי לשתות בירה".

ההופעות של ונוס באוסטרליה תמיד התאפיינו בחוסר יציבות, וגם הלילה המדורגת שישית הרבתה לשגות (53 שגיאות לא מחויבות) ואיבדה את מכות ההגשה שלה תשע פעמים. לי בת ה-27, מנגד, הצליחה להתעלות בנקודות החשובות. ונוס כבר הגישה לניצחון ביתרון 4:5 במערכה השנייה, אך הכתה ארבע שגיאות לא מחויבות, ולי ניצחה את השובר השוויון 4:7 כדי להשוות ל-1:1. גם את המערכה השלישית פתחה וויליאמס בתנופה ועלתה ל-0:2, אבל לי השוותה, ובמצב של 5:5 שמרה על קור רוח, וניצחה שני משחקונים רצופים.

את האכזבה הגדולה של הלילה רשמה ויקטוריה אזרנקה, שכבר הרגישה איך משלימה סנסציה ומדיחה את המדורגת ראשונה בעולם סרינה וויליאמס, אך בסופו של דבר האמריקאית עשתה את הקאמבק הצפוי (כפי שכבר עשתה עשרות פעמים בעבר בסבב) וניצחה את הבלארוסית 6:4, 6:7, 2:6. אזרנקה, המדורגת שביעית בטורניר, הוליכה 4:6, ו-0:4 במערכה השנייה, אבל אז סרינה הוכיחה את חוסנה המנטלי, החלה להכות בעוצמה ובדיוק שאפיינו אותה בימיה הגדולים (שלמעשה, עדיין נמשכים) והשלימה את הניצחון הענק.

"כבר חשבתי לעצמי מתי אני תופסת את הטיסה הביתה", אמרה סרינה על מה שהתחולל בראשה, "אני פשוט מופתעת מעצמי". סרינה סיימה את המשחק עם 17 אסים ו-57 ווינרים, כאשר המערכה וחצי הראשונות שלה מאופיינות בחוסר ריכוז וביותר מדי טעויות לא מחויבות (37 בסך הכל, אך רובן ככולן בחלק הראשון של המשחק). אזרנקה, מנגד, שהייתה רחוקה שני משחקונים מהעפלה מפתיעה, תסבול מנדודי שינה הלילה, אחרי ששוב קרסה ברגע האמת. סרינה תפגוש בחצי הגמר את נה לי הסינית. בחצי הגמר השני ייפגשו ז'סטין הנין וז'י ז'אנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully