וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הזה חי

21.1.2010 / 14:20

הקבוצה לא הפסיקה לחבק אותו, המאמן לא הפסיק לעבוד על הצד הפסיכולוגי שלו והבוס לא פחד להמר עליו אחרי שקאקה עזב. היום גם מראדונה מודה: הכושר המופלא של רונאלדיניו במילאן שווה כרטיס לסגל ברזיל במונדיאל

פגרת הקיץ האחרונה הייתה אחת המתסכלות שידעו אוהדי מילאן מימיהם. פאולו מאלדיני פרש, קאקה נמכר בסכום עתק לריאל מדריד, על כסאו של המאמן קרלו אנצ'לוטי התיישב לאונרדו הטירון ושחקני רכש משמעותיים בוששו מלהגיע. כל זאת בזמן שהיריבה העירונית אינטר ממשיכה ליצור פערי איכות ונראית בלתי מושגת. פסימיות רבה אפפה את הצד האדום של מילאנו, פרט לאדם אחד, סילביו ברלוסקוני שמו. הבוס הגדול של מילאן הסביר כי מכירת קאקה הייתה בלתי נמנעת, ושיחרר לאוויר אמירה שנשמעה אז מופרכת לחלוטין: "רונאלדיניו יהיה האיש המרכזי שלנו השנה. הוא בן 29, אמור להיות בשיא הכושר מבחינה פיזית ומקבל את כל התמיכה מחבריו לקבוצה. אני מאמין בו - זאת תהיה השנה שלו".

דבריו של ברלוסקוני התקבלו בביטול על ידי התקשורת, וגם לאוהדים התחשק באותם רגעים לחבוט בראש ממשלתם. רונאלדיניו נראה צל חיוור של עצמו מאז נחת במילאנו, לא מיצה את כישוריו לצד קאקה והתקשה להתאים עצמו לשיטה של אנצ'לוטי. גם את העונה הנוכחית הוא פתח עם הצטיינות באגף הבילויים, איחורים לאימונים וחוסר חשק מופגן. אלא שאז הגיע השינוי בעקבות הניצחון המכונן של מילאן 2:3 על ריאל במדריד בסנטיאגו בירנבאו, ועימו הפריחה מחדש.

למרות הרושם הרע שהותיר רונאלדיניו בעונה שעברה ובחודשים הראשונים של זו הנוכחית, במילאן לא הסכימו להרים ידיים. לאונרדו הודה לא אחת כי עתידו המקצועי מונח על כתפיו של 'דיניו'. לכן לא דרש ממנו המאמן לשנות לחלוטין את אורח חייו הנהנתני אלא הציע לו למתן זאת ולעבוד על פי תוכנית אימונים מיוחדת. לאונרדו טיפל גם בצד הפסיכולוגי כשהסביר לחניכו כי מדובר בשנת מונדיאל ואולי בהזדמנות האחרונה שלו להביא תואר נוסף לברזיל. התוצאות נראו בשטח. הכושר הנהדר בו מצוי השחקן לאחרונה, אף אפשר לברלוסקוני להתגרות בעיתונאי הספורט פעם נוספת. "ראיתם? צדקתי לגבי רונאלדיניו", אמר ראש הממשלה המדושן, ששוב הוכיח כי אפשר להגיד עליו הכל, אבל בכדורגל הוא עדיין מבין דבר או שניים.

שנת קסם

בתחילת העונה נדמה היה כי מילאן בדרך לעוד עונה מבוזבזת. הקבוצה לא התחברה, לאונרדו תואר כבובה של הבעלים והאדום-שחור היה כולו אפור. רצף הכישלונות בליגה ובעיקר ההפסד המביך 1:0 לציריך בליגת האלופות, היה די והותר עבור אנדראה פירלו. "כשרונאלדיניו יעבור מטמורפוזה, גם מילאן תעבור תהליך דומה יחד איתו", טען הקשר, ודרש מחברו לקבוצה לגלות קצת יותר אחריות. הבקשה לא נפלה על אוזניים ערלות. אם יש דבר שרונאלדיניו לא ירשה שיגידו עליו, זה שהוא אדם כפוי טובה. למרות קיתונות הבוז שספג מהאוהדים, הבין הברזילאי שהגיע הזמן להחזיר מעט למועדון ששילם עליו 21 מיליון יורו ונתן לו גיבוי בלתי תלוי לאורך כל הדרך.

רונאלדיניו, שבאותם ימים עוד סיפר לתקשורת הברזילאית על ההשראה ששאב מאדריאנו לחזור לברזיל ולזכות לראשונה באליפות בארצו, זנח את הפלרטוטים עם מועדוני הלילה ומועדוני הכדורגל בברזיל והתמקד כל כולו בהצלחתה של מילאן. הקשר ניצל את הקרקע הנוחה שהעניק לו המועדון על מנת לפרוח, והתאושש יחד עם הקבוצה כולה. רונאלדיניו הבקיע שישה שערים בשלושת המחזורים האחרונים, ובסך הכל עומד על מאזן מרשים של תשעה שערי ליגה ושמונה בישולים, הרבה הודות לשיטה שמנהיג לאונרדו, בה מוצב רונאלדיניו באגף שמאל של ההתקפה ולאו דווקא מאחורי החלוצים.

אולם השינוי האמיתי מתבטא בגישה על כר הדשא, בשמחת החיים שחזרה, בדריבלים הנהדרים ובהתחכמויות דוגמת ניסיונות ההקשתה החוזרים ונשנים מעל השוער המחליף של סיינה במחזור הקודם. "זה מה שייחלתי לו מהרגע שגליאני הגיע לבקר אותי בברצלונה והשבתי לו בחיוב", סיפר הכוכב הנרגש אחרי השלושער לרשת סיינה. "זו התקופה המאושרת בחיי, יותר מהימים בברצלונה. אני מרגיש נאהב. האנשים מעריכים ומכבדים אותי, וזה מדרבן אותי לתת הכל על מנת לרגש את הקהל".

היכולות שהציג במהלך חודש ינואר שמורות לגאוני כדורגל, וגם זה רק בתקופות של ביטחון אמיתי מלא. את הגיבוי הזה לא קיבל רונאלדיניו מאנצ'לוטי העקשן שראה בו הנחתה מצד ההנהלה, אבל הוא זוכה לכך כעת מהחבר לאונרדו. "זה לקח זמן, אבל רונאלדיניו חזר לעצמו", אמר סגן הנשיא המרוצה, אדריאנו גליאני, ל'גאזטה דלו ספורט'. "זה קרה כי הוא השיג המשכיות. הוא חש את החיבה של האנשים במועדון ויצר קשר אישי מצוין עם המאמן שהכניס בו מוטיבציה מחודשת לקראת המונדיאל הקרב". נכון, קשה להגיד בפה מלא שרונאלדיניו משחזר את הימים היפים מברצלונה, אז הושווה לדייגו מראדונה וזכה למחיאות כפיים סוערות אפילו בסנטיאגו ברנבאו, בזכות יכולת אישית פנומנלית והובלת הבלאוגרנה לתארים מרשימים. זו לא אותה החדות ולא אותו הקצב, אך הוא לבטח נמצא בכושר הטוב ביותר שלו מאז האכזבה העצומה של מונדיאל 2006.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שנת מונדיאל

הגביע העולמי הוא בעצם הטריגר המרכזי לשינוי שעבר רונאלדיניו. כפי שב-NBA שחקנים מעלים את רמתם כשהם בעונת חוזה, כך כדורגלנים רבים נותנים אקסטרה בשנת מונדיאל. "זה חלום עבורי לשחק במונדיאל נוסף", הודה רונאלדיניו בראיון לטלוויזיה בברזיל, וסיים עם עקיצה מרומזת לדונגה. "אני נמנע מלהתייחס לנושא כדי לא להפעיל לחץ על אנשים מסוימים. זה הרי הגיוני שארצה לזכות בעוד תואר עולמי עם הנבחרת".

גם רונאלדיניו יודע כי הבעיה המרכזית עבורו היא המאמן. לפני תשעה חודשים, אחרי עונת הבכורה המאכזבת באיטליה, שילם הקשר את המחיר כשנותר מחוץ לסגל נבחרתו למשחקי גביע הקונפדרציות ונראה היה כי סיים את דרכו הבינלאומית. עכשיו הדלת שוב פתוחה בפניו – לפחות למראית עין - וגוברים הקולות לזמנו ולשלבו מיד בהרכב. לא בטוח שדונגה ילך עם הזרם. למאמן יש תוכניות משלו לגבי הנבחרת ועל פיהן קאקה הוא האיש המרכזי בחלק הקדמי. דונגה הוא מאמן עקבי, שעד כה לא סטה מדרכו ונותר איתן בדעותיו גם אל מול לחץ ציבורי. במקרה הזה, ההיסטוריה גם היא לא פועלת לטובת רונאלדיניו.

דונגה זוכר את הפעמים הקודמות בהן קאקה ורונאלדיניו שולבו יחד באותו הרכב. זה עבד לרגעים במונדיאל 2006, אז 'דיניו' הגיע בכושר שיא מברצלונה וקאקה שימש כסגנו, וכשל לחלוטין בעונה שעברה במילאן, שם קאקה היה המלך הבלתי מעורער ורונאלדיניו התקשה לתפקד כשוליה. הסיפור עשוי לחזור על עצמו, אלא אם כן שלושת הגורמים המעורבים יחשבו על נוסחת פלא לטובת הנבחרת. האפשרות ההגיונית ביותר גורסת כי לקאקה, שלומד העונה לנגן כינור שני לכריסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד, יהיה קל יותר לוותר על האגו ולהעניק לרונאלדיניו את המפתחות. זהו הימור לו קאקה עשוי להסכים, אך דונגה ודאי יעדיף לא לקחת.

לאחרונה אמר מאמן הסלסאו כי הוא בהחלט ישקול את החזרתו של רונאלדיניו לסגל לקראת משחקי הידידות הקרובים, ובברזיל מקווים כי לקשר תינתן ההזדמנות ראויה להוכיח כי הוא חייב להיות בין 23 המוזמנים לדרום אפריקה, גם אם מקומו בהרכב איננו מובטח. אפילו דייגו מראדונה, לא בדיוק אהוב ליבם של הברזילאים, מצפה לחזות בדרום אפריקה בביצועיו של מי שנבחר לכדורגלן העשור במרבית כלי התקשורת בעולם. "אני תמיד עוקב אחרי משחקים של מילאן ובמיוחד אחרי רונאלדיניו ", הודה מאמן נבחרת ארגנטינה בביקורו השבוע ביוהנסבורג, והוסיף גם מסר חד וברור לדונגה. "אני מקווה לראות אותו בפעולה במונדיאל כאן. אהיה מופתע אם זה לא יקרה, אבל רונאלדיניו בכל אופן ימשיך להיחשב כאחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים".

שנת 80

שיתוף הפעולה עם קאקה – העניין המשהה את חזרתו של כוכב מילאן לנבחרת – היה גם נושא מרכזי עבור רונאלדיניו עם הצטרפותו לרוסונרי. כמו שחקנים גדולים אחרים לאורך ההיסטוריה, רונאלדיניו לא מסוגל לתת את התוצרת המצופה ממנו בתפקיד משני. בשש השנים האחרונות, עד המעבר לריאל מדריד במהלך הקיץ, למלך הברזילאי הבלתי מעורער של מילאן קראו קאקה. רונאלדיניו הגיע כאורח לארמון שלו והתקשה להתאקלם למעמדו. ברקע שקאקה יצא מן המשוואה, עבור ראשי מילאן הייתה זו רק שאלה של זמן עד שרונאלדיניו ייקח את העניינים לידיים ויפרוש חסותו על שחקנים אחרים.

ההשפעה של הברזילאי ניכרת במיוחד על חבריו להתקפה, כמו פאטו ומרקו בוריילו. כמי שהכשיר את הקרקע לפריחתו של ליאונל מסי בברצלונה, רונאלדיניו עשה דבר דומה עם פאטו (עד הפציעה) וכעת המרוויח התורן הוא בוריילו - בליין לא קטן בזכות עצמו, שלוקח מהמאסטרו כמה שיעורים גם מחוץ למגרש. "רונאלדיניו צריך להיות אסיר תודה לקבוצה, שלא ויתרה עליו גם כשהוא עשה טעויות", התייחס לאונרדו ליחס ההדדי בקבוצה. "כולם תמכו בו ועזרו לו להגיע לסיטואציה בה הוא נמצא. עכשיו הוא מחזיר בצורה נהדרת, לאחר שמצא מחדש את החשק. הוא הכדורגלן הגדול בעולם".

להצלחה הגדולה נלווה, איך לא, גם כבוד מחודש. באיטליה הפסיקו לעשות עניין מכל בילוי לילי של רונאלדיניו, כשגם מאמנו מבטל זאת בטענה ש"רוני תמיד העביר את הקריירה כך, בתשוקה ובשמחה. זה מה שהוא רוצה, וזה מקובל כאשר זה קורה במינון הנכון". לאונרדו ישמח לאפשר לרונאלדיניו לצאת לחגוג גם לאחר הדרבי הגדול של מילאנו ביום ראשון הקרוב, זאת במידה שיצליח להוביל את הרוסונרי לנקמה על התבוסה המחפירה 4:0 מול אינטר בסיבוב הראשון. "הוא עשה זאת לפני שנה וחצי, אז אין סיבה שזה לא יקרה שוב ויציב אותנו חזק בתמונת האליפות", אמר גליאני, שהזכיר את הניצחון האחרון של מילאן על אינטר, 0:1 בספטמבר 2008. את שער הניצחון אז הבקיע רונאלדיניו... בנגיחה.

מעבר לשיקום העצמי ולקידומה של מילאן, פרשני הכדורגל באיטליה מייחסים לרונאלדיניו חשיבות גורלית עוד יותר. מבחינתם, הקשר הברזילאי צריך להיות נושא הדגל של תקומת הכדורגל האיטלקי. "אחרי המכירות של זלאטן איברהימוביץ' וקאקה לליגה הספרדית, חשבנו כי לא נותרו לנו בליגה עוד סופרסטארים בקנה מידה עולמי", נכתב ב'לה סטמפה'. "האמת היא ששכחנו לספור עד 80, שכחנו את רונאלדיניו. הרווח שלו הוא הרווח שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully